Moto

Quartararo nehezen éli meg, hogy a Yamaha volt a leggyengébb gyártó Aragónban

Fabio Quartararo számára katasztrofálisan alakult a MotoGP aragóniai hétvégéje. A főfutamon bukott, így zsinórban harmadszor zárt pont nélkül. A francia pilóta komoly technikai gondokkal küzdött, különösen a Yamaha instabil viselkedése miatt.

A sprintversenyen csak a 11. helyet szerezte meg, így pont nélkül maradt, vasárnap pedig bukással zárta a hétvégét. Ez már a harmadik egymást követő versenye volt, amelyen nem szerzett pontot: Le Mans-ban bukott, Silverstone-ban pedig műszaki problémák hátráltatták.

Quartararo szerint a problémák főként a motor kezelhetőségére vezethetők vissza. Panaszkodott a hátsó kerék csattogására, az első kerék blokkolására és a tapadás hiányára. Bár ezek a gondok idővel enyhültek a gumik kopásával, nem tudta kihasználni a motor teljesítményét, és így nem merte keményebben nyomni.

A legnagyobb gondot a csattogás okozta, főleg hosszabb etapokon. A 26 éves versenyző szerint az öt körös etapok még elfogadhatók voltak, de hat kör után jelentősen romlott a motor stabilitása. Hogy mi okozta a problémát, azt Quartararo sem tudta pontosan megmondani: „Valami más, de nem igazán értjük, miért történt.”

A pálya tapadása önmagában nem volt rossz, de a francia pilóta szerint sokkal agresszívabban kellett motoroznia, hogy versenyképes maradjon, ez viszont fokozta a vibrációt – különösen a közepesen kemény gumikkal.

Csapattársa, Álex Rins ugyanakkor a verseny végén jó tempót mutatott, ami lenyűgözte Quartararót. Ennek ellenére kijelentette: „Mi voltunk a leggyengébb gyártó ezen a pályán.”

A következő megmérettetés Mugellóban lesz, ahol Quartararo 2021-ben nyerni tudott. Most azonban óvatosan optimista: bár történt előrelépés az elektronika terén, úgy érzi, ez Mugellóban nem jelent majd különösebb előnyt. „Szerintem inkább hátrányba kerülünk, mint előnyhöz jutunk.”

Aragónról még megjegyezte: „Próbáltunk néhány beállítást a motoron és a lengőkaron, de ez a pálya nem igazán alkalmas tesztelésre. Van itt egy hosszú egyenes, ami inkább csak azt mutatja meg, mennyire gyors a motor.”

A bajnokságban Quartararo visszaesett: a jerezi futam óta mindössze kilenc pontot gyűjtött, így a hatodik helyről a tizedikre csúszott vissza az összesített tabellán.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Briatore belekeveredhetett az Epstein-botrányba, és Horner körül se tiszta minden

Flavio Briatore újfent a figyelem középpontjába került a Forma-1-ben, miután a média megint vizsgálatokat indított…

54 perc ago

Álomból valóság – Egy Formula Renault-kör a Hungaroringen

Mindig közhelynek tűnt számomra, hogy „merj nagyot álmodni”, mert az álom definíciója szerint már alapvetően…

2 óra ago

Magyar Nagydíj – Ideiglenes rendőrőrs működik Mogyoródon a Forma-1-es futam idején

Ideiglenes rendőrőrsöt működtet Mogyoródon a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj ideje alatt a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság…

3 óra ago

Hungaroring emlékérem és forgalmi sor a 40. Magyar Nagydíj alkalmából – itt veheted meg!

A Magyar Pénzverő Zrt. sajtóközleménye: A 2025. évi HUNGARORING forgalmi sor 2025. augusztus 1. 8.00 órától…

5 óra ago

A Renault bejelentette új vezérigazgatóját a Magyar Nagydíj előtt

Az Alpine anyavállalata, a Renault a Forma-1 Magyar Nagydíj előtt bejelentette, hogy Francois Provostot nevezték…

7 óra ago

Tavaszra költözik a Balaton Park-i Superbike-futam 2026-ban

Napvilágot látott a a 2026-os Superbike-világbajnokság előzetes versenynaptára: a világ leggyorsabb sorozatgyártású motorjait felvonultató bajnokság…

8 óra ago