Moto

Megismétlődhet az F1-hez hasonló siker a MotoGP-ben is?

A Liberty Media MotoGP-be történő belépése komoly átalakulásokat hozhat. Felmerül a kérdés: vajon egy, az F1-es Drive to Survive-hoz hasonló Netflix-sorozat is a láthatáron van?

Egy MotoGP-s bennfentes szerint szinte biztos, hogy a sportág is kapni fog egy saját Drive to Survive-hoz hasonló dokumentumfilm-sorozatot, különösen azóta, hogy a Forma–1-et is birtokló Liberty Media júliusban többségi tulajdont szerzett a MotoGP-ben. A folyamatot tovább gyorsíthatja, hogy Günther Steiner, a Netflix F1-es sorozatának egyik legismertebb szereplője, hamarosan megjelenhet a MotoGP paddockban.

Steiner rövidesen a MotoGP-paddockban találhatja magát

Steiner – aki a Haas F1-csapat főnökeként vált a rajongók kedvencévé – állítólag 20 millió euróért készül megvásárolni a Tech3 KTM MotoGP-csapatot, amelyet hosszú évek óta Hervé Poncharal vezet. Bár Poncharal cáfolta, hogy a megállapodás már megköttetett volna, azt elismerte, hogy valóban tárgyalnak: „Valóban tárgyalunk, de még semmi sincs aláírva – soha nem csináltam titkot abból, hogy folynak a megbeszélések.”

A felvásárlást nagyrészt az Apex nevű cég finanszírozza, amely profi sportolók – köztük az F1-es Lando Norris – befektetéseit kezeli, és részben az Alpine F1-csapatban is tulajdonos.

Jöhet a Ride to Survive?

A Fox Sports „Pit Talk” podcastjában Simon Patterson, MotoGP-s újságíró úgy fogalmazott, hogy Steiner megjelenése csak még inkább valószínűvé teszi egy új dokumentumsorozat elindítását. Szerinte a Liberty Media most kap egy tökéletes lehetőséget arra, hogy az F1-es modellt átemelje két kerékre is. „Günther Steiner neve már összefonódott a Tech3 csapattal, mivel Poncharal visszavonulásra készül. Ez pedig tökéletes alkalom arra, hogy az F1-es rajongókat is áthozzák ide – nem is kell eljátszani, hogy ez valami teljesen más.”

Patterson szerint egy ilyen sorozat akár a Ride to Survive címet is viselhetné, ahol Steiner harsány, szókimondó személyisége garantáltan feszültséget és drámát vinne a csapatfőnökök közé. Hozzátette: „A MotoGP-ben már most is sokan vágynak arra, hogy legyen egy platform, ahol megmutatkozhatnak a rivalizálások. Nem is feltétlenül a versenyzők között. A Drive to Survive egyik ereje épp az volt, hogy a csapatok közötti feszültségeket is kiemelte, mint például Toto Wolff és Christian Horner párharca.”

A riporter szerint ma már szinte alapelvárás, hogy egy sportág készítsen egy ilyen sorozatot – hiszen a Drive to Survive sikere után számos más sport is követte a példát, a Hat Nemzet Rugby, a Tour de France, vagy épp az America’s Cup: „Egyszerűen muszáj lesz valamilyen formában dokumentumsorozatot csinálni, mert ez ma már a sportvilág sztenderdje. Elkerülhetetlen, hogy a MotoGP is beálljon a sorba.”

Szélesebb körben kell népszerűsíteni a sportágat

Patterson szerint a Liberty Media legfőbb célja az lesz, hogy a sportágat szélesebb közönséghez juttassa el, mivel jelenleg a MotoGP leginkább a motorosokat célozza, ami hosszú távon nem fenntartható:

„A MotoGP mindig is úgy próbálta eladni magát, hogy motorversenyt kínál a motorosoknak. Csakhogy ez egyre szűkülő közönség – kevesebben motoroznak, főleg sportmotorral. Az a klasszikus típusú rajongó, aki megveszi hétfőn azt, amit vasárnap látott a pályán, már nem igazán létezik.”

Éppen ezért úgy véli, a Liberty példáját követve új nézőket kell megszólítani, és ebben van is gyakorlatuk. „A Liberty elég okos ahhoz, hogy tudja: a versenyeket nem kell megváltoztatni, csak jobban be kell csomagolni. A jó hír, hogy ha te már MotoGP-rajongó vagy, senki nem kényszerít arra, hogy megnézd a dokumentumsorozatot – ahogy az F1-nél sem muszáj nézni a Drive to Survive-ot. A lényegi „termék”, vagyis maga a versenyzés, változatlan marad – mert azzal nincs baj. A baj az, hogy ezt nem tudjuk elég jól eljuttatni új emberekhez. Ezen kell változtatni, és ebben segíthet igazán a Liberty.”

A paddock alapvetően pozitívan várta a Liberty érkezését

A paddockban – Patterson szerint – a legtöbben pozitívan, de kíváncsian fogadták a Liberty érkezését. „Láttuk, mire voltak képesek az F1-ben, de mindenki tudja, hogy nem lehet egyszerűen csak másolni. Az emberek várják, mi fog történni – de a többség úgy érzi, ez csak jó lehet a sportnak.”

Patterson arról is beszélt, milyen szembetűnő volt a különbség a Liberty korábbi munkájánál: „Amikor átvették a Forma–1-et, a marketingcsapat mindössze négy főből állt. Az első dolguk az volt, hogy felvettek még 160 embert. Ilyen hozzáállásra lenne szükség a MotoGP-ben is.”

Szerinte a MotoGP sok szempontból látványosabb is, mint az F1, és a mai, „képernyőfüggő” generáció számára különösen jól eladható lenne. „Látványosabb, rövidebb, pörgősebb – minden adott hozzá. Már csak az kell, hogy a Liberty megmutassa, mire képes.”mondta.

Börcsök Réka

Recent Posts

Norris és Piastri újra játszhatja az F1 történetének egyik legnagyobb harcát?

A 2025-ös egyéni Forma-1-es világbajnoki címért folyó küzdelem most már határozottan a McLaren két versenyzője…

19 perc ago

Bombahír! II. világháborús repeszbombát találtak a Balaton Park Circuit

Második világháborús repeszbombát találtak a Balaton Park Circuit versenypályánál, a boxutca közelében – közölte az…

58 perc ago

Martín ismét csúcsformában, a 4800 méteres szintemelkedés meg se kottyant neki

Jorge Martín ismét jó formában van, két keréken, ugyan nem motoron de 40 perccel javította…

2 óra ago

„Lewis mindig a család része lesz” – Wolff meglepő vallomása Hamiltonról

Lewis Hamilton már a Ferrarinál versenyez, mégis továbbra is szoros kötelék fűzi a Mercedeshez –…

4 óra ago

Te hol néznéd legszívesebben 2026-tól kezdődően a magyar Forma-1-es közvetítést?

Több magyar nyelvű F1-es Facebook rajongói oldalon is azt a kérdést feszegetik most, hogy mi…

8 óra ago

A kétszeres világbajnok elárulta, mi jelenti a legnagyobb kihívást a Balaton Parkban

A Ducati kétszeres világbajnoka, Francesco Bagnaia szerint a Balaton Park egy nagyon más pálya, mint…

10 óra ago