Fotó: MotoGP Media
Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt Spielbergben, ami egyben első főfutamos győzelmét is jelentette Ausztriában.
Marc Márquez szombaton megszerezte első sprintgyőzelmét Spielbergben, így vasárnap már mindenki azt találgatta: vajon a főfutamon is képes lesz-e megállíthatatlan maradni? Csapattársának, Francesco Bagnaiának viszont rémálomszerűen indult a hétvége. A kétszeres világbajnoknak már a rajtnál akadtak problémái, majd végig küszködött a motorral, és végül a boxban kötött ki. Az olasznak tehát volt mit kijavítania. De nem csak róla szólt a várakozás: a pole-ból induló Marco Bezzecchi, Álex Márquez és a hazai közönség előtt szárnyalni vágyó KTM-pilóták is mind-mind készen álltak arra, hogy emlékezetes csatát vívjanak a Red Bull Ringen.
Marco Bezzecchi kiváló rajtot vett, és magabiztosan tartotta a vezetést. Mögötte azonnal megkezdődött a küzdelem: Bagnaia és Marc Márquez csatáztak a második helyért. Az első összecsapásból Bagnaia került ki győztesen, ami lehetőséget adott Bezzecchinek, hogy előnyt építsen az élen.
A mezőny középső részében sem maradt el az izgalom: Acosta és Álex Márquez vívtak éles párharcot a negyedik pozícióért. Hamarosan azonban újabb fordulat következett: Bagnaia nem tudta kivédeni Marc Márquez második támadását, így a spanyol átvette a második helyet. Eközben Bezzecchi előnye egy másodperc körül mozgott, amit Marc Márquez fokozatosan kezdett olvasztani. Álex Márquez már Bagnaia közvetlen közelébe ért, ám hosszú körös büntetése a 11. helyre vetette vissza.
Húsz körrel a leintés előtt Bezzecchi és Marc Márquez között gyakorlatilag eltűnt a különbség. A két éllovas szorosan követte egymást, miközben Bagnaia lemaradt a vezető párostól. A mezőnyben Álex Márquez megkezdte a felzárkózást. Nagy nehezen megelőzte Johann Zarcót, majd a kilencedik pozícióban haladó Brad Binder került a célkeresztjébe. Végül nem sikerült látványos felzárkózást produkálnia.
A 13. körben Bezzecchinek sikerült növelnie az előnyét, de az borítékolható volt, hogy látja még Marc Márquezt a közvetlen közelében.
Jorge Martínnak nem alakult jól a versenye, aminek egy bukás vetetett véget a hármas kanyarban. A spanyolt pilótát az orvosi központba szállították kivizsgálásra.
A 18. körben, ahogy várható volt, Marc Márquez felzárkózott Bezzecchi mögé, és megkezdődött a küzdelem az első helyért. Eközben Acosta és Aldeguer is megelőzte Bagnaiát, aki ezután hibázott is, így jelentős hátrányba került.
A következő körben tovább éleződött a csata Márquez és Bezzecchi között, akik cserélgették egymás között a pozíciót, végül Marc Márquez az élre tudott állni. Acosta és Aldeguer között is helycserére került sor, a Gresini újonca vette át a harmadik pozíciót a KTM-pilótától.
A verseny utolsó harmadában Fabio Di Giannantonio motorja felmondta a szolgálatot: lángra kapott, de a pályán dolgozó személyzet gyorsan eloltotta a tüzet.
Bagnaia visszaesése nem állt meg az ötödik helyen, Bastianini is megelőzte őt, miközben Aldeguer folyamatosan közeledett Bezzecchihez. Nem kellett sokat várni az előzésre: az újonc pilóta megelőzte az Aprilia-versenyzőt, és a következő célpontját, Marc Márquezt vette célba az élen. Ám nem tudott már érdemben közeledni riválisára.
Az utolsó körökben Bagnaiára megérkezett Brad Binder és Joan Mir is és mindketten elmentek mellette, ami már a nyolcadik helyet jelentette számára.
Marc Márquez végül győzni tudott, és így ismét beírta magát a történelemkönyvekbe, hiszen ez volt az 1000. MotoGP-futam és Márquez első főfutamos győzelme Ausztriában.
Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…
A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…
Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…
A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…
Francesco Bagnaia számára rémálomszerűre sikeredett az Osztrák Nagydíj sprintje: a Ducati kétszeres világbajnoka már a…
1950-es debütálása óta a Forma-1 eddig 34 világbajnokot avatott eddig, közülük 17 versenyzőnek egynél több…