Günther Steiner tűnt fel a MotoGP paddockjában a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, és úgy néz ki nem csak nézni ment ki.
Közel negyvenéves karrierjében Steiner a motorversenyzéssel még nem foglalkozott, de most minden esély megnyílt rá, hogy a MotoGP-ben kapjon feladatot. A közönségkedvenc 1986-ban került a motorsportba a Mazda által ralis szerelőként. 1994-ben már technikai igazgató volt a Jolly Clubnál, ami pont abban évben váltott Lanciáról Fordra. Egészen 2001-ig tevékenykedett a rali világában, ekkor kereste meg őt a Forma-1-ből a Jaguar és kinevezte csapatfőnöknek. Nem maradt ott sokáig és nem tudott maradandót alkotni, 2003-ban elküldték. Ezután a DTM-es Opel projektében volt érdekelt, de 2005-ben visszatért az F1-be Red Bullnál már műszaki igazgatóként. Sokat az energiaitalosoknál sem maradt, mert 2006-ben mennie kellett Adrian Newey érkezése miatt, így mentőövként a Red Bull NASCAR csapatánál kapott állást 2008-ig.
A Forma-1-be 2016-ben a Haas csapatával került vissza, ahol az indulástól a 2023-as szezon végéig dolgozott, ekkor járt le a szerződése, amit nem hosszabbítottak meg. Azóta „munkanélküli”, szakértőként és kommentátorként dolgozik a német RTL-nél.
Most hírek érkeztek arról, hogy visszatérhet csapatfőnökként, azonban a MotoGP-ben. Az olasz Sky szerint egy amerikai befektetői csoport tárgyalásokat folytat a Tech3-mal, ahol az egykori F1-es szaki központi szereplő lehet. A francia csapat KTM-mel versenyez, és jelenleg az osztrákok fiókcsapata.
Az amerikai befektetők azt remélik, hogy Steiner lesz a Tech3 új csapatfőnöke Herve Poncharal helyett, amennyiben az év végén leköszön. Poncharal nemrég lemondott az IRTA (International Road-Racing Teams Association – MotoGP csapatok szövetsége) elnöki posztjáról, amit az LCR Honda csapatfőnöke, Lucio Cecchinello vett át. A jelek szerint a francia szakember arra készül, hogy távozzon a Tech3 éléről.
Ismeretes az is, hogy a KTM pénzügyi nehézségekkel küzd már egy ideje. Most úgy néz ki, hogy megmenekülhet az indiai Bajaj Auto által. Viszont a KTM kivonulhat a gyorsasági motoros-vb mezőnyéből, mert a jövőjük csak 2026-os szezon végéig biztosított. Ha távozna az osztrák márka, az azt jelentené, hogy a Tech3 motorok nélkül maradna. Steiner további változásokat eszközölhet a Tech3-nál, amennyiben a befektetők támogatásával érkezik. Ha Steinert kinevezik csapatfőnöknek akkor felbonthatja a csapat KTM-mel kötött szatellit szerződését, és megállapodást köthet a Ducatival.
A gyártóváltás nem lenne meglepő az alakulat számára, mert a Tech3 a MotoGP-be lépésétől számított tizenhét év után szakított a Yamahával, hogy 2019-ben a KTM-hez csatlakozzon. Ez még nagyobb dominót lökne el a már amúgy is hektikus pilótapiacon, ha hirtelen újra kettővel több Ducati lenne a rajtrácson.