Fotó: Ducati Corse
Marc Márquez jelenlegi hegemóniája a MotoGP-ben nemcsak a több mint 80 pontos előnyében tükröződik a ranglistán, hanem a paddock tekintélyes személyiségeinek véleményében is. Marco Melandri a Moto.it számára elemezte a cerverai pilóta dominanciáját, és kijelentette, hogy olyan nagy a fölénye, hogy a bajnokság végeredménye elkerülhetetlennek tűnik, függetlenül attól, hogy milyen motorral versenyez.
Egy nemrégiben Giovanni Zamagni újságíróval folytatott beszélgetés során Melandri támogatta azt az elképzelést, hogy Márquez akkor is vezetné a világbajnokságot, ha Aprilia motorral versenyezne. Úgy véli, hogy a noalei motor egy szilárd gép, amit Marco Bezzecchi teljesítménye és legutóbbi dobogós helyezései is bizonyítanak.
Ezért „nagyon valószínűnek” tartja, hogy Marc tehetsége elegendő lenne az RS-GP dicsőséghez. „A Honda továbbra is a legrosszabb motor a rajtrácson, nem látom, hogy fejlődne, mint a Yamaha. Véleményem szerint az Aprilia egy jó versenygép. Bezzecchi nagyon jól vezeti, az Aprilia egyetlen problémája, hogy kissé instabil és mozog olyan pályákon, mint Assen. Az Aprilia az egyetlen motor, amely beékelődik a Ducatik közé.”
Melandri elemzése mélyebbre ás a Márquez jelenlegi csapattársa, Pecco Bagnaia által átélt nehézségekbe. Az olasz exversenyző szerint a probléma nem a Ducati GP25-ben rejlik, hanem abban a nyomásban, amelyet egy erősebb versenyző érkezése jelent. „Amikor valaki gyorsabb érkezik, az arra kényszerít, hogy te is gyorsabb legyél. Ha nem tudsz, sok különböző utat kipróbálsz, de kockáztatod, hogy valami félresiklik” – magyarázta.
„Talán Márquez egyszerűen gyorsabb. Ennyi.”
Melandri érdekes összehasonlítást von Márquez zsenialitása és egy másik pilóta, Casey Stoner között. Míg az ausztrál „hihetetlen automatizmusokkal” rendelkezett és „tudat alatt tette, amit kellett”, ami a tiszta ösztönnek köszönhető, addig Marc esetében ez óriási különbség. „Márquez viszont mindig tudatában van mindennek, amit csinál”.
„Sajnos ő ébren van, miközben mások alszanak, és gondolkodnak”. Példaként említi a brnói motorcsere-versenyt évekkel ezelőtt, ahol lelassított, hogy megelőzzék, és így észrevétlenül be tudjon hajtani a boxba, tíz másodperces előnyt szerezve.
Csak egy átlagos csütörtöki nap az irodában: az Audi frissített Q3-as modelljének gyártásindítási ünnepségén vettem…
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel elmondta, hogy soha nem bánta meg a Ferrarihoz való átigazolását.…
Bár a Brit Nagydíjat követően mindenki Nico Hülkenberg dobogójáról és Lando Norris hazai győzelméről beszélt,…
Enea Bastianini sachsenringi betegségének oka egy gyomor-bélrendszeri baktérium volt, amelyet csirkehús fogyasztásával szerzett. Nem is…
A korábbi F1-es kommentátor, James Allen úgy véli, hogy a Red Bull nemrég menesztett csapatfőnöke,…
A Mercedesnél állítólag minden jel szerint zöld utat adtak Max Verstappen szerződtetésére. A legnagyobb kihívás…