Motorsportol.hu
2025. augusztus 9, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Megismétlődhet az F1-hez hasonló siker a MotoGP-ben is?

Börcsök Réka by Börcsök Réka
2025.08.09.
Megismétlődhet az F1-hez hasonló siker a MotoGP-ben is?

Fotó: Andy Hone / LAT Images / Haas F1 Team

ADVERTISEMENT

A Liberty Media MotoGP-be történő belépése komoly átalakulásokat hozhat. Felmerül a kérdés: vajon egy, az F1-es Drive to Survive-hoz hasonló Netflix-sorozat is a láthatáron van?

Egy MotoGP-s bennfentes szerint szinte biztos, hogy a sportág is kapni fog egy saját Drive to Survive-hoz hasonló dokumentumfilm-sorozatot, különösen azóta, hogy a Forma–1-et is birtokló Liberty Media júliusban többségi tulajdont szerzett a MotoGP-ben. A folyamatot tovább gyorsíthatja, hogy Günther Steiner, a Netflix F1-es sorozatának egyik legismertebb szereplője, hamarosan megjelenhet a MotoGP paddockban.

Ez is érdekelhet

Martín ismét csúcsformában, a 4800 méteres szintemelkedés meg se kottyant neki

Martín ismét csúcsformában, a 4800 méteres szintemelkedés meg se kottyant neki

2025.08.09.
„Lewis mindig a család része lesz” – Wolff meglepő vallomása Hamiltonról

„Lewis mindig a család része lesz” – Wolff meglepő vallomása Hamiltonról

2025.08.09.

Steiner rövidesen a MotoGP-paddockban találhatja magát

Steiner – aki a Haas F1-csapat főnökeként vált a rajongók kedvencévé – állítólag 20 millió euróért készül megvásárolni a Tech3 KTM MotoGP-csapatot, amelyet hosszú évek óta Hervé Poncharal vezet. Bár Poncharal cáfolta, hogy a megállapodás már megköttetett volna, azt elismerte, hogy valóban tárgyalnak: „Valóban tárgyalunk, de még semmi sincs aláírva – soha nem csináltam titkot abból, hogy folynak a megbeszélések.”

A felvásárlást nagyrészt az Apex nevű cég finanszírozza, amely profi sportolók – köztük az F1-es Lando Norris – befektetéseit kezeli, és részben az Alpine F1-csapatban is tulajdonos.

Jöhet a Ride to Survive?

A Fox Sports „Pit Talk” podcastjában Simon Patterson, MotoGP-s újságíró úgy fogalmazott, hogy Steiner megjelenése csak még inkább valószínűvé teszi egy új dokumentumsorozat elindítását. Szerinte a Liberty Media most kap egy tökéletes lehetőséget arra, hogy az F1-es modellt átemelje két kerékre is. „Günther Steiner neve már összefonódott a Tech3 csapattal, mivel Poncharal visszavonulásra készül. Ez pedig tökéletes alkalom arra, hogy az F1-es rajongókat is áthozzák ide – nem is kell eljátszani, hogy ez valami teljesen más.”

Patterson szerint egy ilyen sorozat akár a Ride to Survive címet is viselhetné, ahol Steiner harsány, szókimondó személyisége garantáltan feszültséget és drámát vinne a csapatfőnökök közé. Hozzátette: „A MotoGP-ben már most is sokan vágynak arra, hogy legyen egy platform, ahol megmutatkozhatnak a rivalizálások. Nem is feltétlenül a versenyzők között. A Drive to Survive egyik ereje épp az volt, hogy a csapatok közötti feszültségeket is kiemelte, mint például Toto Wolff és Christian Horner párharca.”

A riporter szerint ma már szinte alapelvárás, hogy egy sportág készítsen egy ilyen sorozatot – hiszen a Drive to Survive sikere után számos más sport is követte a példát, a Hat Nemzet Rugby, a Tour de France, vagy épp az America’s Cup: „Egyszerűen muszáj lesz valamilyen formában dokumentumsorozatot csinálni, mert ez ma már a sportvilág sztenderdje. Elkerülhetetlen, hogy a MotoGP is beálljon a sorba.”

