Moto

Quartararo azon sajnálkozhat, hogy nem pattant át az Aprilia nyergébe?

A Yamahát figyelmeztették, hogy Fabio Quartararo nem fog örökké a csodára várni, és ha előnyösebb feltételek mellett versenyezhet, új munkaadó után nézhet a jövőben.

Quartararo négy pole pozíciót szerzett idén, ami rendkívül lenyűgöző eredmény, és egyben a Yamaha tavalyi kétségbeeséséből való előrelépésének jele is. Azonban annak ellenére, hogy vezetett a brit hétvégén, motorja nem tette lehetővé Quartararo számára, hogy folyamatosan harcoljon a nagydíjgyőzelmekért, és türelme elfogyhat.

Quartararo szerződése – amely állítólag a legjobban fizető versenyzői szerződés – 2026 végén lejár.
„Nehéz helyzetben vannak, megpróbálják meggyőzni Fabiót, hogy maradjon” – mondta Lewis Duncan.

Jordan Moreland visszakérdezett: „Marc Márquez helyzetét fogjuk látni Quartararo esetében is? Amikor véggigondolja a karrierjét, és azt mondja: ‘Nyerhetnék címeket, nem akarok várni’. Úgy érzem, hogy a következő év lesz a döntő ebben a kapcsolatban, és abban, hogy folytatódik-e ez a partnerség a csapat és a francia között.”

Duncan így válaszolt: „Meg kell győzniük őt arról, hogy nyerő projektjük van. Jelenleg azonban nincs ilyenjük.”

Fabio Quartararo nem fog hiányt szenvedni ajánlatokból, ha 2027-ben, az új MotoGP-szabályok életbe lépésekor elérhető lesz.

Lewis Duncan folytatta: „Fabio önbizalmát teszteli az a gondolat, hogy ‘talán tovább köteleztem el magam, mint kellett volna, Max Bartolini itt tart, látni akarom, mire képes, de a motor nem halad előre’. Tudja, hogy keresett lesz. 2027-ben lehet egy jó motorja. Ezeket a szerződéseket januárban vagy februárban írják alá, szóval valójában hat hónap van hátra. A Yamahának pályára kell állítania egy versenyképes V4-et, és be kell bizonyítania, hogy az azonnali előrelépést jelent, hogy valóban meggyőzze Fabiót, vagy valaki más jön majd egy szerződéssel, és azt mondja: ‘Tetszik?’ Ha megfelelő ajánlatot kap a megfelelő motorra, akkor talán igent mond. Eleget adott a Yamahának. Megnyerte a bajnokságot, majd maradt, annak ellenére, hogy a csapat visszaesett. Idén az Aprilia motorján is versenyzhetett volna, amely már nyert versenyeket. Ez talán nyomot is hagyott benne. Biztosan nézte Marco Bezzecchit, és azt gondolta: ‘Én is ülhettem volna azon a motoron’. A Yamaha számára kritikus pillanat ez.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Marc Márquez az élen a trükkös körülmények között, de Zarco sem adta könnyen

Izgalmas időmérőt láthattunk a MotoGP mezőnyétől, ahol a vizes pályán Marc Márquez dominált, ám Zarco…

18 perc ago

„Egy ilyen küzdelemben egyiküknek be kell hódolnia” – és az nem Márquez lesz

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez a hétvégén a Sachsenringen tehet tanúbizonyságot verhetetlenségéről. Stefan Bradl szerint…

2 óra ago

Hamilton már tudja, mit nem tehetnek meg az F1 film folytatásával

Lewis Hamilton behúzta a féket az F1-film folytatására – legalábbis a közeljövőben –, miután a…

4 óra ago

Elnézést kért Bagnaia a csapattól, amiért változtatni akar

Francesco Bagnaia elárulta, hogy bocsánatot kért a csapatától, amiért változtatásokat akar eszközölni. A szezon első…

6 óra ago

Steinert sokkolta Horner kirúgása

Günther Steiner elmondta véleményét Christian Horner kirúgásáról. A korábbi Forma-1-es csapatfőnök, Günther Steiner a Red…

16 óra ago

A Szegedi Tudományegyetem az elektromos autóversenyzés mellé áll

Sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) 2025-től hivatalosan is a szegedi születésű elektromosgokart-versenyző,…

17 óra ago