Fotó: MotoGP Media
Brad Binder és Pedro Acosta a MotorLand Aragón csúszós rajtrácsát nagyon veszélyesnek nevezte a MotoGP sprintfutam után, és változtatásokat sürgetnek a biztonság érdekében.
Brad Binder és Pedro Acosta is komoly kritikával illette a MotorLand Aragón rajtrácsának állapotát a 2025-ös MotoGP sprintfutam után. A pálya frissen újraaszfaltozott, de rendkívül csúszós része miatt sok versenyző nehézségekbe ütközött a rajtnál, ami veszélyes helyzeteket teremtett. Mindkét versenyző azt javasolja, hogy a szervezők tegyenek lépéseket a rajtrács tisztítására, hogy biztonságosabbá tegyék a rajtokat a jövőben.
„El kellene érni, hogy a biztonsági autók csináljanak néhány gumifüstölést, mert mást nem nagyon tudok elképzelni. Egyrészt sz*r érzés, hogy jól kvalifikálsz, aztán az egész rajtot elrontod. Másrészt pedig k*rva veszélyes, mert az első kanyarba mindenki mellettem ment el, 30-40 km/órával gyorsabban. Ha ekkora a sebességkülönbség, az egyik már fékez, én meg még teljes gázzal megyek, mert egyszerűen nincs elég sebességem az első kanyarig. Ez nagyon bizonytalan helyzet. Remélem kitalálnak valamit.”
„Végre összejött egy jó kvalifikáció, de az első kanyarig csak csúszkáltam, visszaestem a 16-17. helyre. Az első pár szektorban pár pilótát meg is előztem, de a gumik teljesen elhasználódtak. A 12-es kanyarban még ki is sodródtam. Egyszerűen nem volt jó a sprint, többre számítottam, de szerintem a rajt teljesen keresztbehúzott. Amikor megláttam, hogy hatodik lettem, már rossz előérzetem volt, mert bárhonnan is indultam, ahol nem az ideális ív volt, mindig kipörögtem. Nem túl jó érzés ez. Inkább azt kívántam, hogy bár a hetedik helyet szereztem volna. Tudtuk, hogy ez egy piszkos rész, és pörögni fog a kerék, ezért mindent megtettünk: levettük a teljesítményt, állítottunk az elektronikán, hogy ne pörögjön, de így is kipörgött. Még a felvezető körön is kipörgött a kerék, amikor csak nyitottam a gázt kuplung nélkül. Olyan volt, mintha jégen lennénk, és fogalmam sincs, mit fogok csinálni a főversenyen.” -mondta Binder.
Brad Binder csapattársa, Pedro Acosta is hasonlóan vélekedett a rajtrács állapotáról, és szerencsésnek tartotta magát, hogy a második sor közepéről, az ötödik helyről indulhatott, ahol jobb volt a tapadás. „Szerencsés voltam, hogy a rajtrács közepén álltam. Pecco [Francesco Bagnaia] most szombaton jól rajtolt, de tavaly ugyanezen a helyről indult, és az katasztrofális volt. Elég csak megnézni, milyen rosszak voltak a rajtjai 2024-ben. Tudom, hogy a rajthely tisztítása tilos, mert Valentino [Rossi] is megjárta Katarban 2004-ben, de az ilyen koszos pályákon talán engedélyezni kéne, hogy az első 15 helyezett legalább megtisztíthassa a rajthelyét, vagy hogy a biztonsági autó gumifüstöléssel javítsa a felületet, mert ez tényleg veszélyes. Ha hátul vagy, az nem akkora gond, mert mögötted csak néhány motor van, de Brad előtt lehetett akár 16 motor is, és ez nem jó. Szerintem jövőre jobban kell megoldani a pálya tisztítását.”
Acosta a sprintfutamot ötödik helyen zárta, ami az év eddigi legjobb szombati eredménye, bár az első körben gondjai akadtak a hátsó gumi túlmelegedésével.
„Nem volt rossz, de nem is volt jó. Az első kör után 0,8 másodpercet hoztam Morbidellin, próbáltam előzni, de kisodródtam. Aztán elkezdődött a rémálom: túlmelegedés, blokkolás, minden baj. Nem tudtam rendesen fékezni, nagyon nehéz volt. Aldeguer megelőzött, beálltam mögé, kaptam egy kis friss levegőt, és elkezdtem visszajönni, 0,6 másodperccel gyorsabb lettem. Ebből kell építkeznünk, mert holnap új futam, új gumik, új lehetőségek. A tapadás ma rendben volt, pedig általában ez az én gyenge pontom. Viszont az első futómű miatt képtelen voltam bárkit is megelőzni, még Morbidellit sem, amikor visszazárkóztam. Ugyanazok a problémák jöttek elő, amikről egész évben beszéltem, de már értem, honnan erednek. Most csak arra kell koncentrálnunk, hogy holnap javítsunk magamon és a motoron.” – mondta Acosta.
Hétfőn tesztet rendez az Aprilia, ahol egy újoncnak adnak bizalmat a Trackhouse motorján. Az Aprilia…
Max Verstappen szimulátoros csapatát, a Team Redline-t néhány óra után kizárták, miközben részt vettek a…
A Forma-1 jelenkori legnagyobb sztárja Max Verstappen egy interjú kedvéért elmondta, hogy ő kiket sorol…
Miguel Oliveira neve jól ismert a MotoGP világában, de kevesen tudják róla, hogy a versenypályákon…
A Mercedes kommunikációs igazgatója is megszólalt George Russell karrierjével kapcsolatban. Idén sem kellett sokat várnia…
Gino Borsoi megerősítette, hogy valóban tárgyalnak Toprak Razgatliogluval a Pramacnál, de még nem írt alá…