Fotó: Lukasz Swiderek / PSP
A nyári szünet előtti utolsó sprint furcsán volt izgalmas.
Az időmérő megágyazta az izgalmakat, Francesco Bagnaia szerezte meg a pole pozíciót, amíg Marc Márquez az utolsó mért körén bukott. Így a bajnokság éllovasa Bagnaia mellől indulhatott, amíg harmadikként Fabio Quartararo, akinek az első soros feltűnése már teljesen megszokott. A péntek délutánnal ellentétben most csak felhős idő fogadta a mezőnyt, ahol a tíz körös száguldásra nem vártak esőt.
A rajtot a két Ducati hibátlanul vette, Bagnaia csak két kanyarig tudta megtartani az első helyét. Quartararo kisebb lemaradással követte Bagnaiát, miközben Pedro Acosta támadta őt. A mezőny sűrűjéből Joan Mir és Álex Márquez esett vissza a mezőny végére. Márquez a rajtnál ragadt be, Mir pedig a hármas kanyart kellett szélesre vennie.
A második kör első kanyarjában Acosta és Quartararo helyet cserélt. Augusto Fernández és Takaaki Nakagami ütközött össze, így hozzájuk fűződik az első bukás. Nem sokkal később Quartararo és Marco Bezzecchi is összeakadt, de mindketten megúszták az esést.
Amíg a pontszerző helyeken dúltak a csaták, a két Ducati az élen haladt, Márquez előnye már fél másodperc volt Bagnaia előtt. Acosta hátránya már egy másodperc volt az élen álló duótól, de kisebb előnnyel motorozott Quartararo előtt.
A sprint feléhez érve Marc Márquez már egy másodperccel vezetett, és dobálta gyors köröket. Ekkor pedig jött a dráma, Bagnaia alatt a motor lelassult. Acostát elengedte, majd Enea Bastianinivel megküzdött és Quartararo is elment mellette. Közben amíg mindenki a kétszeres világbajnokkal volt elfoglalva, addig Fabio Di Giannantonio dobta el és esett ki.
Az ötödik kör végére Márquez is lelassult, és elengedte Acostát. Itt már érezhető volt, hogy valami taktikai ok van a dologban. A két gyári Ducati vélhetően a guminyomással játszhattak, amit kezelni kellett. Márquez úgy haladt tovább, mintha mi sem történt volna, de Bagnaia az elengedést követően szétesett.
Három körrel a vége előtt Acosta állt az élen, Márquezzel a nyakában, őt pedig Bastianini és Quartararo követte. A győzelemért többen esélyesek voltak. Bezzecchi is elment Bagnaia mellett, aki már csak a hatodik volt. Hetedik helyen haladt Raúl Fernández, aztán Johann Zarco és a beugrós Pol Espargaró. A címvédő Jorge Martín a tizedik volt ekkor, ami a sprinten nem ér pontot.
Az utolsó előtti körben visszaállt a világ rendje, Márquez megelőzte Acostát. A harmadik helyért Bezzecchi kapcsolt magasabb üzemfokra, Quartararót megelőzte, aztán Bastianinit támadta.
Végül a futamgyőzelemre Márquezt nem tudta megszorongatni Acosta, aki a végére már inkább biztonságosan haladt. Bastianinit nem tudta megelőzni Bezzecchi. Quartararo lett az ötödik, Fernández pedig a végén megelőzte Bagnaiát.
A leintést követően jött a felirat, hogy Márquezt vizsgálják a guminyomás miatt. A Ducati vezérkara láthatóan nem volt boldog, és a nyolcszoros világbajnok sem ünnepeltette magát.
A díjátadót követően jött a megerősítés, hogy Márquez nem kap büntetést.
A végeredmény:
A Spanyol Nagydíj hetében lehetőségem volt meglátogatni Eduardo Costabal magángyűjteményét, a Chelsea1979-ot. Az Instagramon találtam…
Komoly elismeréseket kapott ellenfeleitől Marc Márquez. A Katalán Nagydíj csütörtöki napján a sajtótájékoztatón részt vett…
A Racing Bulls pilótája, Isack Hadjar szeretné visszakapni a törött F1 Holland Nagydíj trófeáját is,…
Ralf Schumacher úgy véli, hogy hiába nullázott Hollandiában és került jelentős hátrányba, továbbra is komoly…
Látszólag visszaállt a világ rendje az Olasz Nagydíj második szabadedzésén, amelyet Lando Norris nyerte meg,…
Jos Verstappen újabb viszályt robbantott ki Sergio Perez apjával, miután az utóbbi kijelentéseket tett a…