Gold & Goose / Red Bull Content Pool
A Jorge Martín és az Aprilia jövőjét övező bonyolult szerződéses labirintusnak egyetlen kiútja lehet, és az nem lesz ingyenes. Jorge Lorenzo és Ricard Jové a „Duralavita” című műsor legutóbbi adásában elárulták, hogy a madridi pilóta és a noalei gyár közötti kapcsolat felbontása pénzügyi tárgyalásokhoz vezethet. Messze nem egyszerűen egy záradék aktiválásáról van szó. Minden arra utal, hogy Martínnak fizetnie kell, hogy 2026-ban másik csapatba igazolhasson.
Jorge Lorenzo fényt derített Martín és az Aprilia közötti szerződés részleteire. Egy olyan forrás információi alapján, amelyet nem fedett fel – minden Albert Valera-ra utal –, de amelyről elárulta, hogy teljesen megbízható. „Van információm, nem árulom el a forrást, úriember vagyok, de el tudjátok képzelni” – kezdte Lorenzo.
Az ötszörös bajnok szerint a megállapodás gordiuszi csomója egy konkrét feltételben rejlik. „Jorge Martín, amikor akkor tárgyalt az Apriliával, egyéves szerződést akart. De az Aprilia ragaszkodott a két évhez, és végül beleegyeztek, de egy egyértelmű záradékot tettek hozzá. Ha a versenyző nem ér el bizonyos pozíciókat a hetedik vagy nyolcadik futamon, akkor felbonthatja a szerződést” – magyarázta Lorenzo.
Pontosan ez a záradék váltotta ki a konfliktust, mivel Martín sérülései megakadályozták, hogy versenyezzen, és így elérje ezeket a célokat, ami vitát váltott ki a záradék érvényességéről.
Lorenzo azt is megerősítette, hogy ez a feszültség máris hatással van Martín más márkákkal folytatott tárgyalásaira. „Az Aprilia nem hagyta figyelmen kívül, de nem ért egyet. Martín más gyártókkal folytatott tárgyalásai máris veszélybe kerültek, mert sok csapat nem akar ügyvédekkel és kényes kérdésekkel foglalkozni” – részletezte.
„A pilóta és az Aprilia lenne az, akiknek a jövőben a bíróság előtt kellene szembenézniük egymással, még akkor is, ha Martín már egy másik csapatban versenyez. És az őt szerződtető csapatnak hajlandónak kell lennie elfogadni a peres eljárásokat és az ügyvédeket”.
Itt jön be a képbe Ricard Jové, aki olyan árnyalatot ad a helyzetnek, amely megoldhatja a patthelyzetet. Az elemző és a paddock szakértője úgy véli, hogy egy hosszú és kellemetlen bírósági eljárás elkerülése érdekében a legvalószínűbb egy pénzügyi megállapodás lesz. „Ha Martín és az Aprilia nem jutnak dűlőre, akkor mindenki tudja, hogy mi lesz a vége: bíróság” – állította Jové.
„De előre megmondom, és úgy gondolom, hogy Martínnak nem lesz más választása, mint maradni, amit sem ő, sem Aprilia nem akar, vagy megegyezni a pénzügyi kompenzációban, amelyet a pilótának Apriliának kell fizetnie, hogy szabadon bocsássák.”
A Honda erejéről Jorge Lorenzo is határozott véleményt fogalmazott meg, egyértelművé téve, hogy a gazdasági tényező nem lenne akadály, ha a szárnyas márka úgy döntene, hogy szerződteti Martínt. „A Honda 10, 20, 30-szor több pénzt rendelkezik, mint az Aprilia. Megvan a potenciálja, hogy szerződtesse Martínt, de az már más kérdés, hogy akarják-e ezt megtenni” – zárta gondolatait.
Lando Norris sem marad ki a sorból, Ausztriában az első szabadedzésen az ő helyére ül…
50 év után visszatért a legendás Can-Am motorkerékpár, amely Magyarország legnagyobb motoros rendezvényén, az idén…
A hollywoodi színész Brad Pitt, aki a most a mozikba kerülő F1-film főszereplőjét, Sonny Hayest…
Marcel Schrötter a balatoni létesítménnyel egy pályanap alkalmával ismerkedett meg. A Ducati versenyző vegyes érzelmekkel…
Az Osztrák Nagydíj a Forma-1 legjobb csapatai számára döntő jelentőségű csatatérré válhat, hiszen mind a…
Újabb szabadedzést ad tesztversenyzőjének, Dino Beganovicnak a Ferrari. A hétvégi Osztrák Nagydíjon több újonc kap…