Moto

Bautista jövője bizonytalan, egyik csapat sem akar plusz súlyt a motorjára

Álvaro Bautista a versenyzői karrierjét övező bizonytalanság közepette úgy döntött, megszólal – de nem szerződésekről vagy csapatokról beszélt, hanem arról a szabályról, amely szerinte leginkább befolyásolja jövőjét a Superbike-világbajnokságban. A vitatott minimum súlyszabályról. A spanyol pilóta elárulta, hogy még a Dorna vezérigazgatója, Carmelo Ezpeleta sem támogatja a szabály bevezetését.

Bautista tehát nemcsak a versenypályán harcol, hanem a kulisszák mögött is. Miután biztossá vált, hogy elhagyja a Ducatit, 2026-ra keres új lehetőséget – közben pedig nyíltan bírálja azt a szabályozást, amely szerinte nem a motort, hanem magát a versenyzőt bünteti, és komolyan befolyásolhatja a jövőjét a későbbiekben.

Leginkább az bántja, hogy a szabály a versenyző és a motor együttes minimális súlyát határozza meg, ami hátrányosan érinti az alacsonyabb testsúlyú pilótákat – például őt magát. „Sokan nem értik, miért most szólalok meg, és azt hiszik, azért, mert nem teljesítek úgy, mint korábban. Pedig az igazság az, hogy az utóbbi két évben nem voltam olyan fizikai állapotban, mint korábban” – mondta a Motosprintnek adott interjújában. „Ez nem fair. Nem tehetek róla, hogy kisebb vagyok, és más pilóták is hasonló helyzetbe kerülhetnek a jövőben.”

Bautista szerint a probléma mélyebb, elvi jellegű. „Amikor korábban a motor teljesítményét próbálták kiegyensúlyozni például a fordulatszám korlátozásával, még mindig képes voltam nyerni. De most, hogy a szabály közvetlenül engem, mint versenyzőt sújt, már nem tudok olyan eredményeket hozni, mint mások” – hangsúlyozta. „Most már nem a motort, hanem a pilótát büntetik.”

Ez a hátrány szerinte komolyan megnehezíti, hogy új csapathoz szerződjön. „Több márkával is tárgyalok a folytatásról, de az, hogy néhány kiló ballasztot kell vinnem, elbizonytalanítja a csapatokat. Senki sem akar plusz súlyt pakolni a motorjára” – árulta el.

Olyannyira komoly a helyzet, hogy még saját jelenlegi csapatától, a Ducatitól való távozásának okait is újraértékeli. „A ballaszt kérdése biztosan befolyásolta a Ducati döntését is, de ezt csak akkor tudhatjuk meg, ha nyíltan beszélnek róla” – jegyezte meg.

A beszélgetés során Bautista kritizálta a Superbike-sorozat szabályalkotási rendszerét is, amely eltérően a MotoGP-től nagyobb befolyást ad a gyártóknak. „A Moto3-ban és a Moto2-ben van minimális súlyszabály, a MotoGP-ben viszont nincs” – magyarázta. „És bár az előbbi két kategóriában még valamennyire érthető a súlyszabály, ezeknél az erősebb motoroknál sokkal jobban érezhető a hatása.”

Végül megosztotta beszélgetését a Dorna első emberével is: „Egy kis termetű versenyző biztos nem akar az SBK-ba jönni ilyen szabály mellett. Beszéltem Carmelóval (Ezpeleta), aki szintén ellenezte a szabályt. A gond az, hogy a Superbike-ban a gyártók diktálnak, nem úgy, mint a MotoGP-ben.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Prost elárulta, hogy ki olyan a jelenlegi mezőnyből, mint volt annak idején ő

A Forma-1-es legenda, Alain Prost bevallotta, hogy lenyűgözte a sportág jelenlegi bajnokságának az éllovasa, Oscar…

35 perc ago

Mentett kutyák strandoltak Kiss Norbival a Jet Power Hungary-nál

A Noé Állatotthon mentett kutyái strandolhattak Dunaharasztin, a Sea-Doo jet-ski-k és a Can-Am quadok (www.brp.com)…

2 óra ago

Titokban tesztel a Ferrari – cél: megtörni a McLaren dominanciáját

A Ferrari nehezen indul idén harcba, mivel a Scuderia még nem nyert futamot 2025-ben. Az…

3 óra ago

Győzelmek a kamionversenyzés őshazájában

A legendás Nürburgringen folytatódott a kamion Európa-bajnokság, az EB negyedik futamával. A kamionversenyzés őshazájában ezúttal is…

4 óra ago

Hülkenberg hosszan üzent a történelmi silverstone-i dobogós helyezése után

Egy héttel a parádés első F1-es dobogós helyezése után Nico Hülkenberg Instagram-profilján keresztül különleges köszönőüzenetet…

5 óra ago

Ehhez az F1 csapathoz szinte biztosan nem igazol Horner

Egy rövid ideig keringő pletyka, miszerint egy másik lehetőség is felmerült a nemrégiben elbocsátott Christian…

9 óra ago