Moto

Quartararo tartja egyedül a Yamahában a lelket, de még így sem képes megelőzni senkit

A negyedik pole pozíció sem hozott sikert eddig idén Fabio Quartararo számára. Mi vezetett bajon az újabb bukáshoz?

Idén az asseni versenyhétvége előtt már háromszor fordult elő, hogy Fabio Quartararo M1-ese a rajtrács legelején állhatott. A probléma: idén még egyszer sem vezetett a pole pozíció győzelemhez a francia versenyző számára. A Yamaha versenyzője három versenyén, amelyeken az első helyről indult, még a célba sem ért be. Az asseni sprint is a kavicságyban végződött, de már azelőtt is katasztrofálisan alakult Quartararo számára a verseny. Az első kör végéig vezette a mezőnyt, majd a 7. helyre csúszott vissza.

Quartararo szerint az ok általános jellegű. Az M1-esét mindig a teljesítményének határán kell vezetnie – és néha azon túl is. Frusztráló, hogy a versenyen újra és újra megmutatkoznak a motor határai, és így még a legjobb rajtpozíciók sem tudnak megfelelő eredményeket hozni. „Tudom, hogy jó vagyok. De nem tudom, mikor előztem utoljára valakit a versenyen. Azt hiszem, idén még egyszer sem történt meg.”

„Legjobb esetben is csak tartani tudjuk a lépést! Gyorsak vagyunk, de a többiekkel felvenni a versenyt, az teljesen más dolog, és azt még mindig nem tudjuk megtenni.”

A Yamaha továbbra is legtöbbször azokon a pályaszakaszokon veszít, ahol a legnagyobb sebesség és a jó kigyorsítás a legfontosabb.

„Annyira sok időt veszítünk az egyenesekben, hogy ezt a hátrányt a kanyarokban kell behoznom. Az asseni egyeneseken két tizedmásodpercet veszítünk. A sprintverseny végén ez összesen 2,6 másodperc lett volna. Minden egyes kört úgy kell megtennem, mintha a kvalifikáción lennék.”

Tehát maximális kockázat. A győzelemhez azonban ez sem elég: „Így nem érhetünk el csúcseredményeket. Különösen rossz a helyzet, amikor lassú kanyarok után egyenes következik. Túl kevés a motorerőnk. És azt a teljesítményt, amink van, nem tudjuk kihasználni, mert a hátsó kerék kipörög.”

Hasonló panaszokat hallani a három másik Yamaha-pilótától is. Csak Quartararo képes a japán MotoGP-géppel legalább a kvalifikációs edzéseken kiemelkedő eredményeket elérni.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Tied lehet az a sisak, ami látta a MotoGP legendáját küzdeni

Valentino Rossi 2007-es előszezonos tesztelésen viselt egyedi bukósisakját árverezik a MotoGP Authentics aukción. Valentino Rossi…

1 óra ago

Schumacher szerint az idősebb Strollnak ideje meghoznia az élete legkeményebb döntését

Lance Stroll jelenleg nehéz időszakot él át az Aston Martinnál. Eddig 27 versenyhétvégén sem sikerült…

3 óra ago

Colapinto lehetőségei, amennyiben mennie kell a Forma-1-ből

Franco Colapinto napjai az Alpine-nál meg vannak számlálva, miután a múlt héten balesetet szenvedett a…

5 óra ago

Önmagát kereste az F1-es menesztése után Ricciardo

Lassan egy éve, hogy a tavalyi szezon közben menesztette a Racing Bulls Daniel Ricciardot, a…

7 óra ago

Egy fotó is bizonyítja, hogy találkozott egymással Wolff és Verstappen Szardínián

A kötelező nyári szünetét tölti jelenleg a Forma-1 valamennyi szereplője, legtöbben pedig igyekeznek egy kellemes…

9 óra ago

George Russell állítja, nem a saját renoméja javítása céljából lett elnök

A Mercedes brit versenyzője, George Russell vette át a GPDA (Grand Prix Drivers' Association =…

11 óra ago