Moto

Quartararo nehezen éli meg, hogy a Yamaha volt a leggyengébb gyártó Aragónban

Fabio Quartararo számára katasztrofálisan alakult a MotoGP aragóniai hétvégéje. A főfutamon bukott, így zsinórban harmadszor zárt pont nélkül. A francia pilóta komoly technikai gondokkal küzdött, különösen a Yamaha instabil viselkedése miatt.

A sprintversenyen csak a 11. helyet szerezte meg, így pont nélkül maradt, vasárnap pedig bukással zárta a hétvégét. Ez már a harmadik egymást követő versenye volt, amelyen nem szerzett pontot: Le Mans-ban bukott, Silverstone-ban pedig műszaki problémák hátráltatták.

Quartararo szerint a problémák főként a motor kezelhetőségére vezethetők vissza. Panaszkodott a hátsó kerék csattogására, az első kerék blokkolására és a tapadás hiányára. Bár ezek a gondok idővel enyhültek a gumik kopásával, nem tudta kihasználni a motor teljesítményét, és így nem merte keményebben nyomni.

A legnagyobb gondot a csattogás okozta, főleg hosszabb etapokon. A 26 éves versenyző szerint az öt körös etapok még elfogadhatók voltak, de hat kör után jelentősen romlott a motor stabilitása. Hogy mi okozta a problémát, azt Quartararo sem tudta pontosan megmondani: „Valami más, de nem igazán értjük, miért történt.”

A pálya tapadása önmagában nem volt rossz, de a francia pilóta szerint sokkal agresszívabban kellett motoroznia, hogy versenyképes maradjon, ez viszont fokozta a vibrációt – különösen a közepesen kemény gumikkal.

Csapattársa, Álex Rins ugyanakkor a verseny végén jó tempót mutatott, ami lenyűgözte Quartararót. Ennek ellenére kijelentette: „Mi voltunk a leggyengébb gyártó ezen a pályán.”

A következő megmérettetés Mugellóban lesz, ahol Quartararo 2021-ben nyerni tudott. Most azonban óvatosan optimista: bár történt előrelépés az elektronika terén, úgy érzi, ez Mugellóban nem jelent majd különösebb előnyt. „Szerintem inkább hátrányba kerülünk, mint előnyhöz jutunk.”

Aragónról még megjegyezte: „Próbáltunk néhány beállítást a motoron és a lengőkaron, de ez a pálya nem igazán alkalmas tesztelésre. Van itt egy hosszú egyenes, ami inkább csak azt mutatja meg, mennyire gyors a motor.”

A bajnokságban Quartararo visszaesett: a jerezi futam óta mindössze kilenc pontot gyűjtött, így a hatodik helyről a tizedikre csúszott vissza az összesített tabellán.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Nagy változás előtt a Yamaha – megkezdődhet az érdemi fejlesztés

A Yamaha megerősítette, hogy Andrea Dovizioso az elsők között próbálhatta ki az új V4-es erőforrást.…

8 perc ago

Leclerc kész elhagyni a Ferrarit a sikerek érdekében

Idén sem túl bíztató a Ferrari, aminek eredménye akár az lehet, hogy Charles Leclerc leléphet.…

1 óra ago

Russell sikert hozott a második edzés, ahol a McLarenek összekapták magukat, a Williamsek pedig szárnyalnak

Sokáig kellett fennmaradnia annak, aki a Kanadai Nagydíj második szabadedzését megnézte, hiszen magyar idő szerint…

7 óra ago

Faas meglepetésre az egyik legjobb volt a Slovakia Ringen a Freightliner-Mercedesszel – videó

Steffen Faas Kiss Norbi csapattársa is volt korábban, a tankpool24-Mercedesnél – az a csapat ma…

9 óra ago

Verstappent nemigen zavarja, hogy az eltiltás kapujában áll

Max Verstappen állítja hidegen hagyja, hogy milyen közel került az egy versenyes eltiltáshoz. A legutóbbi…

10 óra ago

Verstappen vezet a Williams-duó előtt, míg a McLarenek egyelőre szenvednek

Magyar idő szerint este 19:30-kor kezdetét vette a Forma-1-es Kanadai Nagydíj első szabadedzése. Nem kellett…

10 óra ago