Moto

Az egyre inkább reményvesztett Bagnaiát felkérdezte a versenyirányítás Márquezzel kapcsolatban

Francesco Bagnaia három körön keresztül visszatért legjobb formájához Mugellóban, és kemény csatát vívott csapattársával, Marc Márquezzel.

Ez a lendületes és sok ütközést is magában foglaló versenyhelyzet felkeltette a hazai szurkolók lelkesedését, sőt, a versenyirányítás figyelmét is felkeltette.

„Csak annyit kérdeztek, mi történt Márquezzel, amikor ütköztünk” – mondta Bagnaia a TNT Sportsnak. „Szerintem ez egy teljesen normális versenybeli ütközés volt, de lehet, csak hallani akarták, mit mondok.”

Az izgalmas első körök után azonban Bagnaia ismét problémákkal küzdött az első kerékkel, ami meghiúsította a gyári GP25-ös motorral való küzdelmét. A piszkos levegőben szélesre sodródva fokozatosan veszített pozícióiból, és a Márquez testvérek mögötti nézővé vált.

Reményei, hogy hazai pályán dobogóra állhat, végül szertefoszlottak, amikor Fabio Di Giannantonio, szintén a legújabb GP25-ös motorral, az utolsó előtti körben elvette tőle a harmadik helyet.

„Mindig mindent megtettem – sőt, ezúttal még többet is, mert nagyon szerettem volna győzni” – nyilatkozta Bagnaia.

„De 6–7 kör után már az első kerékkel küzdöttem. Várnom kellett, és a két Márquez mögött ragadtam. Néztem őket, de nem tudtam mit tenni, mint mindig. Ugyanúgy ott ragadtam, 0,7–0,8 másodperccel lemaradva, próbáltam csökkenteni a különbséget, de az első kerék mindenhol alulkormányzott volt, és ilyenkor várni kellett, kicsit lassítani.”

„Sajnálom, mert tudom, hogy ott lehetnék és a győzelemért küzdhetnék. Az idei szezonban azonban, valamiért, nem érzem ugyanazt a motort. Furcsa, de ez a helyzet.”

Bagnaia, akinek eddigi egyetlen MotoGP-győzelme 2025-ben, Marc Márquez balesete után, a COTA-n született, hozzátette:

„Amikor frissek az abroncsaim, tudok harcolni. De amint elkezdenek elhasználódni, nagyon nehéz lesz.”

„Figyeltem Marcot – sokkal gyorsabban megy be a kanyarokba, és nem kell ilyen sok mozgással küszködnie, mint nekem. Ez eddig soha nem volt jellemző rám, és tavalyi motorral ebben a szezonban különösen nehéz az első kerékkel.”

A nehézségeken túlmenően Bagnaia kénytelen volt a 355 mm-es féktárcsák nélkül versenyezni, mivel az Aragónban megszokott, jobb első kerék érzést nyújtó nagyobb tárcsák nem álltak rendelkezésre Mugellóban. A gyors és lendületes pálya miatt vissza kellett térnie a szabványos, 340 mm-es beállításhoz.

Jelenleg 110 pont hátrányban van Marc Márquezzel szemben, és 70 ponttal marad el Álex Márquez mögött a világbajnoki összetettben. A hétvégi asseni TT, amely Bagnaia egyik kedvenc pályája, újra lehetőséget adhat a jó eredményre. Ugyanakkor a korlátozott erős féktávok miatt ismét előfordulhat, hogy ismét nem jön ki neki a lépés.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Horner jó hírekkel állt elő Verstappennek az idei bajnoki harc miatt

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner világossá tette, hogy a regnáló világbajnokként nem állnak készen…

2 óra ago

Hamilton kivívta Brad Pitt tiszteletét az F1 film forgatása alatt

Az elkészült "F1” film sztárja, Brad Pitt dicsérte Lewis Hamilton "integráló” hatását a nagy költségvetésű…

6 óra ago

Lukács Tamás ismét értékes pontokat szerzett a Northern Talent Cup csehországi fordulóján

A Road To MotoGP program egyik legjelentősebb versenysorozatának a Northern Talent Cup idei harmadik versenyhétvégéjére…

7 óra ago

Szavazás: Meddig marad Lance Stroll az F1-ben?

Lance Stroll teljesítménye az utóbbi versenyeken egyre inkább a kritika kereszttüzében áll. Amellett, folyamatosak a…

8 óra ago

Balaton Park Circuit: Teljes siker a magyar MotoGP-pályán

Kiválóan vizsgázott a Balaton Park Circuit operatív, sportszakmai és egészségügyi csapata a versenypálya első motoros…

9 óra ago

Érkezik az újabb Piquet-baba

Max Verstappen és Kelly Piquet után ismételten bővül a Piquet-család. Az egykori Forma-1-es pilóta, Nelson…

10 óra ago