Fotó: Gold & Goose / Red Bull Content Pool
Egy korábbi MotoGP-versenyző, aki a sport legnagyobb nevei ellen versenyzett, válaszolt egy sokakat foglalkoztató kérdésre : ki a legnagyobb – Valentino Rossi vagy Marc Márquez?
A 2000-es évek közepétől a 2010-es évek közepéig tartó időszakot széles körben a MotoGP aranykorának tartják. Ez volt az az idő, amikor a legendák összecsaptak és feltörekvő sztárok jelentek meg. Valentino Rossi már a 2000-es évek elején, az 500-as géposztályból a MotoGP-be való átmenet során is megerősítette vezető pozícióját. Hamarosan csatlakozott hozzá egy tehetséges generáció: Dani Pedrosa, Casey Stoner, Jorge Lorenzo és Andrea Dovizioso. De amikor Stoner 2012 végén visszavonult, úgy tűnt, hogy ez a korszak véget ért. Aztán jött Marc Márquez.
2013-ban robbant be, és azonnal nyomot hagyott. Újonc szezonjában megnyerte a bajnokságot olyan versenyzőkkel szemben, mint Rossi, Pedrosa és Lorenzo, és gyorsan csatlakozott a sport elitjéhez. Agresszív vezetési stílusa és félelem nélküli előzései újrafogalmazták a modern MotoGP határait.
Ugyanebben a szezonban Andrea Iannone is debütált a Pramac Ducati csapatában a királykategóriában. A sport ikonjaival egy rajtrácson állva Iannone első sorból nézhette végig a MotoGP történetének egyik legversenyképesebb korszakát.
A Motosprint olasz lapnak adott legutóbbi interjújában Iannone visszatekintett MotoGP-s karrierjére, és őszintén véleményt nyilvánított egykori riválisairól.
„Véleményem szerint Daniel Pedrosa gyorsabb volt Andrea Doviziosónál. Pedrosa és Bagnaia között nem lehet összehasonlítást tenni, mert két generáció, túl különbözőek egymástól. Lorenzo és Stoner közül Lorenzót választom, míg Rossihoz képest Rossit választom. Márquez és Rossi közül? Márquez.”
Iannone MotoGP-s karrierje ragyogó pillanatokkal és vitákkal volt tarkított. Két év után a Pramacnál 2015-ben felkerült a Ducati gyári csapatába. Doviziosóval való együttműködése azonban feszült volt és végül rövid életűnek bizonyult. Az argentin incidens után a kapcsolat megromlott, és Iannone 2016 végén elhagyta a Ducatit.
A 2017–2018-as szezonban a Suzukihoz igazolt, majd 2019-ben az Aprilia csapatához csatlakozott. Karrierje azonban hirtelen véget ért, miután pozitív lett egy anabolikus szteroid tesztje.
Amikor a paddockban kialakult személyes kapcsolatairól kérdezték, Iannone elárulta, hogy bár általában semleges volt, egy rivalizálás kiemelkedett.
„Soha nem utáltam a pályán lévő ellenfeleimet, mindig a saját dolgommal foglalkoztam. Általában egyedül edzek, míg az utóbbi években még a kollégák között is megjelent a csoportosulás tendenciája. Néha jártam Valentino Rossi ranchán. Jó a kapcsolatom vele, de egyébként is mindig jó viszonyban voltam mindenkivel, talán kivéve Doviziosót” – árulta el Iannone.
Öt év távollét után Iannone 2024-ben meglepetésszerűen visszatért a MotoGP paddockjába – ironikus módon a Maláj Nagydíjon, ugyanazon a helyszínen, ahol a eltiltása előtti utolsó versenyét futotta. A sérült Fabio Di Giannantonio helyett lépett be a Rossi tulajdonában lévő VR46-hoz. Iannone a 17. helyen végzett, de ezt a versenyt személyes diadalnak tekintette.
Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…
Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…
Miután a héten a Red Bull váratlanul kirúgta első, és eddig egyetlen csapatfőnökét, Christian Hornert,…
A Superbike-világbajnokság Superpole-ja igazi tűzijátékot hozott. Razgatlıoğlu végül megszerezte a pole pozíciót, de nem volt…
Izgalmas időmérőt láthattunk a MotoGP mezőnyétől, ahol a vizes pályán Marc Márquez dominált, ám Zarco…
A MotoGP éllovasa, Marc Márquez a hétvégén a Sachsenringen tehet tanúbizonyságot verhetetlenségéről. Stefan Bradl szerint…