Fotó: Lukasz Swiderek / PSP
Joan Mir reméli, hogy ez a sok bukás nem veszi el a kedvét.
Napokon belül visszatér a MotoGP a nyári szünetéből, ahol ráfordul a mezőny a bajnokság második felére. Talán a legfontosabb kérdés már eldőlt, hogy Marc Márquez úton újabb bajnoki címe felé, de a középmezőnyben akadnak még érdekes dolgok.
Ilyen Joan Mir esete is, aki idén jóval erősebb teljesítményt nyújt, mint az elmúlt két évben mióta a Hondánál versenyez. Idén egy hatalmas balszerencse sorozat sújtja, ami miatt mindössze csak a 19. helyen áll a tabellán, 32 ponttal, pedig ennél jóval előrébb is lehetne. A nyári szünetben a Honda a konstruktőrök tabelláján a negyedik helyen áll, 40 ponttal lemaradva az Aprilia mögött a gyártók rangsorában a második helyért folyó szoros küzdelemben. Ha viszont a csapatok bajnokságát vesszük figyelembe, akkor a kép árnyaltabb. A két hondás alakulat, az LCR a kilencedik, a gyári csapat a tizedik helyen áll.
A legjobb hondás a szezonban kétségkívül Johann Zarco, aki futamot nyert és dobogót is szerzett. A Honda gyári csapatának duója, Mir és Luca Marini azonban nehezen tudta felvenni a versenyt Zarco formájával, utóbbi pedig sérülés miatt nem tudta teljes mértékben kihozni magából a maximumot. Az esések pedig leginkább Mirt sújtották, aki nyolc balesetet szenvedett el a nagydíjakon és tizenötöt összesen a szezonban. Ráadásul a 2020-as világbajnok az elmúlt fordulókban mások baleseteibe keveredett.
„Úgy gondolom, hogy a szezon első felében sok baleset történt, közülük néhány az én hibámból, néhány pedig nem. Megpróbáltam tanulni azokból, amelyek az én hibámból történtek. A többiből nem tudtam tanulni. Csak remélem, hogy lesz erőm folytatni a küzdelmet, ahogy eddig is tettem, és hiszem, hogy a Honda hozni fog valamit, ami segít nekem a többiekkel szemben.” – nyilatkozta Mir a MotoGP hivatalos oldalának.
Az egyszeres világbajnok kálváriája a szünet előtti Cseh Nagydíjon is folytatódott. A futamon az első körben Álex Márquez kiütötte, miután megpróbált előzni. Ez azt követte, hogy a Német Nagydíjon haladt a pontokért, amikor Ai Ogura elesett az egyes kanyarban és magával vitte a hondást. A Holland Nagydíjon Mir ismét tehetetlen volt, amikor Fermín Aldeguer bukásába keveredett bele.
Szerencsére ezeket Mir többé-kevésbé sérülés nélkül megúszta, de lelkileg nagyon meghatotta. A Cseh Nagydíj után az egyszeres világbajnok elmondta, hogy a látszólagos pechje, amiért gyakran keveredik mások baleseteibe minek köszönhető. Főként annak, hogy a Honda nem elég erős ahhoz, hogy versenyképes legyen. Így ő nem tud később fékezni, mint a riválisai várják.
Nehéz dolga lesz Toprak Razgatlioglunak jövőre a MotoGP-ben, és ő ezt nagyon jól tudja. Toprak…
Ez a Honda Williams FW11-02 restaurálásának a története, amelynek során a 1986-os gépet Nigel Mansell…
A Ferrari monacói sztárját figyelmeztették Hamilton bejelentése kapcsán. Mióta otthagyta a Mercedes csapatát a Ferrari…
Miután megnéztük az azóta már hatalmas sikert aratott F1 filmet, óhatatlanul is eszünkbe jutottak a…
Két futammal a bajnokság vége előtt bebiztosította a bajnoki címet Álex Palou. Álex Palou megszerezte…
Christian Horner távozása a Red Bulltól érzelmileg nehéz volt az istálló sok tagjának. Ő volt…