Fotó: WorldSBK Media
A Superbike-világbajnokság Superpole-ja igazi tűzijátékot hozott. Razgatlıoğlu végül megszerezte a pole pozíciót, de nem volt könnyű dolga, hiszen a mezőny nagyon szoros volt.
Nem alakult mindenki számára ideálisan a Superbike-világbajnokság angliai hétvégéjének nyitánya. A második szabadedzést nyárias forróságban rendezték: 30 fokos levegő és 45 fokos aszfalt fogadta a mezőnyt Donington Parkban.
A nap végén a Ducati gyári versenyzője, Nicolò Bulega bizonyult a leggyorsabbnak, mögötte Danilo Petrucci és Alex Lowes zárt. Bár Toprak Razgatlıoğlu is remek tempót diktált, egyik legjobb körét törölték pályaelhagyás miatt – így összesítésben az ötödik helyen fejezte be a napot.
A szombat reggeli harmadik szabadedzésen is folytatódtak az izgalmak Donington Parkban. Bár pénteken még a világbajnoki éllovas Nicolò Bulega zárt az összesített tabella élén, szombat reggel az FP3-ban az Alex és Sam Lowes testvérpár diktálta a tempót – végül Alex Lowes végzett az élen, a harmadik helyre pedig Razgatlıoğlu ért oda.
Az edzés drámaian indult: Andrea Iannone motorja elfüstölt, és az olajfolt miatt Michael van der Mark és Tommy Bridewell is bukott, ami piros zászlót eredményezett.
Toprak Razgatlıoğlu lendületesen kezdte a kvalifikációt, és rögtön a hétvége leggyorsabb körével állt az élre. Nem sokáig örülhetett azonban az első helynek. Alex Lowes még gyorsabb volt, és átvette a vezetést, míg Nicolò Bulega a harmadik helyre zárkózott fel. Jonathan Rea is biztató tempót mutatott, első gyors körével az ötödik helyre ugrott.
Jól érzékeltette a mezőny szorosságát, hogy az első gyors körök után a legjobb tizenkét versenyző mindössze egy másodpercen belül volt egymáshoz képest – apró különbségek döntöttek a pozíciókról.
A mezőny szoros alakulásához minden bizonnyal hozzájárul az a szabályozás is, amely a Ducati és a BMW teljesítményét korlátozza. A 2025-ös Superbike-világbajnokságban először vezették be az üzemanyag-átfolyás szabályozását a teljesítmény kiegyensúlyozása érdekében, és ezt már három alkalommal módosították e két gyártó esetében – így jelenleg 1,5 kg/h-val kevesebb üzemanyagot használhatnak, mint a többi márka.
Öt perccel az edzés vége előtt, a rövid pihenőt követően a versenyzők ismét visszatértek a pályára, hogy megkezdjék az utolsó gyors köreiket. Sam Lowes elképesztő tempót diktált, ám egy hiba miatt nem tudta kihasználni a lehetőséget, hogy élre törjön. Ezzel szemben Bulega tökéletesen rakta össze körét, elsőként motorozva 1:25 alatti időt, és átvette a vezetést. Razgatlıoğlunak azonban volt válasza és átvette az első helyet.
A kvalifikáció végén Jonathan Rea ment egy gyors kört, amivel felugrott a negyedik helyre Alex Lowes mögé.
Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…
Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…
A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…
Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…
A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…
Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…