Motorsportol.hu
2025. október 5, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2025.07.04.
Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

Fotó: MotoGP Media

ADVERTISEMENT

1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott a gyorsaságimotoros-világbajnokságban. Ezen az eseményen a motorsport rajongói tanúi lehettek egy igazi tehetség első versenyszereplésének. 49 éves lenne ma.

A kétütemű motorok fénykorában hagyomány volt, hogy a japán gyárak a legkiemelkedőbb fiatalokat szabadkárytával küldték a hazai GP-re. Az ilyen versenyzők számára a gyári versenygépek nemcsak egyenértékűek voltak a világbajnoki mezőny többi versenyzőjével, hanem gyakran még fölül is múlottak azokat.

Ez is érdekelhet

Parázs csaták után az utolsó körben gyűrte le Aldeguert Bezzecchi, Márquezt megbüntették, Bagnaia utolsó lett

Parázs csaták után az utolsó körben gyűrte le Aldeguert Bezzecchi, Márquezt megbüntették, Bagnaia utolsó lett

2025.10.04.
Bezzecchi parádés körrekorddal a pole-ban, míg a gyári Ducati küszködött

Bezzecchi parádés körrekorddal a pole-ban, míg a gyári Ducati küszködött

2025.10.04.

Az 1990-es években különösen Suzukában, ahol a helyi versenyzők tudták, hogy nehéz lesz legyőzniük a kihívókat, akik általában egy különösen motivált, jól felkészített csapattal érkeztek. Ez a taktika minden kategóriában működött. Kiemelkedő alak volt ebben a stratégiában Norifumi Abe, aki 1994-ben a Honda NSR 500-assal felkavarta a világelit állóvizét.

Két évvel később a Suzukában szurkolók egy új szupersztár érkezését tapasztalhatták meg: a mindössze 19 éves Daijiro Kato, aki korábban kisebb kategóriákban bizonyított, és a Honda által biztosított NSR 250-essel indult. Kato gyorsan megfelelt a várakozásoknak, és bemutatkozásakor Max Biaggi és honfitársa, Numata mögött a harmadik helyen végzett.

A Honda ezt követően 1997-ben és 1998-ban is szabadkárytával indította Katót a suzukai versenyeken, mindkét évben a dobogón végzett. Az 1997-es eredményekből jól látszik, milyen erős volt a japán részvétel: a 5. helyen végzett a nem japán Ralf Waldmann, a hatodik Yukio Kagayama lett, míg a nyolcadik, kilencedik és tizedik helyeken Aoki, Numata és Matusdo végzett.

A kiváló eredmények ellenére a Honda csak a 2000-es szezonban biztosított helyet Kato számára, hogy állandó versenyzőként induljon a négyütemű világbajnokságban. A Fausto Gresini csapatában versenyző Kato akkor már csendes, de rendkívül tehetséges pilótaként mutatkozott be, és az év végén a bajnokság harmadik helyén végzett, csupán Max Biaggi és Shinya Nakano mögött. Ebben a szezonban a mezőnyben mindenki megállapította, hogy ha valaki legyőzheti Valentino Rossit, akkor az Kato.

2001-ben Kato a 74-es rajtszámú motorral aratott diadalmat. A japán versenyző tizenegy győzelmet szerzett és két harmadik helyet is elért, mindezt mindössze 16 versenyen. Ezzel bebizonyította, hogy valóban belépett a királyi osztályba, és már nem kellett többé meggyőzni arról, hogy kivételes tehetség.

Kato gyorsasága és képességei miatt a versenyzőtársak egyöntetűen úgy tartották, hogy ha valaki legyőzheti Rossit, az csakis ő lehet. A rendelkezésre álló gépek hiánya miatt 2002-ben még a kétütemű NSR-rel versenyzett, míg Valentino Rossi már az öthengeres RC211V-vel dominált. Kato harmadik versenyén Jerezben, a technikás pályán, számos innovatív négyütemű motorral szemben tartotta sakkban az ellenfeleket. A 25 éves pilóta ezzel a harmadik hellyel véglegesen bekerült a legjobbak közé.

A kétütemű prototípusok végleges kivonása után 2003-ban a Gresini Racing újra a legkorszerűbb négyütemű Hondával készítette fel Kató-t a szezonra. Sajnos, a sors nem adta meg számára a lehetőséget, hogy véglegesen bizonyítson. A szezon első versenyén Suzukában, ahol a pályát jól ismerte, a verseny végén súlyos balesetet szenvedett. Közvetlenül a balesetet követően, 2003. április 20-án, mindössze 26 évesen, a yokkai kórházban hunyt el.

Ma, július 4-én, ez a kivételes japán versenyző, Daijiro Kato születésnapját ünnepelnénk. A MotoGP soha többé nem tért vissza Suzukába, ahol a fiatal tehetség szárnyalását láthattuk.

Harada, Kato, Aoyama, majd Ogura – 15 év után először született japán diadal a középső géposztályban

Source: speedweek.com
Tags: Daijiro KatoHondaMax BiaggiMotoGPSuzukaValentino Rossi
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Lesz 2025-ben dobogós helyezése Lewis Hamiltonnak (nagydíjon, nem sprinten)?
99 Szavazat · 99 szavazat
Szavazok

Ajánló

Az AI nem rajong a motorsportért – mi igen! Olvass Motorsportol.hu-t!

Az AI nem rajong a motorsportért – mi igen! Olvass Motorsportol.hu-t!

2025.09.26.
Kapásból Kapás Boglárka üzenetével köszöntjük a hétszeres Kamion Európa-bajnok Kiss Norbit

Kapásból Kapás Boglárka üzenetével köszöntjük a hétszeres Kamion Európa-bajnok Kiss Norbit

2025.09.21.
Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.

TOP 5

  • Így alakul az F1 szingapúri hétvégéje – részletes menetrend

    Így alakul az F1 szingapúri hétvégéje – részletes menetrend

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Versenyzőként egy szar volt, emberként pedig még szarabb” – Így jellemezte hónapok óta sérült pilóta a versenytársát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Sainz őszinte véleménye Hamiltonról, aki egykoron a példaképe volt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Családon belül „becsmérelték” Verstappen GT3-as győzelmét

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Mercedes egyik pilótája már 100%, hogy marad 2026-ban is

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.