Moto

MotoGP-versenyző és fogorvos egyben? Hogyan?

Miguel Oliveira neve jól ismert a MotoGP világában, de kevesen tudják róla, hogy a versenypályákon kívül is komoly céljai vannak: fogorvosnak tanul. A Pramac Yamaha portugál pilótája jelenleg félúton jár a képzésben – három év már mögötte van, három még hátravan.

A világ leggyorsabb fogorvosa?

Bár egyelőre még nem végzett, Miguel már most is tud segíteni kisebb fogászati problémák esetén – volt már rá példa, hogy a paddockban be is kellett avatkoznia. Ugyanakkor elismeri, hogy nehéz visszarázódni a tanulás világába, főleg a fiatalabb hallgatók között, és a versenyzői karrierrel párhuzamosan szinte lehetetlen teljes figyelmet szentelni az egyetemi tanulmányoknak.

Az orvosi tudás a pályán is előny

A fogorvosi képzés első két éve általános orvosi alapokat adott neki – anatómia, idegek, izmok, csontok ismerete. Ez segít abban, hogy jobban megértse teste működését, különösen sérülések idején. Amikor orvossal beszél, már tudja, mire kell figyelni – és szerinte ettől fegyelmezettebb beteg is.

Egyedi stílus, emberi hozzáállás

Versenyzőként Oliveira technikás, átgondolt motorozásáról ismert. Saját bevallása szerint legnagyobb gyengesége a fékezés, de a motorral való kommunikációja és a visszajelzések továbbítása a mérnökök felé az erősségei közé tartoznak. Hangsúlyozza: minden versenyzőnek van egyfajta „kézjegye”, ami megkülönbözteti őt a többiektől – legyen szó a fék használatáról, vagy a dőlésszög szabályozásáról.

A motorsport iránti szenvedély gyerekkorától kezdve él benne

A motorozás iránti szenvedélyt édesapjától örökölte, aki amatőrként maga is motorozott. Már gyerekként lenyűgözte Valentino Rossi pályafutása – ez indította el őt is a versenyzői úton. 16 évesen már a világbajnokságon indult, és tudta: ez már nem játék – ez egy életre szóló döntés.

Miguel Oliveira tehát nemcsak a pályán különleges, hanem azon kívül is. A motorsport és a fogászat ritka párosítás, de ő bebizonyítja, hogy a szenvedély és a kitartás a legkülönbözőbb területeken is célba juttathat.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Brown nyilatkozott végre a McLaren ellentmondásos monzai cseréjéről

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown röviden véleményezte a McLaren monzai hétvégéjét és Oscar Piastri és…

42 perc ago

A Renault új vezérigazgatója elárulta, mit fog tenni a teljesen utolsó csapatunkkal a Forma-1-ben

A Renault "hosszú ideig marad a Forma-1-ben” az Alpine istállójával – nyilatkozta Francois Provost, az…

3 óra ago

Vasseurt meglepte Hamilton monzai fogadtatása

Túl van az első Olasz Nagydíján Ferrari versenyzőként Lewis Hamilton. A brit ugyan még továbbra…

5 óra ago

Ecclestone beleállt a McLarenbe Monza után

A McLaren az Olasz Nagydíjon nem a várt dominanciával, hanem újabb vitatott csapatutasítással került a…

7 óra ago

Zolder az első állomása a kamion Eb őszi dupla hétvégéjének

A Circuit Zolder pályára visszatérő Goodyear FIA ETRC az első a dupla versenyhétvégéből Le Mans…

9 óra ago

Négy gyűrű és három csík: az Audi F1 bejelentette a hivatalos sportszergyártó partnerét

A jövőbeli Audi F1 Team és az adidas többéves együttműködést jelentett be, amelynek keretében a…

11 óra ago