Fotó: Ducati Corse
Pecco Bagnaia mostanában nagyobb reflektorfényt kapott, mint valaha. A Sisak alatt című dokumentumfilm-sorozat harmadik epizódja, amely az olasz világbajnok idei szezonját követi, bepillantást enged egy feszültséggel teli pillanatba – egy olyanba, amely máris visszhangzik a MotoGP paddockjában:
„Nyolc sprint, és kurvára semmi sem változik!”
A jelenet az Aragóniai Nagydíj hétvégéjén játszódik, ahol Bagnaia láthatóan idegesen osztja meg aggályait a Ducati Corse technikai igazgatójával, Gigi Dall’Ignával. A problémája nem új keletű: továbbra sem érzi magát magabiztosnak a Desmosedici elején.
„Egész pályán elakadt a kormány” – panaszkodott, majd hozzátette, hogy emiatt nem tud úgy fékezni, ahogy szeretne, és nem tudja precízen bevinni a motort a kanyarokba.
„Mindig ugyanaz a történet” – mondja a technikai csapatával folytatott megbeszélésen. „Nem tudok keményen fékezni, nem tudok rendesen befordulni. Már hét verseny és nyolc sprint lement, és még mindig semmi változás – az isten szerelmére!”
Aragónban azonban volt egy kis pozitív fordulat is. Egy apró technikai változtatás a bemelegítés során végre hozott némi javulást.
„Csináltunk egy kis módosítást, ami sokat segített – nem volt nagy dolog, de növelte az önbizalmamat fékezéskor” – magyarázta Bagnaia. A változtatás a fékrendszert érintette: a 340 mm-es karbon fékeket 355 mm-esekre cserélték.
„A kisebb fékekkel blokkolt a kerék, és nem tudtam jól szabályozni a fékezést. A nagyobb fékekkel sokkal jobban tudtam kontrollálni a motor viselkedését, így keményebben fékezhettem, gyorsabban fordulhattam be, és jobban irányíthattam a motort a kanyar bejáratánál.”
Pecco még némi szarkazmust is megengedett magának a rajtpozíció kapcsán:
„Van benne valami jó: jobb a negyedik helyről indulni, mint a harmadikról. Azt mondták, a harmadik pozíció koszos, és Davide is ezt erősítette meg. Franco szinte biztosan megcsúszik ott a rajtnál.”
Egy apró részlet, ami máskor talán nem is lenne említésre méltó, de ebben a feszült helyzetben mégis hangsúlyt kapott.
Bár végül a dobogóra állhatott – ami általában ünneplést jelentene, ezúttal inkább megkönnyebbülést hozott, mint örömöt. A dokumentumfilm alapján nem arról van szó, hogy belső konfliktusok lennének a Ducatinál. Sokkal inkább egy szenvedélyes versenyző küzd, aki újra magabiztos akar lenni a motorján.
„Tudjuk, hogy ha tovább dolgozunk, előbb-utóbb meglesz az a valami, ami a különbséget jelenti. Erre hajtunk” – fogalmaz Bagnaia.
A sorozat bemutat egy nyílt és őszinte Peccót is, aki nem bújik el a problémák elől. Még Misanóban is ott volt, a Superbike-hétvégén, hogy jelenlétével támogassa a Ducatit – természetesen egy Ducati nyergében.
Most, hogy Mugello következik – a pálya, amit talán a legjobban szeret. Bagnaia abban bízik, hogy ezek az apró javulások végre megfordítják a szezont, amely eddig inkább türelmet, mint ünneplést követelt.
És ha a Sisak alatt legújabb epizódja bármit is bizonyított, az az, hogy Pecco nem veszti el a fejét, amikor forr a vére, de a véleményét biztosan nem tartja magában.
Jó pár hónap eltelt azóta, mióta hivatalosan is elkezdte a munkát az Aston Martinnál Adrien…
A mai pénteki motorsport puzzle-n egy jó kis versenyjelenetet rakhatsz ki, amint a Kamion Eb…
Különleges nyár vár a motorversenyek hazai rajongóira, hiszen július 25-27. között Superbike, augusztus 22-24. között…
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója elárulta, hogy dokumentumfilm készül Lewis Hamiltonról, amelynek ihletője az a…
E sorok írásakor alig pár órája jöttem ki az F1 film vetítéséről és még mindig…
Az elmúlt hetek bombahíre, miszerint Toprak Razgatlioglu kategóriát vált, és a Superbike-vb-ről a MotoGP-be igazol,…