Két világbajnoki címet és 63 futamgyőzelmet szerzett a Ducati színeiben Álvaro Bautista, mégis úgy döntött a gyártó, hogy nem tart igényt tovább a szolgálataira. A 40 éves spanyol versenyző így 2026-tól nem folytatja a szereplést az olasz márka gyári Superbike csapatánál.
Bautista a Ducati történetének legeredményesebb versenyzője, aki nemcsak 63 győzelmet, hanem 116 dobogós helyezést, 10 pole pozíciót és 57 leggyorsabb kört is elért a márka motorján. Mindez azonban nem volt elég ahhoz, hogy hosszabbítsanak vele. A Ducati úgy döntött, hogy nem él a szerződésben szereplő opcióval, így az együttműködés az idei szezon végeztével ér véget.
„A célom továbbra is a versenyzés” – mondta Bautista. „Fizikailag és mentálisan is készen állok arra, hogy jó eredményeket érjek el. Jeleztem a csapatnak, hogy szeretném folytatni velük. Különösen mert mostanra újra kezdünk formába lendülni. De a Ducati úgy döntött, hogy a jelenlegi feltételek mellett nem kívánja meghosszabbítani a szerződésem.”
A döntést nem sokkal azután hozták nyilvánosságra, hogy a Ducati bejelentette Nicolò Bulega – a bajnokság jelenlegi éllovasa – szerződésének meghosszabbítását. A fiatal olasz jelentős fizetésemelést kapott, aminek következtében a csapatnál már nem maradt elegendő forrás egy második csúcsversenyző megtartására.
A háttérben azonban nem csak pénzügyi okok állnak. A csapat állítólag nehezen tudott együtt dolgozni Bautistával, különösen akkor, amikor gyengébben szerepelt. Ugyanakkor meg kell említeni, hogy ő az egyetlen a mezőnyben, akit hátrányosan érint a minimális súlyhatárra vonatkozó szabály, mivel teljes felszerelésben nehezebb, mint versenytársai.
A Ducati elismeri Bautista múltbeli érdemeit, de úgy látják, a jövő Bulegára épül, aki 15 évvel fiatalabb és az utóbbi időben jobb formát mutat. A döntést személyesen Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse vezérigazgatója közölte Bautistával, míg a hivatalos ügyintézést menedzsere, Simone Battistella végezte.
Bár a döntés nyilvánvalóan megviselte a versenyzőt, ő nem panaszkodik nyilvánosan: „Nem aggódom különösebben. 2025-re szabad vagyok. Ha kapok ajánlatot, meghallgatom, és majd eldöntöm, merre tovább. Versenyezni akarok, mert ez az, amit szeretek. Egy olyan csapatot keresek, ahol élvezhetem a motorozást, és versenyképes lehetek.”
A Superbike-világbajnokságban 2026-ra több gyári csapatnál – így a BMW-nél, Hondánál, Yamahánál és Kawasakinál – is lehetnek üres helyek, a Bimota kivételével. Ha Bautistát nem a pénz, hanem a versenyzés szenvedélye motiválja, akár egy Ducati privát csapathoz is csatlakozhat, és tovább élvezheti a Panigale V4R-t, amelyet már most is nagyra értékelnek a mezőnyben.
Eddig, és ne tovább – nyugtalanító kijelentést tett Bautista csapatfőnöke