Fotó: MotoGP Media
Franco Morbidelli karrierje újra felfelé ível – most elárulta, mi vezett a mélyponthoz, és hogyan mászott ki a gödörből. Az olasz motoros 2020-ban a Petronas Yamaha szatellitcsapattal a világbajnokság második helyén végzett, de minden megváltozott, amikor 2021-ben felkerült a gyári alakulathoz.
„2021-ig minden rendben volt” – mondta. Viñales hirtelen távozása után logikus lépés volt, hogy őt ültették be a helyére, de a gyári csapatba kerülés végül karrierje legnehezebb időszakává vált. „Mindenki valami nagyot várt tőlem, pont akkor, amikor a legnehezebb időszakom volt a Yamahánál. Azt várták, hogy Franky ismét valami zseniálisat mutat, ahogy régen. Most, a Ducatinál kezdem újra ezt érezni, amit három évig, 2021 és 2023 között elveszítettem.”
Ez idő alatt Morbidelli a győzelmek helyett be kellett érje a top 10-es helyezésekkel. „Sokan azt gondolták, hogy már nem akarok teljesíteni, mert eltűntek a dobogós eredmények. Pedig ez nem is állhatna távolabb az igazságtól – még mindig a legjobbak között akarok lenni, de olyan nehéz helyzetekbe kerültem, amelyeket nagyon nehéz volt kezelni.”
Morbidelli karrierje szinte folyamatosan felfelé ívelt egészen 2021-ig. „Egészen addig minden jól ment. Majd hét év után, 25 évesen jött az első igazán komoly akadály. Mások talán korábban szembesültek hasonlóval, de én egy másik úton jártam. Egyenesen a Moto2-be kerültem 19 évesen, és egészen addig nem találkoztam ilyen komoly nehézségekkel. De ez is része a pályafutásnak és az életnek.”
A gyenge eredmények és a kritikák ellenére Morbidelli kiemelte, hogy a nehézségek közepette sem vallott kudarcot. „Lehet, hogy nem úgy teljesítettem, mint amit néhányan vártak, de a rendelkezésemre álló csomaggal nem voltam rossz. A top 10-ben, néha az első ötben is tudtam harcolni. Tudjuk, milyen nehéz volt kezelni azt a Yamahát. És bár mostanra javult a motor, még mindig Fabio Quartararo az egyetlen, aki igazán tud vele érvényesülni.”
2024-re Morbidelli elhagyta a Yamahát, és a Pramac Ducatihoz igazolt. Egy sérülés miatt azonban az egész előszezont ki kellett hagynia. Ennek ellenére sikerült időben formába lendülnie: a misanói sprinten dobogóra állt – először a Petronas-idők óta, és az év végén a kilencedik helyen zárt a bajnokságban.
Miután kiderült, hogy 2025-re a Pramac újra Yamahára vált, Morbidelli úgy döntött, hogy inkább marad a Ducati kötelékében, és a VR46 csapathoz igazol, ahol a GP24-es motorral versenyez. A döntése meghozta a gyümölcsét: tíz futam után két dobogós helyezéssel a negyedik helyen áll az összetettben – ezzel 2020 óta a legjobb szezonját futja.
Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…
Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…
A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…
Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…
Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…
Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…