Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team
Günther Steiner valóban tárgyal a MotoGP-ben való szerepvállalásról, de még nincs semmilyen megegyezés a Tech3 csapatfőnöke, Herve Poncharal szerint.
Azt mi is megírtuk, hogy egy olyan pletyka röppent fel a miszerint Günther Steiner, a Forma-1 korábbi nagymenője, egy MotoGP csapatnál lehet főnök. A hírek szerint Tech3 alakulata új befektetők felé néz, és az új csoport érkezés egy új csapatfőnököt is hozna, aki az autóversenyzésben jártas Steiner lenne. Ezt mind aközben, hogy a KTM éppen kezd megmenekülni, egy a Bajaj Auto segítségének köszönhetően. Viszont az új befektetői csoport nem bízna a későbbiekben a KTM motorjaiban, ezért megfontolnák a Ducati motorjait.
Az Aragónia Nagydíj előtt a Tech3 tulajdonosa, Herve Poncharal megerősítette, hogy Günther Steiner is azok között van, akik érdeklődnek a MotoGP szatellitcsapatba történő befektetés iránt. Poncharal állítsa szerint semmi sincs véglegesítve, de kifejtette, hogy a MotoGP kereskedelmi jogainak a Liberty Media általi átvétel és a KTM hosszú távú részvételével kapcsolatos bizonytalanság kombinációja miatt új befektetők után kell néznie:
„Elég sok ember érdeklődik, különböző helyekről, többek között a Forma-1-ből is. Van egy név, ami mindig felbukkan, és ez Günther Steiner. Szóval igen, beszéltünk Güntherrel, aki egy nagyon kedves, nagyon egyenes ember, és ez nagyon tetszik nekem. Rengeteg tapasztalattal rendelkezik. Jelenleg csak beszélgetés megy arról, hogy az emberek elmagyarázzák nekem, mi az elképzelésük, mit szeretnének csinálni. Lehet, hogy befektetőként, partnerként, kisebbségi részvényesként, a szponzorációban való segítségnyújtásként. Van néhány javaslatom arra is, hogy végül kivásároljam a Tech3-at, hogy én vezessem a csapatot, és segítsek nekik az átállásban.”
A francia menedzser kiemelte, hogy sok opcióval rendelkezik, és eloszlatta a Ducatival való összekapcsolódást:
„Rengeteg lehetőséget ajánlottak fel. Jelenleg nagyon fontosnak tartom, hogy tanulmányozzam őket, és egyeztessek a tanácsadóimmal, valamint a csapattagokkal. A Tech3 1989-ben jött létre és egy struktúra alapján jól működik. Megvan a bázis, a teherautók, a boxok, a vendéglátás. Tehát egy befektető számára ez sokkal érdekesebb, mint a nulláról kezdeni. Ennyi az egész. Azt is hallottam, hogy Honda csapat leszünk, aztán másnap az Instagramon Steiner és Ducati címmel olvastam! Soha nem beszéltem a Hondával, ahogy a Ducatival és Yamahával, sem. Jelenleg a Red Bull KTM csapatában vagyok 2026 végéig. Ez az én szerződésem.”
Poncharal megjegyezte, hogy a KTM téli pénzügyi válsága miatt az a csapata hirtelen a legbiztonságosabb a legnagyobb kérdőjellel álló csapat lett. Bár ez a helyzet némileg megoldódott, továbbra is kérdéses, hogy a KTM az idei év után is részt vesz-e a MotoGP-ben:
„Őszintén szólva mindig is meg akartam tartani a függetlenségemet. Mindig egyedül voltam, vagy Guy Coulon (korábbi csapatfőnök) társaságában, aki szinte egy volt velem. Nyilvánvalóan azt is megértem, hogy meg kell várnom hogyan dönt a KTM. Tudjuk, hogy a vállalat most biztonságba került. De nem tudjuk, mi lesz a stratégiájuk. Vajon folytatni akarják a versenyzést? Igen, de milyen léptékben? Akarnak-e továbbra is két csapatot a MotoGP-ben? Ezt nem tudjuk.”
A francia csapat vezetője hálás a KTM-nek, de a következő szerződésben szeretne egy kicsit függetlenedni:
„Köszönetet kell mondanom Pit Beirernek és másoknak, akik végig nagyon egyértelműek voltak velem. Elmondták nekem, hogy a KTM folytatni kívánja a MotoGP-t. A KTM négy motort szeretne, de nem fog tudni ugyanilyen megállapodást kötni velünk. Ahogy a motoromon is látszik, a festés megegyezik a gyári csapatéval. Ezért újra kell gondolnom a helyzetemet, hogy anyagilag a zöld zónában maradjak.”
Poncharal azt mondja, nem sieti el a 2026 utáni terveit, de elismeri, hogy ez változhat a KTM útitervétől függően:
„A jó dolog az, hogy 2026 végéig szóló szerződésem van a Red Bull KTM-mel. Bár szerződésem van, nem 100%-ig egyértelmű a helyzet. Ez az egyetlen dolog, ami arra sarkallhat minket, hogy gyorsabban döntsünk. Egyelőre azonban még várni kell. Megvárom mit mondanak nekem. Azonban 2025 végére szeretném, ha minden tisztázódna.”
Négykerék után kétkerékre vált Brad Pitt és csapata. Nem pihen Brad Pitt, mert hamarosan megjelenik…
Kelly Piquet, Max Verstappen kedvese első alkalommal szólalt meg a nyilvánosság előtt, mióta megszületett második…
Igazán nagy izgalmakat nem hozott az Aragón Nagydíj MotoGP-futama. Marc Márquez nagyon sima győzelmet aratott,…
Hétfőn tesztet rendez az Aprilia, ahol egy újoncnak adnak bizalmat a Trackhouse motorján. Az Aprilia…
Max Verstappen szimulátoros csapatát, a Team Redline-t néhány óra után kizárták, miközben részt vettek a…
Brad Binder és Pedro Acosta a MotorLand Aragón csúszós rajtrácsát nagyon veszélyesnek nevezte a MotoGP…