Michael van der Mark nem aggódik a jövője miatt, és nem számít neki, hogy ki lesz a csapattársa.
Amíg a címvédő, Toprak Razgatlioglu vitte a prímet a hétvégén a BMW-nél, addig volt lehetőség a csapattársával, Michael van der Markkal beszélni egy pár percet, aki megosztotta gondolatait a hétvégéről, az új pályáról és Magyarországról.
Mik az első észrevételeid a pályáról? Jobban tudtad élvezni, mint amikor teszteltél?
„Pár hete sikerült itt pályára gurulnom, ez egy nagyszerű, ám nehéz vonalvezetés. Nehéz kiegyensúlyozottnak lenni, de ettől függetlenül élvezetes. Persze, most a rendes Superbike-motorral mehetünk, teljes erővel. Sokkal gyorsabbak vagyunk, sokkal másabbnak érződik minden.”
Tudsz mondani a Balaton Parkhoz hasonló pályákat?
„Hát… Nehéz ehhez a pályához viszonyítani, mivel ez egy egyedi vonalvezetés.”
Szóval ez az egyetlen pálya, ilyen sok kanyargós, lassú résszel?
„Pontosan. Ez a pálya bővelkedik a stop/go kanyarokkal. Ez elég más, de szerintem élvezhető…”
Az időjárás mutat egy kis esőt a hétvégére, mind szombatra és vasárnapra is. Ezt a javadra tudod fordítani?
„A BMW-nek jól megy az esőben, de ezen pályán nem tudom, mert nem voltunk ilyen helyzetben a motorral. Remélem sikerült egy jó beállítást találni.”
Az eső nem veszélyes rátok?
„Nem, egyáltalán nem. Azt hiszem a pálya nagyon jó a biztonság szempontjából, de minden pálya biztonságos. A legfontosabb az lesz, hogy megtaláljuk a megfelelő tapadást, ami egy szép kihívás lesz.”
Élvezed az életet itt Magyarországon?
„Ez a második alkalmam itt, az országban. A szervezés nagyszerű, rengeteg ember érdeklődik a Superbike és a MotoGP miatt, ami király. Nem mellesleg a lokáció is nagyszerű. Szóval ja, élvezem.”
Ha jól értem, még nem voltál a fővárosban, Budapesten. Gondoltál arra, hogy mit néznél meg először?
„A tesztnap után felmentem oda, de csak egy éjszakára. Az pedig elég kevés volt a számomra.”(nevet)
Az emberek ekkor nem ismertek fel?
„Nem!”
Ez nem zavar?
„Dehogy. Nem akarom, hogy felismerjenek.”
Miért? Hiszen egy kiváló motoros vagy, egy gyári szerződéssel. Egy esetleges gyári szerződéssel.
„Hollandiában valóban ismertebb vagyok.”
A városnézéstől eltekintve, mik a jövőbeli terveid? Szeretnél maradni a BMW-nél?
„Igen, szeretnék. Találni kell egy közös megoldást, ami működhet. Az tuti, hogy nem vagyok kész visszavonulni!”
Ha maradsz, mint régi motoros, van beleszólásod a jövőbeli csapattársról, vagy hogy te lennél a fő pilóta?
„Nem igazán. Amúgy erről nem is tudok beszélni. Ez nem az én problémám. Alapból csak a magam dolgára fókuszálok. A BMW-nél alap dolog, hogy a jobb versenyző a kedvezményezett. Toprak (Razgatlioglu) hiába többszörös bajnok, összeségében ugyanakkora figyelmet kap, mint a társa. Talán ezért is olyan erős a csapat évek óta. Mindig együtt dolgozunk, ha még az eredmények eltérőek.”