Moto

Néhány versenyző kipróbálta a rádiózást a teszten, de a vélemények eltérőek

Újra előkerült a rádiózás tesztelése, amit többen is kipróbáltak az aragóniai teszten.

Az Aragóniai Nagydíjat egy tesztnap követte, ahol többféle újítást is kipróbáltak a csapatok. Egyik az a rádiózás volt, amit már pár éve többször kipróbálnak. A rádiózás eddig nem volt jelen a motorversenyzésben, a mai napig „régimódi” rendszer alapján a boxfalról táblákkal kommunikálnak a versenyzőkkel. Viszont a biztonsági kommunikáció javítása érdekében újból elővették a rádiókészülékek próbálását, amit úgy tudni, Álex Márquez, Brad Binder, Lorenzo Savadori és Johann Zarco tesztelt.

Savadori az Apriliától, aki korábban már tesztelte az eszközt, viszonylag pozitívan nyilatkozott a tapasztalatokról:
„Először beszélt velem a versenyigazgatóság, és jól figyeltem a boxban a versenyigazgatóságra. Az alatt az idő alatt, amikor a pályán használtam, figyeltem, de jelenleg nem teljesen egyértelmű. Viszont minden egyes alkalomnál javul az érzés.”

Az eddigi vélemények alapján a mezőny felének nem, a másik felének tetszik a rádiózás motorozás közben. Savadori nem ellenzi, és szerinte nem kényelmetlen a sisakba betett plusz eszköz:

„Tavaly vagy tavalyelőtt kisebb volt a csevegőpárna. Most már nagyobb és jobb. A probléma nem a kényelmetlenség, hanem amikor az egyenesben nagy sebességgel haladsz. A sisak egy kicsit mozog, szóval nem egyszerű, néha nem figyelsz, mert a párna egy kicsit csúszkál.”

Kérdés továbbá az, hogy a versenyzők és a csapatok hogyan alkalmazkodnak majd az új eszközhöz. Azonban az olasz versenyző szerint nem lesz ebből hatalmas probléma:

„Jelenleg úgy gondolom, hogy ha valami újdonságot találnak ki, akkor mindenkinek alkalmazkodni kell hozzá. Ha a mérnököd fel és lecsatlakoztathatja, mielőtt levennéd a sisakot, akkor ez nem jelent igazi problémát.”

A bajnokság második helyezettje, Álex Márquez viszont nem volt teljesen elégedett az eszközzel, ami szerinte jövőre már kötelező lesz:

„Ez az első alkalom, hogy kipróbáltam. Fontos volt kipróbálni. Sok ponton nem volt könnyű megérteni, hogy miről beszélnek nekem, mert nem egyszerű tisztán hallani. De ez volt az első dolog, amit ki kellett próbálnom, mert úgy néz ki, hogy jövőre ez kötelező lesz a biztonság miatt. Csináltam egy futamot, és jó volt.”

Márquez egy dolgot említett, hogy javítani kell a kommunikáción azon a körök alatt, amikor komolyabb tempót diktálnak, mivel a gyorsabb futamok alatt ez nem mindig volt egyértelmű:

„Meg kell értenünk a működését. Őszintén szólva, az elején figyeltem az üzenetekre, de később megpróbáltam nyomni abban a szakaszban, és amikor időmérős körön voltam, nem hallottam mert, hogy nagyon koncentráltam. Ha csak egy üzenetet küldenek neked, akkor figyelsz, mikor mindig beszélnek hozzád, ott már nem figyelsz.”

Silló Barnabás

Recent Posts

Verstappen már Baku és Szingapúr között visszatérne a Nordschleifére GT-zni

Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a…

8 óra ago

Újra lesérült az Aprilia motorosa, csapata közleményt adott ki

Az Aprilia motorosait továbbra is sújtják a sérülések. Javában zajlik a San Marinó-i Nagydíj utáni…

9 óra ago

A Forma-1 belép a gyerekszobkába: lakberendezési márkával kötött partnerséget

A Forma-1 a Pottery Barn Kids és a Pottery Barn Teen márkákkal együttműködve először mutat…

10 óra ago

A McLaren bejelentette az új, óriási olajipari támogatóját 2026-tól kezdve

A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…

12 óra ago

Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…

14 óra ago

Luxusmárkák gyűjtőhelyévé vált a Forma-1

A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá…

16 óra ago