Fotó: Motorsportol.hu
Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel annak idején világbajnoki címet szerzett a 125 köbcentis kategóriában.
A MotoGP Magyar Nagydíj vasárnapján, egész pontosan a királykategória rajtja előtt fél órával Talma megtesz egy tiszteletkört a régi idők emlékére – abban a ruhában, és azzal a motorral, amellyel annak idején Valenciában világbajnok lett.
„Nagyon nagy megtiszteltetés számomra, hogy tehetek egy tiszteletkört a Balaton Park Circuit-en, hálás vagyok a lehetőségért, főleg mert nem tudom, fogok-e még valaha ilyen népes közönség előtt motorozni, úgyhogy próbálom majd élvezni minden pillanatát – nyilatkozta Talmácsi. – A világbajnoki motorom régóta állt egy helyben, úgyhogy el kellett küldeni a csapathoz, ahol a régi szerelőim rendbe tették, hogy bírja a gyűrődést. Múlt héten kipróbáltam, és mondhatom, hatalmas élmény volt. Az utóbbi időben négyütemű motorokon ültem, szinte el is felejtettem, hogy ez a kétütemű mennyire érzékeny, milyen kicsi tartományban működik a legjobban, mennyi mindenre kell figyelni. Ehhez képest egy mostani Moto3-as gépre csak ráül az ember, és megy vele.”
Talmácsi elárulta, már a teszt nagyon megdobogtatta a szívét, hiszen ez a tiszteletkör egy kicsit visszatekintés a múltba, ugyanakkor a jelennek szól, annak, hogy a magyar MotoGP-futam végre tényleg valósággá vált. Majdnem húsz éve vár erre a pillanatra világbajnokunk.
„A MotoGP-futam rajtja előtt fél órával, 13.20 és 13.30 között megyek majd egy kört, ami egyértelműen nem a gyorsaságról szól, hanem inkább a motorsport szeretetéről, a belső ünneplésről. Úgy tervezem, hogy a pálya első felében a közönségnek motorozok, a tizenegyes kanyartól pedig, ahol már nem ülnek nézők, megpróbálom kihozni a motorból a maximumot, persze, az észszerűség határain belül. Biztos vagyok benne, hogy felejthetetlen élmény lesz, hiszen már az is az volt, hogy a régi ruhámban a régi motoromon ülhettem” – árulta el Talmácsi.
Péntek | ||
08:30–08:45 | MotoE | Szabadedzés |
09:00–09:35 | Moto3 | 1. szabadedzés |
09:50–10:30 | Moto2 | 1. szabadedzés |
10:45–11:30 | MotoGP | 1. szabadedzés |
12:35–12:50 | MotoE | Edzés |
13:15–13:50 | Moto3 | Edzés |
14:05–14:45 | Moto2 | Edzés |
15:00–16:00 | MotoGP | Edzés |
16:20–16:30 | MotoE | 1. időmérő edzés |
16:40–16:50 | MotoE | 2. időmérő edzés |
Szombat | ||
08:40–09:10 | Moto3 | 2. szabadedzés |
09:25–09:55 | Moto2 | 2. szabadedzés |
10:10–10:40 | MotoGP | 2. szabadedzés |
10:50–11:05 | MotoGP | 1. időmérő edzés |
11:15–11:30 | MotoGP | 2. időmérő edzés |
12:10 | MotoE | 8 kör – 1. futam |
12:45–13:00 | Moto3 | 1. időmérő edzés |
13:10–13:25 | Moto3 | 2. időmérő edzés |
13:40–13:55 | Moto2 | 1. időmérő edzés |
14:05–14:20 | Moto2 | 2. időmérő edzés |
15:00 | MotoGP | 13 kör – Tissot Sprint |
16:10 | MotoE | 8 kör – 2. futam |
Vasárnap | ||
09:40–09:50 | MotoGP | Bemelegítés (Warm Up) |
10:10–10:40 | MotoGP | Talk Show |
11:00 | Moto3 | 20 kör – Verseny |
12:15 | Moto2 | 22 kör – Verseny |
14:00 | MotoGP | 26 kör – Nagydíj |
A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…
A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…
Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…
Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…
Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…
Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…