Moto

Néhány versenyző kipróbálta a rádiózást a teszten, de a vélemények eltérőek

Újra előkerült a rádiózás tesztelése, amit többen is kipróbáltak az aragóniai teszten.

Az Aragóniai Nagydíjat egy tesztnap követte, ahol többféle újítást is kipróbáltak a csapatok. Egyik az a rádiózás volt, amit már pár éve többször kipróbálnak. A rádiózás eddig nem volt jelen a motorversenyzésben, a mai napig „régimódi” rendszer alapján a boxfalról táblákkal kommunikálnak a versenyzőkkel. Viszont a biztonsági kommunikáció javítása érdekében újból elővették a rádiókészülékek próbálását, amit úgy tudni, Álex Márquez, Brad Binder, Lorenzo Savadori és Johann Zarco tesztelt.

Savadori az Apriliától, aki korábban már tesztelte az eszközt, viszonylag pozitívan nyilatkozott a tapasztalatokról:
„Először beszélt velem a versenyigazgatóság, és jól figyeltem a boxban a versenyigazgatóságra. Az alatt az idő alatt, amikor a pályán használtam, figyeltem, de jelenleg nem teljesen egyértelmű. Viszont minden egyes alkalomnál javul az érzés.”

Az eddigi vélemények alapján a mezőny felének nem, a másik felének tetszik a rádiózás motorozás közben. Savadori nem ellenzi, és szerinte nem kényelmetlen a sisakba betett plusz eszköz:

„Tavaly vagy tavalyelőtt kisebb volt a csevegőpárna. Most már nagyobb és jobb. A probléma nem a kényelmetlenség, hanem amikor az egyenesben nagy sebességgel haladsz. A sisak egy kicsit mozog, szóval nem egyszerű, néha nem figyelsz, mert a párna egy kicsit csúszkál.”

Kérdés továbbá az, hogy a versenyzők és a csapatok hogyan alkalmazkodnak majd az új eszközhöz. Azonban az olasz versenyző szerint nem lesz ebből hatalmas probléma:

„Jelenleg úgy gondolom, hogy ha valami újdonságot találnak ki, akkor mindenkinek alkalmazkodni kell hozzá. Ha a mérnököd fel és lecsatlakoztathatja, mielőtt levennéd a sisakot, akkor ez nem jelent igazi problémát.”

A bajnokság második helyezettje, Álex Márquez viszont nem volt teljesen elégedett az eszközzel, ami szerinte jövőre már kötelező lesz:

„Ez az első alkalom, hogy kipróbáltam. Fontos volt kipróbálni. Sok ponton nem volt könnyű megérteni, hogy miről beszélnek nekem, mert nem egyszerű tisztán hallani. De ez volt az első dolog, amit ki kellett próbálnom, mert úgy néz ki, hogy jövőre ez kötelező lesz a biztonság miatt. Csináltam egy futamot, és jó volt.”

Márquez egy dolgot említett, hogy javítani kell a kommunikáción azon a körök alatt, amikor komolyabb tempót diktálnak, mivel a gyorsabb futamok alatt ez nem mindig volt egyértelmű:

„Meg kell értenünk a működését. Őszintén szólva, az elején figyeltem az üzenetekre, de később megpróbáltam nyomni abban a szakaszban, és amikor időmérős körön voltam, nem hallottam mert, hogy nagyon koncentráltam. Ha csak egy üzenetet küldenek neked, akkor figyelsz, mikor mindig beszélnek hozzád, ott már nem figyelsz.”

Silló Barnabás

Recent Posts

Quartararo nehezen éli meg, hogy a Yamaha volt a leggyengébb gyártó Aragónban

Fabio Quartararo számára katasztrofálisan alakult a MotoGP aragóniai hétvégéje. A főfutamon bukott, így zsinórban harmadszor…

29 perc ago

Bortoleto rablás áldozatává vált, és majdnem gondja volt Kanadába érkezéskor is

Gabriel Bortoleto a közelmúltban megtapasztalt problémák után megérkezett Montrealba a Kanadai Nagydíjra. A brazil Sauber-pilótát…

1 óra ago

Hamilton kiakadt a visszavonulásáról és a Ferrari főnökéről szóló hírek miatt

Lewis Hamilton cáfolta azon spekulációkat, miszerint a Ferrari csapatfőnökének, Fred Vasseurnek a pozíciója veszélyben lenne,…

2 óra ago

Álex Márquez elárulta, kitől tartott a legjobban Aragónban

Álex Márquez erősen szerepelt az araóniai versenyhétvégén, ahol második helyezésekkel mutatta meg, hogy a világbajnoki…

4 óra ago

Alkalmatlan emberek döntései miatt küszködik a Ferrari?

Az egykori F1-es versenyző, Jean Alesi úgy véli, hogy a Ferrari jelenlegi csapatfőnöke, Fred Vasseur…

6 óra ago

Halasztania kell a Mercedesnek Verstappen leigazolását, mert egy fontos részvényest ez bosszanthat

A Mercedes nyilvánvalóan nem adta fel még Max Verstappen szerződtetését. Úgy tűnik azonban, hogy Toto…

16 óra ago