Moto

Ezért lehetetlen lemásolni Marc Márquezt – egy bennfentes szemszögéből

Marc Márquez nevét már most a MotoGP történetének legnagyobbjai között emlegetik – és nem véletlenül. A spanyol versenyző jelenleg vezeti a bajnokságot, és egy újabb világbajnoki címmel beérheti a legendás Valentino Rossi kilenc elsőségének számát. De mi az, ami ennyire különlegessé teszi őt? Egy olyan bennfentes, aki közelről ismerte Márquezt, most felfedte a titkot.

Cal Crutchlow, aki éveken át versenyzett mellette a Hondánál, így fogalmazott a TNT Sportsnak:

„Számomra a legnagyobb különbséget az jelentette, ahogy Marc az első féket kezelte. Amikor mások fékeznek és blokkol az első kerék, ösztönösen elengedik a féket vagy felegyenesítik a motort. De ő nem. Ő tovább döntötte, miközben az első kerék már szinte csúszott. Ez ösztönös képesség, amit senki más nem tudott utána csinálni.”

Crutchlow még úgy is képtelen volt utánozni Márquezt, hogy évekig hozzáfért a telemetriai adataihoz:

„Láttam, mit csinál hétről hétre. Ha tudtam volna, lemásolom, de ez lehetetlen. Nem csak a motorozási stílusa különleges, hanem a gondolkodásmódja, az ösztönei, és az is, ahogyan a csapata köré épült. Minden tökéletesen működött.”

Neil Hodgson is hasonló véleményen van. Szerinte Márquez egyedülálló abban, hogy képes egyszerre kontrollálni az első és hátsó csúszást is:

„Korábban láttunk már versenyzőket, akik hátul tudták kontrollálni a csúszást, de olyat, aki az elsőt is ilyen szinten tudja kezelni, még nem. Ő a tökéletes versenyző. Alkalmazkodik minden körülményhez, és a legnehezebb helyzetekből is előnyt kovácsol. Ha pénteken koszos a pálya, és senkinek nincs tapadása, Marc akkor is egy másodperccel gyorsabb.”

Ami még lenyűgözőbb: Crutchlow szerint a mostani Márquez még mindig nem az, aki a sérülése előtt volt.

„Szerintem a mai napig nincs teljesen rendben fizikailag. De ha a 2015–2019 közötti Márquez ülne most motorra, azzal a tudással és ösztönnel, fél körön belül nem lenne senki a közelében.”

Márquez az évek során képes volt újra és újra megújulni. Még akkor is, amikor a Honda versenyképessége csökkent, ő volt az, aki a különbséget jelentette. Most, hogy már egy év Ducati után a gyári csapatnál versenyez, újra domináns formában van – és ismét megmutatja, miért tartják őt sokan a valaha volt legnagyobbnak.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Ha Tom Cruise lett volna főszereplő, bizonyára ráijesztett volna a stábra az F1 film rendezője szerint

Bizonyára másképp zajlott volna a forgatás, ha nem Brad Pitt, hanem Tom Cruise lenne a…

1 óra ago

Briatore tagadja a Crashgate-botrányban való részvételt: Állítja, hogy soha nem is beszélt Piquet-vel

Az Alpine ügyvezető tanácsadója, és immáron csapatfőnöke, Flavio Briatore azt állítja, hogy nem utasította az…

3 óra ago

Acosta kifakadt: „Nem vagyok hajlandó más opciót elfogadni”

Pedro Acosta nyíltan kifejezte elégedetlenségét a KTM versenyképességével kapcsolatban, különösen második MotoGP-szezonja során. „Nem vagyok…

5 óra ago

Luxusmárkát fogott első szponzornak a Cadillac

Komoly márkával indul a Cadillac szponzorainak bejelentése. Miközben a Cadillac gőzerővel készül a jövő évre,…

7 óra ago

Ezt a mosolyt sosem felejtjük el – 9 éve hunyt el Luis Salom

Luis Salom 2016. június 3-án, a Moto2-esek katalán hétvégéjének második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet. Emlékezzünk…

17 óra ago

Piastri rémálma így válna valóra a világbajnoki cím felé vezető úton

Oscar Piastri elismerte, hogy Max Verstappen esetleges sikere, amellyel elvenné a McLaren F1-es pilótáinak a…

19 óra ago