2025-ben a Balaton Park debütál a MotoGP versenynaptárában, így a Magyar Nagydíj különleges esemény lesz a motorversenyzés történetében.
Egy teljesen új pálya mindig új kihívást jelent a pilótáknak. Kik azok, akik a múltban a leggyorsabban alkalmazkodtak az ismeretlen aszfalthoz?
A jelenlegi mezőnyből Miguel Oliveira az egyik legjobb példa. 2022-ben ő nyerte az első mandalikai MotoGP-futamot, de korábban, 2020-ban Portimãóban is ő diadalmaskodott, amikor a királykategória először látogatott az Algarve International Circuitre.
Ezzel Oliveira holtversenyben a második legtöbb győzelmet aratta a debütáló pályákon a MotoGP korszakában. Csupán Marc Márquez előzi meg három ilyen sikerrel. A spanyol nyert először az Egyesült Államokban, Austinban (2013), Argentínában, a Termas de Rio Hondón (2014) és Thaiföldön, a Buriram International Circuiten (2018). Márquez sikerei sokszor legendássá váltak, és őt tartják az egyik legjobb „új pályás” versenyzőnek.
2002 óta több más pálya is csatlakozott a MotoGP naptárához. Ilyen például India Buddh International Circuit, ahol Marco Bezzecchi aratott először győzelmet. Katarban Sete Gibernau, Kínában Valentino Rossi, Törökországban Marco Melandri, Indianapolisban ismét Rossi, Aragónban Casey Stoner, Ausztriában pedig Andrea Iannone nyerte az első futamot az adott helyszínen.
A visszatérő pályák közül Silverstone emelkedik ki, amely 2010-ben tért vissza a versenynaptárba, ahol Jorge Lorenzo győzött. Misano 2007-ben volt újra versenyhelyszín. Ekkor Casey Stoner diadalmaskodott, míg Laguna Seca 2005-ben tért vissza, Nicky Hayden első győzelmét hozva magával.
A Balaton Park tehát nemcsak egy újabb pálya, hanem új lehetőség a pilótáknak, hogy bizonyítsanak és új lapot nyissanak a MotoGP történetében. Kérdés, ki lesz az, aki elsőként írja be a nevét a Balaton Park hősei közé?