Moto

Lorenzo nem igazán érti Razgatlioglu döntését, egy másik csapatban képzeli el a törököt

A MotoGP világát meglepetésként érte a hír: Toprak Razgatlioglu 2026-tól a Yamaha színeiben fog versenyezni a Pramac csapatnál. A török motoros MotoGP-s szereplése igazi szenzáció, és természetesen a sportág nagy nevei is megszólaltak. Köztük Jorge Lorenzo, a háromszoros világbajnok.

Razgatlioglu, aki 2021-ben és 2024-ben is Superbike-világbajnoki címet szerzett, elbúcsúzik sikerei színhelyétől. Egyedi, látványos stílusa – különösen a fékezési technikája és a kanyarodás közbeni testtartása – már most is legendás. Most pedig ezt a stílust viszi át a motorsportok legmagasabb szintjére, a MotoGP-be.

Bár a bejelentést sokan örömmel fogadták, Lorenzo némileg óvatosabban nyilatkozott a közösségi médiában: „Remek hír ez minden MotoGP-rajongónak, mindannyian szeretünk ilyen izgalmas híreket olvasni” – írta a spanyol versenyző. Ugyanakkor hozzátette: „Szerintem Toprak vezetési stílusa inkább a Ducatihoz vagy a Hondához passzolna. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy idővel és türelemmel a MotoGP-ben is sikeres lesz. A tehetsége és fékezési technikája vitathatatlan. Gratulálok neki, a Pramac csapatnak és a Yamahának!”

Lorenzo szavai súlyt kapnak, hiszen maga is versenyzett a Yamahánál, a Ducatinál és a Hondánál, így jól ismeri, milyen típusú versenyző melyik gyártóhoz illik leginkább. A Ducati például kifejezetten jól működik azokkal az agresszív pilótákkal, akik kiválóan bánnak a fékekkel – ilyen Toprak is.

Az viszont biztos, hogy Razgatlioglu erős háttérrel érkezik a MotoGP-be. A Pramac Racing 2026-tól a Yamaha újjáépítésének fontos szereplője lesz, miközben az iwatai gyártó komoly technikai és sportbeli átalakuláson megy keresztül annak érdekében, hogy visszaszerezze korábbi vezető pozícióját a Ducati, az Aprilia és a KTM mögül.

Egy nagy kérdés maradt: hogyan alkalmazkodik majd Toprak a Michelin abroncsokhoz? A Superbike-ban Pirelli gumikat használt, de a MotoGP-ben már az első évétől a francia gyártó termékeire kell átállnia. Ez komoly kihívás, bár van egy érdekes csavar: 2027-től a Pirelli lesz a MotoGP kizárólagos gumiszállítója. Ez azt jelenti, hogy Toprak már előnyből indulhat, hiszen van tapasztalata ezekkel az abroncsokkal is.

Toprak érkezése nemcsak a Yamahát erősíti, de a teljes bajnokságot is felfrissíti. A határokat feszegető stílusa és látványos manőverei – például a kanyarokba való driftelés – új színt vihetnek a mezőnybe, amit a MotoGP-rajongók biztosan értékelni fognak.

A Yamaha pedig egyértelműen azon dolgozik, hogy újra az élre törjön. A Pramac csapattal való partnerség, valamint olyan karakterek, mint Toprak bevonása egy világos stratégiát tükröz: több tehetség, több látvány, és még több esély a győzelemre.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Lesérült Fernando Alonso, egy újonc ugrik be helyette

Nem sokkal a Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt az Aston Martin egy rövid közleményben tudatta,…

10 perc ago

Miért ne lehetne jóban Verstappen és Horner a kialakult helyzet ellenére?

Sokan azt gondolják, hogy Verstappennek köze volt Horner elbocsátásához, pedig ők a mai napig tartják…

17 perc ago

A motorsport-közösség együtt gyászolja Sylvain Guintoli kisfiát

A motorsport világa egységesen fejezte ki részvétét, miután a korábbi MotoGP-versenyző, Sylvain Guintoli bejelentette, hogy…

1 óra ago

Forma–1 és MotoGP egy hétvégén? Csábító, de egy rakás buktatóval járhat

A Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta őszintén beszélt arról, hogy a középtávú jövőben felmerült a gondolat:…

2 óra ago

Bekerült a csapatba, de mégsem lesz ott Vierge a 8 órás versenyen

A múlt hétvégén, a Balaton Parkban rendezett Superbike-világbajnoki futamon Iker Lecuona csuklótörést szenvedett, így nem…

3 óra ago

Képgaléria: Ilyen volt a legelső F1-es Magyar Nagydíj!

Idén a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat ünnepeljük, de most tekintsünk vissza a kezdetekre! 1986-ban Bernie…

4 óra ago