Szélesebb körben kell népszerűsíteni a sportágat

Patterson szerint a Liberty Media legfőbb célja az lesz, hogy a sportágat szélesebb közönséghez juttassa el, mivel jelenleg a MotoGP leginkább a motorosokat célozza, ami hosszú távon nem fenntartható:

„A MotoGP mindig is úgy próbálta eladni magát, hogy motorversenyt kínál a motorosoknak. Csakhogy ez egyre szűkülő közönség – kevesebben motoroznak, főleg sportmotorral. Az a klasszikus típusú rajongó, aki megveszi hétfőn azt, amit vasárnap látott a pályán, már nem igazán létezik.”

Éppen ezért úgy véli, a Liberty példáját követve új nézőket kell megszólítani, és ebben van is gyakorlatuk. „A Liberty elég okos ahhoz, hogy tudja: a versenyeket nem kell megváltoztatni, csak jobban be kell csomagolni. A jó hír, hogy ha te már MotoGP-rajongó vagy, senki nem kényszerít arra, hogy megnézd a dokumentumsorozatot – ahogy az F1-nél sem muszáj nézni a Drive to Survive-ot. A lényegi „termék”, vagyis maga a versenyzés, változatlan marad – mert azzal nincs baj. A baj az, hogy ezt nem tudjuk elég jól eljuttatni új emberekhez. Ezen kell változtatni, és ebben segíthet igazán a Liberty.”

A paddock alapvetően pozitívan várta a Liberty érkezését

A paddockban – Patterson szerint – a legtöbben pozitívan, de kíváncsian fogadták a Liberty érkezését. „Láttuk, mire voltak képesek az F1-ben, de mindenki tudja, hogy nem lehet egyszerűen csak másolni. Az emberek várják, mi fog történni – de a többség úgy érzi, ez csak jó lehet a sportnak.”

Patterson arról is beszélt, milyen szembetűnő volt a különbség a Liberty korábbi munkájánál: „Amikor átvették a Forma–1-et, a marketingcsapat mindössze négy főből állt. Az első dolguk az volt, hogy felvettek még 160 embert. Ilyen hozzáállásra lenne szükség a MotoGP-ben is.”

Szerinte a MotoGP sok szempontból látványosabb is, mint az F1, és a mai, „képernyőfüggő” generáció számára különösen jól eladható lenne. „Látványosabb, rövidebb, pörgősebb – minden adott hozzá. Már csak az kell, hogy a Liberty megmutassa, mire képes.” – mondta.

Source: foxsports.com.au
Tags: dokumentumfilmDrive to SurviveF1Günther SteinerLiberty MediaMotoGP
Börcsök Réka

Börcsök Réka

Ti hol látnátok szívesen a jövőben a magyar Forma-1-es közvetítést?
44 Szavazat · 44 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

Ott leszel az idei F1-es Magyar Nagydíjon? Ezeket az infókat mindenképp tudnod kell!

2025.07.29.
Itt a Forma-1-es Magyar Nagydíj fullos programja!

Itt a Forma-1-es Magyar Nagydíj fullos programja!

2025.07.28.
Russell és Antonelli hajtotta a LEGO autót, amin most Oláh Péter marketingigazgatóval beszélgettünk

Russell és Antonelli hajtotta a LEGO autót, amin most Oláh Péter marketingigazgatóval beszélgettünk

2025.07.26.

TOP 5

  • Flavio Briatore szerint mindenki nyerne, ha egy hatszoros futamgyőztes ülne Colapinto helyére

    Flavio Briatore szerint mindenki nyerne, ha egy hatszoros futamgyőztes ülne Colapinto helyére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Zak Brown megadta a kegyelemdöfést: Végre nem lesz, aki manipulál

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Ecclestone tudja már, hogy mi a célja Hornernek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Leclerc figyelmeztetést kapott: Hamilton az ő szívébe is „tőrt döfhet”?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Alig várom, hogy itt versenyezzek” – Márquez így nyilatkozott a Balaton Parkról a tesztnap után

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu