Fotó: Yamaha Racing
A negyedik pole pozíció sem hozott sikert eddig idén Fabio Quartararo számára. Mi vezetett bajon az újabb bukáshoz?
Idén az asseni versenyhétvége előtt már háromszor fordult elő, hogy Fabio Quartararo M1-ese a rajtrács legelején állhatott. A probléma: idén még egyszer sem vezetett a pole pozíció győzelemhez a francia versenyző számára. A Yamaha versenyzője három versenyén, amelyeken az első helyről indult, még a célba sem ért be. Az asseni sprint is a kavicságyban végződött, de már azelőtt is katasztrofálisan alakult Quartararo számára a verseny. Az első kör végéig vezette a mezőnyt, majd a 7. helyre csúszott vissza.
Quartararo szerint az ok általános jellegű. Az M1-esét mindig a teljesítményének határán kell vezetnie – és néha azon túl is. Frusztráló, hogy a versenyen újra és újra megmutatkoznak a motor határai, és így még a legjobb rajtpozíciók sem tudnak megfelelő eredményeket hozni. „Tudom, hogy jó vagyok. De nem tudom, mikor előztem utoljára valakit a versenyen. Azt hiszem, idén még egyszer sem történt meg.”
„Legjobb esetben is csak tartani tudjuk a lépést! Gyorsak vagyunk, de a többiekkel felvenni a versenyt, az teljesen más dolog, és azt még mindig nem tudjuk megtenni.”
A Yamaha továbbra is legtöbbször azokon a pályaszakaszokon veszít, ahol a legnagyobb sebesség és a jó kigyorsítás a legfontosabb.
„Annyira sok időt veszítünk az egyenesekben, hogy ezt a hátrányt a kanyarokban kell behoznom. Az asseni egyeneseken két tizedmásodpercet veszítünk. A sprintverseny végén ez összesen 2,6 másodperc lett volna. Minden egyes kört úgy kell megtennem, mintha a kvalifikáción lennék.”
Tehát maximális kockázat. A győzelemhez azonban ez sem elég: „Így nem érhetünk el csúcseredményeket. Különösen rossz a helyzet, amikor lassú kanyarok után egyenes következik. Túl kevés a motorerőnk. És azt a teljesítményt, amink van, nem tudjuk kihasználni, mert a hátsó kerék kipörög.”
Hasonló panaszokat hallani a három másik Yamaha-pilótától is. Csak Quartararo képes a japán MotoGP-géppel legalább a kvalifikációs edzéseken kiemelkedő eredményeket elérni.
Lando Norris nyerte a versenyt, melynek elején olyan jeleneteket láttunk, mely emlékeztetett az F1-filmben látottakra.…
Jorge Martín helyzete az Apriliával továbbra is beszélgetés tárgyát képezi. Ügynökének legutóbbi nyilatkozata és a…
Marc Márquez ezúttal nem mutatott olyan fölényt, mint a korábbi hétvégéken, de így is behúzta…
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner magabiztosan várja az Osztrák Nagydíjat. Nem titkolt szándéka, hogy…
A legendás Osztrák Nagydíj 2041-ig marad az F1 versenynaptárában, miután a FOM hosszú távú szerződéshosszabbítást…
Még csak két nap telt el a hivatalos világpremier óta, de egyelőre vonzza az embereket…