Moto

Lorenzo nem igazán érti Razgatlioglu döntését, egy másik csapatban képzeli el a törököt

A MotoGP világát meglepetésként érte a hír: Toprak Razgatlioglu 2026-tól a Yamaha színeiben fog versenyezni a Pramac csapatnál. A török motoros MotoGP-s szereplése igazi szenzáció, és természetesen a sportág nagy nevei is megszólaltak. Köztük Jorge Lorenzo, a háromszoros világbajnok.

Razgatlioglu, aki 2021-ben és 2024-ben is Superbike-világbajnoki címet szerzett, elbúcsúzik sikerei színhelyétől. Egyedi, látványos stílusa – különösen a fékezési technikája és a kanyarodás közbeni testtartása – már most is legendás. Most pedig ezt a stílust viszi át a motorsportok legmagasabb szintjére, a MotoGP-be.

Bár a bejelentést sokan örömmel fogadták, Lorenzo némileg óvatosabban nyilatkozott a közösségi médiában: „Remek hír ez minden MotoGP-rajongónak, mindannyian szeretünk ilyen izgalmas híreket olvasni” – írta a spanyol versenyző. Ugyanakkor hozzátette: „Szerintem Toprak vezetési stílusa inkább a Ducatihoz vagy a Hondához passzolna. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy idővel és türelemmel a MotoGP-ben is sikeres lesz. A tehetsége és fékezési technikája vitathatatlan. Gratulálok neki, a Pramac csapatnak és a Yamahának!”

Lorenzo szavai súlyt kapnak, hiszen maga is versenyzett a Yamahánál, a Ducatinál és a Hondánál, így jól ismeri, milyen típusú versenyző melyik gyártóhoz illik leginkább. A Ducati például kifejezetten jól működik azokkal az agresszív pilótákkal, akik kiválóan bánnak a fékekkel – ilyen Toprak is.

Az viszont biztos, hogy Razgatlioglu erős háttérrel érkezik a MotoGP-be. A Pramac Racing 2026-tól a Yamaha újjáépítésének fontos szereplője lesz, miközben az iwatai gyártó komoly technikai és sportbeli átalakuláson megy keresztül annak érdekében, hogy visszaszerezze korábbi vezető pozícióját a Ducati, az Aprilia és a KTM mögül.

Egy nagy kérdés maradt: hogyan alkalmazkodik majd Toprak a Michelin abroncsokhoz? A Superbike-ban Pirelli gumikat használt, de a MotoGP-ben már az első évétől a francia gyártó termékeire kell átállnia. Ez komoly kihívás, bár van egy érdekes csavar: 2027-től a Pirelli lesz a MotoGP kizárólagos gumiszállítója. Ez azt jelenti, hogy Toprak már előnyből indulhat, hiszen van tapasztalata ezekkel az abroncsokkal is.

Toprak érkezése nemcsak a Yamahát erősíti, de a teljes bajnokságot is felfrissíti. A határokat feszegető stílusa és látványos manőverei – például a kanyarokba való driftelés – új színt vihetnek a mezőnybe, amit a MotoGP-rajongók biztosan értékelni fognak.

A Yamaha pedig egyértelműen azon dolgozik, hogy újra az élre törjön. A Pramac csapattal való partnerség, valamint olyan karakterek, mint Toprak bevonása egy világos stratégiát tükröz: több tehetség, több látvány, és még több esély a győzelemre.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Baku utcáin sok minden történt már, de emlékszel is rájuk? Itt a legújabb F1-es kvíz!

Azerbajdzsán utcai pályája egyedi helyszín a Forma-1-ben: hosszú célegyenes, szűk kanyarok a várfal mellett és…

7 perc ago

Verstappen már Baku és Szingapúr között visszatérne a Nordschleifére GT-zni

Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a…

10 óra ago

Újra lesérült az Aprilia motorosa, csapata közleményt adott ki

Az Aprilia motorosait továbbra is sújtják a sérülések. Javában zajlik a San Marinó-i Nagydíj utáni…

11 óra ago

A Forma-1 belép a gyerekszobkába: lakberendezési márkával kötött partnerséget

A Forma-1 a Pottery Barn Kids és a Pottery Barn Teen márkákkal együttműködve először mutat…

12 óra ago

A McLaren bejelentette az új, óriási olajipari támogatóját 2026-tól kezdve

A McLaren megerősítette, hogy a következő Forma-1-szezontól a Motul lesz az istálló hivatalos beszállítója. A…

14 óra ago

Verstappen és a Mercedes titkos tárgyalásai – Wolff most mindent elmondott

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, valóban beszélt Max Verstappennel egy esetleges átigazolásról, de a…

16 óra ago