A Liberty Media MotoGP-be történő belépése komoly átalakulásokat hozhat. Felmerül a kérdés: vajon egy, az F1-es Drive to Survive-hoz hasonló Netflix-sorozat is a láthatáron van?
Egy MotoGP-s bennfentes szerint szinte biztos, hogy a sportág is kapni fog egy saját Drive to Survive-hoz hasonló dokumentumfilm-sorozatot, különösen azóta, hogy a Forma–1-et is birtokló Liberty Media júliusban többségi tulajdont szerzett a MotoGP-ben. A folyamatot tovább gyorsíthatja, hogy Günther Steiner, a Netflix F1-es sorozatának egyik legismertebb szereplője, hamarosan megjelenhet a MotoGP paddockban.
Steiner rövidesen a MotoGP-paddockban találhatja magát
Steiner – aki a Haas F1-csapat főnökeként vált a rajongók kedvencévé – állítólag 20 millió euróért készül megvásárolni a Tech3 KTM MotoGP-csapatot, amelyet hosszú évek óta Hervé Poncharal vezet. Bár Poncharal cáfolta, hogy a megállapodás már megköttetett volna, azt elismerte, hogy valóban tárgyalnak: „Valóban tárgyalunk, de még semmi sincs aláírva – soha nem csináltam titkot abból, hogy folynak a megbeszélések.”
A felvásárlást nagyrészt az Apex nevű cég finanszírozza, amely profi sportolók – köztük az F1-es Lando Norris – befektetéseit kezeli, és részben az Alpine F1-csapatban is tulajdonos.
Jöhet a Ride to Survive?
A Fox Sports „Pit Talk” podcastjában Simon Patterson, MotoGP-s újságíró úgy fogalmazott, hogy Steiner megjelenése csak még inkább valószínűvé teszi egy új dokumentumsorozat elindítását. Szerinte a Liberty Media most kap egy tökéletes lehetőséget arra, hogy az F1-es modellt átemelje két kerékre is. „Günther Steiner neve már összefonódott a Tech3 csapattal, mivel Poncharal visszavonulásra készül. Ez pedig tökéletes alkalom arra, hogy az F1-es rajongókat is áthozzák ide – nem is kell eljátszani, hogy ez valami teljesen más.”
Patterson szerint egy ilyen sorozat akár a Ride to Survive címet is viselhetné, ahol Steiner harsány, szókimondó személyisége garantáltan feszültséget és drámát vinne a csapatfőnökök közé. Hozzátette: „A MotoGP-ben már most is sokan vágynak arra, hogy legyen egy platform, ahol megmutatkozhatnak a rivalizálások. Nem is feltétlenül a versenyzők között. A Drive to Survive egyik ereje épp az volt, hogy a csapatok közötti feszültségeket is kiemelte, mint például Toto Wolff és Christian Horner párharca.”
A riporter szerint ma már szinte alapelvárás, hogy egy sportág készítsen egy ilyen sorozatot – hiszen a Drive to Survive sikere után számos más sport is követte a példát, a Hat Nemzet Rugby, a Tour de France, vagy épp az America’s Cup: „Egyszerűen muszáj lesz valamilyen formában dokumentumsorozatot csinálni, mert ez ma már a sportvilág sztenderdje. Elkerülhetetlen, hogy a MotoGP is beálljon a sorba.”
Szélesebb körben kell népszerűsíteni a sportágat
Patterson szerint a Liberty Media legfőbb célja az lesz, hogy a sportágat szélesebb közönséghez juttassa el, mivel jelenleg a MotoGP leginkább a motorosokat célozza, ami hosszú távon nem fenntartható:
„A MotoGP mindig is úgy próbálta eladni magát, hogy motorversenyt kínál a motorosoknak. Csakhogy ez egyre szűkülő közönség – kevesebben motoroznak, főleg sportmotorral. Az a klasszikus típusú rajongó, aki megveszi hétfőn azt, amit vasárnap látott a pályán, már nem igazán létezik.”
Éppen ezért úgy véli, a Liberty példáját követve új nézőket kell megszólítani, és ebben van is gyakorlatuk. „A Liberty elég okos ahhoz, hogy tudja: a versenyeket nem kell megváltoztatni, csak jobban be kell csomagolni. A jó hír, hogy ha te már MotoGP-rajongó vagy, senki nem kényszerít arra, hogy megnézd a dokumentumsorozatot – ahogy az F1-nél sem muszáj nézni a Drive to Survive-ot. A lényegi „termék”, vagyis maga a versenyzés, változatlan marad – mert azzal nincs baj. A baj az, hogy ezt nem tudjuk elég jól eljuttatni új emberekhez. Ezen kell változtatni, és ebben segíthet igazán a Liberty.”
A paddock alapvetően pozitívan várta a Liberty érkezését
A paddockban – Patterson szerint – a legtöbben pozitívan, de kíváncsian fogadták a Liberty érkezését. „Láttuk, mire voltak képesek az F1-ben, de mindenki tudja, hogy nem lehet egyszerűen csak másolni. Az emberek várják, mi fog történni – de a többség úgy érzi, ez csak jó lehet a sportnak.”
Patterson arról is beszélt, milyen szembetűnő volt a különbség a Liberty korábbi munkájánál: „Amikor átvették a Forma–1-et, a marketingcsapat mindössze négy főből állt. Az első dolguk az volt, hogy felvettek még 160 embert. Ilyen hozzáállásra lenne szükség a MotoGP-ben is.”
Szerinte a MotoGP sok szempontból látványosabb is, mint az F1, és a mai, „képernyőfüggő” generáció számára különösen jól eladható lenne. „Látványosabb, rövidebb, pörgősebb – minden adott hozzá. Már csak az kell, hogy a Liberty megmutassa, mire képes.” – mondta.