Moto

Quartararo nehezen éli meg, hogy a Yamaha volt a leggyengébb gyártó Aragónban

Fabio Quartararo számára katasztrofálisan alakult a MotoGP aragóniai hétvégéje. A főfutamon bukott, így zsinórban harmadszor zárt pont nélkül. A francia pilóta komoly technikai gondokkal küzdött, különösen a Yamaha instabil viselkedése miatt.

A sprintversenyen csak a 11. helyet szerezte meg, így pont nélkül maradt, vasárnap pedig bukással zárta a hétvégét. Ez már a harmadik egymást követő versenye volt, amelyen nem szerzett pontot: Le Mans-ban bukott, Silverstone-ban pedig műszaki problémák hátráltatták.

Quartararo szerint a problémák főként a motor kezelhetőségére vezethetők vissza. Panaszkodott a hátsó kerék csattogására, az első kerék blokkolására és a tapadás hiányára. Bár ezek a gondok idővel enyhültek a gumik kopásával, nem tudta kihasználni a motor teljesítményét, és így nem merte keményebben nyomni.

A legnagyobb gondot a csattogás okozta, főleg hosszabb etapokon. A 26 éves versenyző szerint az öt körös etapok még elfogadhatók voltak, de hat kör után jelentősen romlott a motor stabilitása. Hogy mi okozta a problémát, azt Quartararo sem tudta pontosan megmondani: „Valami más, de nem igazán értjük, miért történt.”

A pálya tapadása önmagában nem volt rossz, de a francia pilóta szerint sokkal agresszívabban kellett motoroznia, hogy versenyképes maradjon, ez viszont fokozta a vibrációt – különösen a közepesen kemény gumikkal.

Csapattársa, Álex Rins ugyanakkor a verseny végén jó tempót mutatott, ami lenyűgözte Quartararót. Ennek ellenére kijelentette: „Mi voltunk a leggyengébb gyártó ezen a pályán.”

A következő megmérettetés Mugellóban lesz, ahol Quartararo 2021-ben nyerni tudott. Most azonban óvatosan optimista: bár történt előrelépés az elektronika terén, úgy érzi, ez Mugellóban nem jelent majd különösebb előnyt. „Szerintem inkább hátrányba kerülünk, mint előnyhöz jutunk.”

Aragónról még megjegyezte: „Próbáltunk néhány beállítást a motoron és a lengőkaron, de ez a pálya nem igazán alkalmas tesztelésre. Van itt egy hosszú egyenes, ami inkább csak azt mutatja meg, mennyire gyors a motor.”

A bajnokságban Quartararo visszaesett: a jerezi futam óta mindössze kilenc pontot gyűjtött, így a hatodik helyről a tizedikre csúszott vissza az összesített tabellán.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Verstappen már Baku és Szingapúr között visszatérne a Nordschleifére GT-zni

Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a…

12 perc ago

Újra lesérült az Aprilia motorosa, csapata közleményt adott ki

Az Aprilia motorosait továbbra is sújtják a sérülések. Javában zajlik a San Marinó-i Nagydíj utáni…

1 óra ago

A Forma-1 belép a gyerekszobkába: lakberendezési márkával kötött partnerséget

A Forma-1 a Pottery Barn Kids és a Pottery Barn Teen márkákkal együttműködve először mutat…

2 óra ago

A McLaren bejelentette az új, óriási olajipari támogatóját 2026-tól kezdve

A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…

4 óra ago

Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…

6 óra ago

Luxusmárkák gyűjtőhelyévé vált a Forma-1

A 2025-ös szezon előtt a francia luxuskonglomerátum, az LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) írt alá…

8 óra ago