Fotó: World Superbike Media
Bár még javában zajlik a Superbike-világbajnokság 2025-ös szezonja, a csapatok már javában dolgoznak a 2026-os idény előkészítésén.
Több versenyző szerződését már megerősítették, de a rajtrács nagy része továbbra is kérdéses. Világbajnokok és esélyesek sorsa egyaránt nyitott, miközben a piac lassan, de biztosan mozogni kezd.
A legkorábban bejelentett versenyzők közé tartozik Alex Lowes és Axel Bassani, akik a Bimota by Kawasaki Racing csapatnál folytatják 2026-ban is. Ryan Vickers már korábban két évre írt alá a Motocorsa Racinghez, így ő is biztosan ott lesz a mezőnyben.
Andrea Locatelli 2026-ra és 2027-re is elkötelezte magát a Pata Maxus Yamaha mellett. A Ducati gyári csapata, az Aruba.it Racing is megtartja Nicolo Bulegát, aki egyéves hosszabbítást kapott. A Kawasaki színeiben versenyző amerikai, Garrett Gerloff is aláírta új szerződését, amely 2026 végéig szól. Sam Lowes két évre hosszabbított a Marc VDS Ducati csapattal, míg Yari Montella a Barni Spark Racingnél marad még egy szezonra.
Komoly mozgást indított el Toprak Razgatlıoğlu bejelentése, miszerint 2026-ban a MotoGP-ben, a Pramac Racing színeiben folytatja pályafutását. Távozása miatt két hely is megüresedhet a BMW gyári csapatánál, különösen, hogy Michael van der Mark szerződése is lejár, és egyelőre nem tudni, marad-e.
Bár eddig nyolc versenyző jövője vált biztossá, a mezőny többsége, köztük világbajnokok és futamgyőztesek, még nem rendelkezik 2026-os szerződéssel. A hatszoros bajnok Jonathan Rea például egy szavas választ adott arra, hogy van-e újdonság a jövőjével kapcsolatban: „Nincs.”
A Honda gyári csapatánál Iker Lecuona és Xavi Vierge jó formában versenyeznek 2025-ben, de még nem kaptak hivatalos megerősítést a folytatásról. Ugyanez igaz a GYTR GRT Yamaha duójára, Remy Gardnerre és Dominique Aegerterre is. Michael van der Mark is bizonytalan helyzetben van, mivel még nem írt alá újra a BMW-vel.
A független csapatok versenyzői közül csak Ryan Vickers, Sam Lowes és Yari Montella rendelkeznek érvényes szerződéssel a következő évre. Mindenki más – köztük olyan ismert nevek, mint Danilo Petrucci és Andrea Iannone – jelenleg még szabadon igazolhatók.
Álvaro Bautista helyzete különösen figyelemre méltó. A spanyol versenyző jelezte a Ducati felé, hogy szeretne maradni 2026-ban is, de a csapat nem kívánta érvényesíteni a hosszabbítási opcióját. „Elmondtam a csapatnak, hogy részemről minden rendben, szívesen folytatnám, mert úgy érzem, még a jelenlegi szabályok mellett is versenyképesek vagyunk. A Ducati viszont úgy döntött, nem tartja magát a korábban aláírt feltételekhez, és felmondta a megállapodást. Ennél többet nem mondhatok, ha részleteket akartok, kérdezzétek a Ducatit. Én szabad vagyok jövőre” – nyilatkozta Bautista.
Ahogy közeledik a 2025-ös szezon vége, várhatóan felgyorsulnak a szerződéskötések. A következő hónapok kulcsfontosságúak lesznek a 2026-os világbajnoki mezőny végleges kialakítása szempontjából.
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…
Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…
A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…
Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…
Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…
Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…