Moto

Fény derült Bagnaia feltámadásának titkára, ami főmérnöke szerint egy kattintással egyenértékű

Pecco Bagnaia aragóniai dobogós helyezése sokkal többet jelentett egyszerű harmadik helynél. Ez egy felszabadulás volt egy csapat számára, amely – Cristian Gabarrini technikai vezető szerint – kezdte érezni a nyomást, hogy nem találja a megoldást.

Gabarrini elmagyarázta, hogy az a „kattintás”, amely egyik napról a másikra megváltoztatta Pecco teljesítményét, egy apró részletnek volt köszönhető a fékekben. A sok nehézséget hozó hétvége után, különösen a felejthető sprintverseny után, Bagnaia vasárnapi dobogós helyezése a kitartó munka és a nyugalom eredménye volt. „Egész hétvégén jól dolgoztunk” – mondta Gabarrini.

„Szerintem Pecco sokkal többet tett ebben az időszakban, mint az elmúlt két hétvégén” – tette hozzá az olasz szakember. „A sprintben voltak nehéz pillanataink, de a tendencia pozitív volt. Sikerült túltenni magunkat rajta. Nagyon jó formában volt. Módszeres munkának köszönhetően kihozta magából a maximumot a versenyen.”

Bár a csapat a beállításokon is sokat dolgozott, Gabarrini egyértelműen a fék tárcsák cseréjét – a korábbinál nagyobb, 355 mm-es méretűre – jelöli meg döntő tényezőként, amit Bagnaia maga is elárult a verseny után. „Egy másik fontos tényezőn is dolgoztunk, a beállításokon, de talán a fékek voltak azok, amik végül meghatározták az eredményt” – mondta az olasz szakember.

Amikor megkérdezték, hogy ez a kis részlet elég volt-e egy ilyen nagy változáshoz, a választ sokatmondó volt.„Bizonyos értelemben igen, néha csak egy apróság szükséges ahhoz, hogy a dolgok „bekattanjanak”. Mindig Jorge Lorenzo példáját hozom fel a tankkal kapcsolatban. A pilóta kényelmesebben érzi magát, természetesebben vezet, és ez meglátszik a teljesítményén.”

Ezzel az összehasonlítással Gabarrini arra utal, amikor Lorenzo, a Ducatinál töltött ideje alatt, megtalálta a teljesítménye kulcsát a Desmosedici ergonómiájának módosításával. Ez a változtatás pedig lehetővé tette számára, hogy kényelmesen érezze magát a motoron, és ezáltal nyerni kezdjen a versenyeken. Bagnaia számára a féktárcsák jelentették azt az elemet, amely visszaadta neki a magabiztosságot.

A válság kezelése nem volt könnyű olyan csapat számára, amely már megszokta a győzelmeket. Gabarrini nyugodtan írja le, hogyan kezelik ezeket a nehéz időszakokat egy rendkívül igényes környezetben. Amikor megkérdezik, mennyire volt ez mentálisan nehéz, mosolyogva felel. „Peccót… őt kérdezd. Számunkra ez a munkánk része, vannak időszakok, amikor minden jól megy, nyerünk, és úgy tűnik, minden könnyű. Tudjuk, hogy a nehézségek mindig ott vannak a sarkon zúl. Fel kell készülnünk rájuk, és nem szabad pánikba esnünk.”

„Ha belegondolunk, hogy Márquez mit él át néhány évvel ezelőtt, akkor az, amin mi keresztülmentünk, semmiség. A lényeg az, hogy kilábaljunk belőle, és erősebbek legyünk, mint valaha. Lépésről lépésre haladunk, reális célokat tűzve ki magunk elé.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

A McLaren bejelentette az új, óriási olajipari támogatóját 2026-tól kezdve

A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…

2 óra ago

Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…

4 óra ago

Luxusmárkák gyűjtőhelyévé vált a Forma-1

A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá…

6 óra ago

Öt motorszállító az F1 új korszakában – Lássuk, ki kivel van!

2026-ban új szabályok lépnek életbe a Forma-1-ben és a csapatok száma is 11-re emelkedik. Az…

8 óra ago

A „Baluk” osztoztak a dicsőségben vasárnap: Kiss és Reinert is nyert Zolderban

Kiss Norbert a 3. futamban megszerezte 15. győzelmét az idényben, René Reinert pedig stílusosan zárta…

10 óra ago

Kora délutánra készülj! Itt a hétvégi F1-es menetrend!

A Forma-1 mezőnye Bakuba utazik a hétvégén, az Azerbajdzsáni Nagydíjra, őket pedig a Formula 2…

12 óra ago