Fotó: MotoGP Media
A spanyol versenyző személyében új pilóta tűnhet fel a Superbike-paddockban jövőre. Vajon Arón Canet melyik utat választja?
A motorsport világában nem mindig elég a tehetség és az eredmény ahhoz, hogy valaki eljusson a MotoGP-be – ezt jól példázza Arón Canet esete is. A 25 éves valenciai versenyző, aki az elmúlt években a Moto2 egyik leggyorsabb szereplője volt, most karrierje egyik legfontosabb döntése előtt áll. Mivel az út a királykategóriába gyakorlatilag bezárult előtte, komolyan fontolgatja, hogy pályafutását a Superbike-világbajnokságban folytatja.
Canet nem egy átlagos versenyző: a Moto3-ban 2017-ben harmadik, 2019-ben második lett, majd 2020 óta Moto2-es pilótaként halmozza a dobogós helyezéseket. Összesen 11 győzelmet és 50 pódiumot szerzett világbajnoki szinten. Idén öt pont hátránnyal második a Moto2 összetettjében, ám ennek ellenére sem kapott lehetőséget a MotoGP-ben.
„Minden versenyző álma a MotoGP. Jó eredményeket értem el, de sosem kaptam ajánlatot” – mondta őszintén Canet Assenben. A spanyol tehetségek túlkínálata, valamint a Dorna azon törekvése, hogy nemzetközibbé tegye a mezőnyt, komoly akadályt jelent számára.
Két út áll előtte:. Marad még néhány évig a Moto2-ben, hogy végre bajnok legyen. Avagy vált, és a Superbike-világbajnokságon kezd új fejezetet. „Vagy átmegyek Superbike-ba, és ott tíz-tizenkét évig harcolok a világbajnoki címért, vagy maradok még három-négy évet Moto2-ben, és rekordot döntök a bajnoki címekkel” – mondta.
A Superbike-váltás már nem csak elméleti lehetőség. Canet megerősítette, hogy konkrét ajánlatokat is kapott. A 2026-os rajtrács formálódik, és gyári csapatok – mint a BMW, Ducati, Honda vagy Yamaha – is érdeklődnek. Különösen csábító az Aruba.it Ducati, amely nem hosszabbít Álvaro Bautistával. Ugyanakkor a Ducati nem feltétlenül kínálja a legjobb fizetést második számú versenyzőjének, míg a BMW vagy a Honda anyagilag kedvezőbb lehetőségeket nyújthat, noha kisebb eséllyel a győzelemre.
Miközben fontolgatja a Superbike lehetőségét, Canet nem titkolja, mennyire kötődik a Moto2-höz. „A kategória történetében én vagyok a második legsikeresebb versenyző a dobogók számát tekintve” – emlékeztet. „Ezért is nehéz dönteni. Második vagyok az összetettben, közel az élhez, és nehéz lenne búcsút inteni.”
A végső döntés nemcsak rajta múlik – de közeleg. Canetnak választania kell: marad a Moto2-ben, ahol továbbra is az élmezőnyben van, de nem kapja meg a vágyott előrelépést, vagy belevág egy új kihívásba a Superbike világában, ahol tárt karokkal várják. A válasz a következő hetekben érkezhet.
Lassan nincs olyan Forma-1-es személy, aki még ne lett volna gyűlölködő, minősíthetetlen kommentek áldozata. Sőt…
Csütörtökön tragikus esemény rázta meg a motorsport világát, amikor a korábban a Moto2-ben is versenyző…
Brad Pitt F1-es filmje épp világszerte az első helyen áll a mozipénztárak listáján, de a…
Max Verstappen, a regnáló világbajnok, elmondta véleményét a vörös szőnyeges megjelenésekről. A holland négyszeres világbajnok…
Az Európai Bizottság zöld utat adott a Dorna felvásárlására irányuló Liberty Media-üzletnek. Ezzel világszerte sok…
A Mercedeshez igazol-e Max Verstappen? Kedden egy német újságíró azt állította, hogy a holland és…