Brnóban kétnapos privát MotoGP-tesztet tartottak július 1–2. között, ahol a Honda és a Yamaha is pályára gurult– nem is akármilyen felállásban.
A Honda versenyzője, Luca Marini először ült vissza az RC213V-re súlyos suzukai bukása óta, hogy felkészüljön visszatérésére a Sachsenringen.
A Yamaha részéről Álex Rins és Miguel Oliveira rótták a köröket az M1-gyel, de az igazi figyelem a tesztpilótákra, Andrea Doviziosóra és Augusto Fernándezre irányult. Ők a teljesen új V4-es prototípussal dolgoztak. A motor nemcsak a blokkban tért el a megszokott soros négyestől, hanem külső elemeiben is teljesen más képet mutatott. Új aerodinamikai elemek, új lengővilla és eltérő kipufogóelvezetés tette egyértelművé, hogy egy radikálisan új gépről van szó. A Yamaha egyelőre nem nyilatkozott a V4-es tesztről.
A Honda és a Yamaha továbbra is a legnagyobb tesztengedményeket élvező D kategóriába tartozik, így akár gyári versenyzőikkel is szabadon tesztelhetnek – csupán a gumik száma jelent korlátot. Ezzel szemben az Aprilia, a KTM és a Ducati már szigorúbb, C kategóriás feltételek mellett dolgozhatnak, kizárólag a tesztcsapaton keresztül.
A brnói új aszfalt jól vizsgázott. A Yamaha versenyzői 1:52.7-es időket futottak, ami több mint 1,8 másodperccel gyorsabb Marc Márquez 2016-os körrekordjánál. Igaz, hivatalosan csak versenyhétvégén lehet rekordot dönteni.
Moto2-es versenyzők közül is sokan jelen voltak. Többek közt Joe Roberts, Marcos Ramírez, Jake Dixon, Filip Salač, Tony Arbolino és Izan Guevara is pályára gurult. A rutinos Mattia Pasini is körözött, hogy formába lendüljön júliusi szabadkártyás szerepléseire.
A versenyzők egyetértettek abban, hogy az új burkolat kiváló tapadást biztosít – Brno minden szempontból készen áll arra, hogy július 18–20. között újra MotoGP-futamot lásson vendégül.