Motorsportol.hu
2025. szeptember 16, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Bulega a Balaton Parkról: „Egy MotoGP-motorral én biztosan nem akarnám bevenni azt az első kanyart”

Börcsök Réka by Börcsök Réka
2025.07.27.
Bulega a Balaton Parkról: „Egy MotoGP-motorral én biztosan nem akarnám bevenni azt az első kanyart”

Fotó: WorldSBK Media

ADVERTISEMENT

A Superbike-világbajnokság a hétvégén visszatért hazánkba, mégpedig a Balaton partjára. A hétvége azonban nem csak a történelmi pillanatról szól, hiszen versenyzői aggályok is felmerültek. Több pilóta is kritikusan nyilatkozott a létesítmény biztonsági szintjéről és karakteréről.

A szombati futam rajtának első kísérlete során történt tömegbaleset is rámutatott arra, mennyire kényes lehet egy-egy pont a pályán. Nicolò Bulega közvetlenül nem észlelte az incidenst, de nem lepődött meg azon, hogy megtörtént. „Az első kanyar elég szűk, közel 90 fokos – könnyű hibázni. Ha akár egy kicsit is elrontod a féktávot, nem tudod tartani az ívet. Ha három méterrel lekésed a féktávot, máris szélesre mész. Főleg a rajt után lehet gond, amikor mindenki együtt van, és emiatt a referencia pontokat sem látod, még gyorsabban megtörténik a baj. A verseny közben is folyton emlékeztettem magam, hogy vigyázzak az egyenesekben. Egy MotoGP-motorral, ami még gyorsabb, én biztosan nem akarnám bevenni azt az első kanyart.”

Ez is érdekelhet

Meglepő helyen folytathatja a kegyvesztett pilóta

Meglepő helyen folytathatja a kegyvesztett pilóta

2025.09.11.
Razgatlıoğlu teljesen más dimenzióban – zsinórban tizenkettedik győzelmét aratta

Razgatlıoğlu teljesen más dimenzióban – zsinórban tizenkettedik győzelmét aratta

2025.09.07.

Álvaro Bautista szintén beszélt a biztonságról, elsősorban Andrea Iannone előző napi kijelentésére reagálva, miszerint nem a pályával van a gond, hanem a versenyzőkkel. Bautista ezzel részben egyetértett, de hangsúlyozta, hogy vannak olyan pontok, amelyeken javítani kell.

„Ha nem csinálsz furcsa dolgot, akkor nem történhet baj. A pálya minden bizonnyal tartalmaz kritikus pontokat. Azonban úgy gondolom, hogy a pálya az pálya. Az első sikán trükkös, de a sikán az sikán, a probléma az, hogy együtt van a mezőny, és ha valaki hibázik, könnyű káoszt teremteni. Ez az első verseny. Tudnak fejlődni, a pénteki biztonsági bizottságon elmondtuk, hogy mik azok a területek, amin fejleszteni kell. Vegyük példának Mostot, ahol voltak veszélyes pontok, de dolgoztak azok megoldásán. Most több edzés és pályáragurulás után elmondtuk, hogy min kellene javítani.”

Arra a kérdésre, hogy pontosan melyik kanyarokon kellene változtatni, Bautista nem adhatott választ, de utalt arra, hogy a homologizáció során három kanyart már módosítottak. Most azonban újabb problémák kerültek előtérbe. „A korábbi vonalvezetés abszolút nem felelt meg a biztonsági előírásoknak, hiszen túl közel voltak a falak, nem volt megfelelő a bukóterek mérete.” – mondta, majd hozzátette: „Rengeteget dolgoztak a fejlesztésen, de maradtak olyan területek, amin nem, és ott még van mit fejlődni.”

A felmerülő kérdésre, hogy a MotoGP-motorokkal mennyire lehetne biztonságosan versenyezni ezen a vonalvezetésen, Bautista válasza nem volt egyértelmű. „Nem tudom, minden attól függ, hogy mennyit akarnak belefektetni a pályába, hogy fejlesszék azokat, amiket elmondtunk. A sikánok akkora motoroknak, mint a MotoGP, túl lassúak, nagyon trükkösek. De mindenféle pályának kell szerepelnie a naptárban, gyorsnak és lassúnak is. A legfontosabb a biztonság.”

Toprak Razgatlıoğlu, aki megnyerte a szombati futamot, kevésbé kritikusan, de szintén megemlítette a pálya első szektorának nehézségeit. „Az első két kanyar nagyon kemény, azonban én élveztem a versenyzést. Ha rosszkor fékezel, akkor nagyon könnyű szélesre menni.”

A legélesebb kritikát Iker Lecuona fogalmazta meg, aki már pénteken világossá tette, hogy véleménye szerint a Balaton Park Circuit nem felel meg a biztonsági elvárásoknak. „És ehhez tartom is magam, még akkor is, ha pénteken negyedik lettem. Ez nem egy pálya, ahol versenyeznünk kellene; ez nem egy biztonságos pálya. Kitartok a véleményem mellett, még akkor is, ha itt nyernék. Mindig azt mondjuk, hogy a biztonság az első, de itt ez számunkra nem igazán valósul meg.”

A Honda gyári versenyzője nemcsak a biztonságot, hanem a pálya karakterét is bírálta. „A pálya nem élvezetes, a nézők számára sem a legjobb. Rengeteg sikán van; minden olyan ki-be kapcsolós érzésű. Nincs meg az a folyamatos áramlás, nincsenek szép kanyarok, ahol el lehetne égetni a gumit.”

Arra a kérdésre, hogyan lehet, hogy egy A-homologizált pálya mégis aggályos a versenyzők számára, Lecuona röviden így válaszolt: „Várjuk meg, mit mondanak majd a MotoGP-versenyzők, ha itt lesznek. Nem mondok többet.”

A spanyol pilóta a szombati tömegbukás során csuklótörést szenvedett, ami nemcsak a magyarországi hétvégéről, hanem a közelgő Suzuka 8 órás versenyről is kizárta. Bár a bukást nem a pálya, hanem versenyzői hiba okozta, Lecuona jövőbeli véleménye a körülményekről minden bizonnyal még határozottabb lesz.

Manzi: „Az egyetlen ellenség saját magam vagyok”

Tags: Álvaro BautistaBalaton Park CircuitIker LecuonaNicolò BulegaToprak Razgatlioglu
Börcsök Réka

Börcsök Réka

Szerinted melyik F1-es motorgyártó erőforrása lesz a legjobb 2026-ban?
36 Szavazat · 36 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.
Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

2025.09.02.
Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.

TOP 5

  • Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Bearman és Bortoleto megjegyzést kaptak, mert nem modell barátnőjük van

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen: akik a Ferrariba vágynak, elkövetnek egy hibát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Monzában a Tifosi kijelentette, hogy kit szeretnének vörösben látni?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Rosberg és Brundle szerint is megvan az F1 új Kimi Räikkönenje

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu