Moto

A Márquez-show folytatódott a dupla Gresini-dobogót hozó sprinten

A szezon eddigi sprintjeit rendre a Márquez-testvérek dominálták, így a rajt előtt csak egyetlen kérdés maradt: vajon akad-e bárki, aki képes megtörni a Márquez-dinasztia uralmát? Gyorsan választ kaptunk.

Már a hétvége kezdete előtt is egyértelmű volt: az aragóniai pálya ura ezúttal is Marc Márquez lehet. Nem csak idei formája alapján számít toronymagas esélyesnek, hanem azért is, mert ezen az aszfaltcsíkon ő ünnepelhetett a legtöbbször győztesként. Az első másfél nap pedig pontosan ennek megfelelően alakult – a nyolcszoros világbajnok minden egyes edzést az élen zárt. Az időmérőn is megállíthatatlan volt: új körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót, közvetlenül öccse előtt. A rajtrács első sorát Franco Morbidelli tette teljessé. Bagnaia számára viszont továbbra sem alakul mesébe illően a szezon: bár az időmérőn látványosan javított, és végül a negyedik helyet csípte meg, ez még mindig nem az a pozíció, ahol a kétszeres világbajnok igazán látni szeretné magát.

Álex Márquez parádésan kapta el a rajtot, és már az első métereken az élre állt. Mögötte Franco Morbidelli és bátyja, Marc Márquez sorakoztak fel. A gyári Ducati-versenyző a rajtot követően összeért Pedro Acostával. Bagnaia pocsékul indult: három helyet veszített már a startnál. Az élmezőnyben Acosta és Aldeguer nagy csatát vívtak a negyedik helyért, miközben Bagnaia helyzete tovább romlott – Di Giannantonio is elment mellette, így már csak a nyolcadik helyen haladt az első kör végén. A rajt másik nagy vesztese Brad Binder volt, aki hat pozíciót bukott az indulás után.

A második körben Marc Márquez sikeres manőverrel megelőzte Morbidellit, és átvette a második helyet. Az olasz pilóta nem tudott válaszolni, sőt, hátrafelé kellett figyelnie – Acosta érkezett mögötte és támadásba is lendült. A próbálkozásokat azonban Morbidelli sikeresen hárította.

Nem tartott sokáig Jack Miller és Joan Mir versenye: a két versenyző összeakadt és bukott, így számukra idő előtt véget ért a futam. Az esetet azonnal vizsgálat alá vonták, majd gyors döntés született – Millert büntetéssel sújtották.

A negyedik körre Bagnaia helyzete tovább romlott – egészen a tizenkettedik helyig csúszott vissza, és láthatóan nem találta a ritmust. Eközben Bezzecchi remekül menetelt előre: a huszadik helyről rajtolva már a tizedik pozícióban motorozott és ezután is folyamatosan javított. Végül pontokat tudott szerezni nyolcadik helyével.

A futam feléhez érve Marc Márquez utolérte öccsét, majd határozott manőverrel átvette tőle a vezetést. Az élre állva nem is vesztegetett időt, gyorsan leszakította testvérét, és magabiztos előnyt épített ki.

Közben Aldeguer egyre közelebb került a dobogóhoz: elképesztő tempót diktált, és szemmel láthatóan más dimenzióban motorozott, mint Morbidelli, akit célkeresztbe vett a harmadik helyért. Három körrel a leintés előtt Aldeguer meg is csinálta az előzést, és feljött a harmadik helyre. Morbidelli ritmusa ezt követően tovább esett vissza, és már Acosta is ott volt a nyakában, egyre nagyobb nyomást gyakorolva rá. Az utolsó körre fordulva Acosta már egyértelműen támadási távolságon belül volt. Végül nem sikerült megelőznie olasz riválisát.

Marc Márquez sima győzelmet aratott, mögötte a két Gresini-pilóta, Álex Márquez és Fermín Aldeguer állhattak fel a dobogóra. Bagnaia számára viszont keserűen ért véget a sprintfutam – a kétszeres világbajnok pont nélkül zárt.

Végeredmény:

Börcsök Réka

Recent Posts

Belgiumban folytathatja idei remek sorozatát a Révész Racing

13 győzelem idén, nyolc első rajthely. Kiss Norbert, a Révész Racing pilótája magabiztosan vezeti a…

5 óra ago

Verstappen: akik a Ferrariba vágynak, elkövetnek egy hibát

A Ferrari a Forma-1 történetének legrégebbi és legsikeresebb csapata, így nem meglepő, hogy a legtöbb…

7 óra ago

Meglepő helyen folytathatja a kegyvesztett pilóta

Jelenlegi helyén szinte biztos nem maradhat, de lehet jobb lehetőségei lesznek. Egyetlenegy hely maradt üresen…

9 óra ago

Forma-1-es autók a belvárosban – négy kerék helyett síneken

A szeptember 20–21-i Red Bull Showrun „előszeleként" Budapest belvárosában, népszerű villamosvonalakon cirkál a Red Bull…

10 óra ago

Günther Steiner egy szerencsés rohadék, amiért az első futamán dobogós lett a csapata

Finoman odaszóltak Günther Steinernek. A Katalán Nagydíj péntekjén lett hivatalos, hogy Günther Steiner egy befektetői…

11 óra ago

Kiderült, mikor dönt arról az Alpine, hogy ki lesz Gasly csapattársa

Flavio Briatore, az Alpine ügyvezető tanácsadója elárulta, mikor dönt az alakulat a 2026-os F1-es szezon…

13 óra ago