Moto

Formálódik a 2026-os Superbike-rajtrács, de világbajnokok jövője továbbra is bizonytalan

Bár még javában zajlik a Superbike-világbajnokság 2025-ös szezonja, a csapatok már javában dolgoznak a 2026-os idény előkészítésén.

Több versenyző szerződését már megerősítették, de a rajtrács nagy része továbbra is kérdéses. Világbajnokok és esélyesek sorsa egyaránt nyitott, miközben a piac lassan, de biztosan mozogni kezd.

Az első biztos nevek

A legkorábban bejelentett versenyzők közé tartozik Alex Lowes és Axel Bassani, akik a Bimota by Kawasaki Racing csapatnál folytatják 2026-ban is. Ryan Vickers már korábban két évre írt alá a Motocorsa Racinghez, így ő is biztosan ott lesz a mezőnyben.

Andrea Locatelli 2026-ra és 2027-re is elkötelezte magát a Pata Maxus Yamaha mellett. A Ducati gyári csapata, az Aruba.it Racing is megtartja Nicolo Bulegát, aki egyéves hosszabbítást kapott. A Kawasaki színeiben versenyző amerikai, Garrett Gerloff is aláírta új szerződését, amely 2026 végéig szól. Sam Lowes két évre hosszabbított a Marc VDS Ducati csapattal, míg Yari Montella a Barni Spark Racingnél marad még egy szezonra.

Komoly mozgást indított el Toprak Razgatlıoğlu bejelentése, miszerint 2026-ban a MotoGP-ben, a Pramac Racing színeiben folytatja pályafutását. Távozása miatt két hely is megüresedhet a BMW gyári csapatánál, különösen, hogy Michael van der Mark szerződése is lejár, és egyelőre nem tudni, marad-e.

Sok kulcsember még szerződés nélkül

Bár eddig nyolc versenyző jövője vált biztossá, a mezőny többsége, köztük világbajnokok és futamgyőztesek, még nem rendelkezik 2026-os szerződéssel. A hatszoros bajnok Jonathan Rea például egy szavas választ adott arra, hogy van-e újdonság a jövőjével kapcsolatban: „Nincs.”

A Honda gyári csapatánál Iker Lecuona és Xavi Vierge jó formában versenyeznek 2025-ben, de még nem kaptak hivatalos megerősítést a folytatásról. Ugyanez igaz a GYTR GRT Yamaha duójára, Remy Gardnerre és Dominique Aegerterre is. Michael van der Mark is bizonytalan helyzetben van, mivel még nem írt alá újra a BMW-vel.

A független csapatok versenyzői közül csak Ryan Vickers, Sam Lowes és Yari Montella rendelkeznek érvényes szerződéssel a következő évre. Mindenki más – köztük olyan ismert nevek, mint Danilo Petrucci és Andrea Iannone – jelenleg még szabadon igazolhatók.

Álvaro Bautista szabadon igazolható

Álvaro Bautista helyzete különösen figyelemre méltó. A spanyol versenyző jelezte a Ducati felé, hogy szeretne maradni 2026-ban is, de a csapat nem kívánta érvényesíteni a hosszabbítási opcióját. „Elmondtam a csapatnak, hogy részemről minden rendben, szívesen folytatnám, mert úgy érzem, még a jelenlegi szabályok mellett is versenyképesek vagyunk. A Ducati viszont úgy döntött, nem tartja magát a korábban aláírt feltételekhez, és felmondta a megállapodást. Ennél többet nem mondhatok, ha részleteket akartok, kérdezzétek a Ducatit. Én szabad vagyok jövőre” – nyilatkozta Bautista.

A 2026-ra eddig megerősített mezőny:

  • Bimota by Kawasaki Racing Team: Alex Lowes, Axel Bassani
  • Motocorsa Racing: Ryan Vickers
  • Pata Maxus Yamaha: Andrea Locatelli + még egy versenyző bejelentésre vár
  • Aruba.it Racing – Ducati: Nicolo Bulega + még egy versenyző bejelentésre vár
  • Kawasaki Racing Team: Garrett Gerloff
  • ELF Marc VDS Racing Team: Sam Lowes
  • Barni Spark Racing Team: Yari Montella + egy szabad hely

Ahogy közeledik a 2025-ös szezon vége, várhatóan felgyorsulnak a szerződéskötések. A következő hónapok kulcsfontosságúak lesznek a 2026-os világbajnoki mezőny végleges kialakítása szempontjából.

Börcsök Réka

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

8 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

9 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

10 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

11 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

12 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

13 óra ago