Moto

Marc Márquez elárulta, melyik volt a legmeghatározóbb szezonja eddigi karrierje során

Marc Márquez azt állítja, hogy ha a Gresininél töltött kitérő nem lett volna, most nem vezetné a bajnokságot.

A 32 éves versenyző 2013-as debütálása és 2019 között hat bajnoki címet nyert a Hondával. Karrierje a 2020-as szezon elején tört derékba egy időre, amikor a Spanyol Nagydíjon eltörte a jobb karját, ami miatt az elkövetkező években négy komoly műtétre volt szükség.

Ahogy fizikai állapota javult, a Honda teljesítménye romlott, és Márquez végül egy rivális gyártóhoz igazolt, a Ducatihoz, ám ekkor még nem a gyári csapathoz. Itt a spanyol új erőre kapott, majd idén már a Francesco Bagnaia csapattársaként láthatjuk szerepelni. Nem is akárhogyan.

A Holland Nagydíj megnyerése után megkérdezték tőle, hogy a sérülése előtti karrierjét vagy a jelenlegi helyzetét részesíti-e előnyben.

„Nem tudok választani, mert a MotoGP-ben töltött első évek fantasztikusak voltak. De ahogy már néha mondtam, a legnagyobb kihívásom az volt, hogy visszatérjek a sérülésből. Sok időt elvesztettem, de látni akartam, hogy újra versenyképes vagyok-e. Számomra a karrierem legfontosabb éve a tavalyi volt a Gresini csapatnál, mert akkor hoztam meg a döntést. Aztán minden összeállt. A tavalyi év döntő jelentőségű volt a karrieremben, mert anélkül lehetetlen lett volna felvenni a piros bőrruhát és vezetni a bajnokságot.”

A spanyol legutóbbi győzelme a 68. volt a királykategóriában, ezzel Giacomo Agostini mellé felzárkózott a második helyre az örökrabglistán. Csak nagy riválisa, Valentino Rossi előzi meg már csak, a maga 89 győzelmével.

Vörös Kamilla

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

8 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

9 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

10 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

11 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

12 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

13 óra ago