Moto

Bezzecchi uralta az első tíz kört, de Márquez ismét diadalmaskodott a Balaton Parkban

Marco Bezzecchi egészen a tizedik körig vezette a Magyar Nagydíj főfutamát, ám ekkor elérkezett a pillanat, amire sokan számítottak: Marc Márquez átvette a vezetést. Innentől kezdve a nyolcszoros világbajnok uralta a mezőnyt, és magabiztos győzelemmel írta be magát a történelmi magyar futam krónikájába.

Izgalmas délelőtt

Elérkeztünk a MotoGP Magyar Nagydíj csúcspontjához. A vasárnap délelőtt már önmagában is bővelkedett emlékezetes pillanatokban: megemlékeztünk Drapál Jánosról, 300 szerencsés szurkoló testközelből találkozhatott kedvenceivel a Hero Walk során, majd jöttek a kisebb kategóriák futamai. A Moto3-ban célfotó döntött a győzelemről, a Moto2-ben pedig az utolsó métereken változott az élen a sorrend. A hangulatot tovább fokozta Talmácsi Gábor, aki világbajnoki motorjával tett tiszteletkört a hazai közönség előtt.

Fotó: motorsportol.hu

A hétvége fénypontja azonban kétségkívül a MotoGP-futam volt, amelyet 33 év után először rendeztek meg magyar aszfalton. A sprintfutam már ízelítőt adott az izgalmakból: több bukás tarkította a mezőny küzdelmét, Quartararo pedig rögtön az első kanyarban borzolta a kedélyeket vakmerő manőverével. A rajtrácsot tovább kavarta néhány büntetés is – Álex Márquez és Jack Miller még a pénteki edzésről hozott háromhelyes rajtbüntetést, míg Enea Bastianini és Fabio Quartararo a sprtint során szedtek be megrovást.

Fabio Di Giannantoniónak már a rajt előtt gondjai akadtak, így a sprint ezüstérmese csak a bokszból vághatott neki a történelmi magyar futamnak.

Bezzecchi az élen a start után

A piros lámpák kialvása után Marco Bezzecchi tört az élre, mögötte Morbidelli és Marc Márquez sorakozott. Az Aprilia versenyzője hamar diktálni kezdte a tempót, és sikerült is némi előnyt kimotoroznia. A mezőny hátsó részén azonban Enea Bastianini ijesztő esése hozta a szívdobbanásokat: keresztbe csúszott a pályán, ám szerencsére mindenki ki tudta kerülni. Nem sokkal később Álex Márquez is bukott, de vissza tudott állni a motorjára és folytatta a versenyt.

Francesco Bagnaia mindeközben csendes felzárkózásba kezdett. A reggeli bemelegítő edzésen technikai gondok miatt csak az utolsó helyen végzett, de a rajttól számított néhány kör alatt már a kilencedik pozícióban motorozott. Az olasz még szombaton a sajtótájékoztatón jelezte, hogy vasárnap teljesen új beállításokkal próbálkoznak.

A bukások sora azonban itt sem ért véget: Raúl Fernández és Joan Mir is a kavicságyban találta magát, majd Jack Miller is elesett. Közben Quartararo gond nélkül letudta a hosszú körös büntetését – ami a kisebb kategóriákban sokszor komoly fejtörést okozott a versenyzőknek.

Az ötödik körhöz érve Bezzecchi stabilan tartotta magát az élen, előnye nagyjából egy másodperc volt Morbidellivel szemben. A Yamaha versenyzője mögött azonban Marc Márquez érkezett egyre közelebb, majd határozott manőverrel át is vette tőle a második helyet.

Bezzecchi előnye ezután gyors ütemben kezdett olvadni: Marc Márquez villámgyorsan megközelítette az élen haladó olaszt, miközben Morbidellire már Pedro Acosta érkezett meg. A fiatal spanyol nem is teketóriázott sokáig, hamarosan maga mögé utasította a Yamahát.

Marc Márquez az élre áll

A hetedik körben Márquez megkezdte a támadásokat Bezzecchi ellen. Az olasz azonban előbb az első kísérletet hárította magabiztosan, majd másodjára is állta a sarat, így továbbra is ő diktálta a tempót az élen.

Ez a vezető szerep azonban csak a tizedik körig tartott: Marc Márquez egy határozott manőverrel átvette az első helyet. Bezzecchi ekkor már nem tudott visszatámadni, a gyári Ducati versenyzője pedig villámgyorsan ellépett tőle. Az olasznak ekkor már inkább hátrafelé kellett figyelnie, hiszen Pedro Acosta egyre közelebb ért hozzá.

A futam felénél Márquez előnye másfél másodperc körül alakult, miközben Acosta három tizedre megközelítette Bezzecchit. A mezőny hátsóbb részén Aldeguer sem úszta meg esés nélkül, bár gyorsan vissza tudott pattanni a motorjára és folytatta a versenyt. Később egy hosszú körös büntetést is kapott a tizenhatos kanyar levágásáért.

A tizenötödik körben aztán kezdetét vette a csata Bezzecchi és Acosta között. A spanyol újonc számára különösen fontos volt a bizonyítás a gyengébben sikerült szombati nap után. A párharc nem húzódott el sokáig: Acosta második kísérletére már át is vette a második helyet olasz riválistól, majd gyorsan elnyúlt.

Johann Zarco számára ismét idő előtt véget ért a futam: a szombati naphoz hasonlóan most is a kavicságyban kötött ki. A bukás nagy tempónál történt, de szerencsére gyorsan talpra tudott állni. Eközben Jorge Martín nagyszerű verseny teljesített, néhány körrel a kockás zászló előtt Morbidelli előzésével a negyedik helyig jött előre.

Három körrel a leintés előtt VR46 Akadémia belső csata alakult ki Morbidelli és Marini között az ötödik helyért. A párharc során összeértek, Morbidelli pedig kénytelen volt átvágni a kanyart, így vissza kellett adnia a pozíciót, Marini pedig ezzel az ötödik helyre lépett elő.

Marc Márquez magabiztos győzelmet aratott Acosta és Bezzecchi előtt. Ezzel előnye 175 pontra nőtt a tabellán testvérével szemben, míg Bagnaia katasztrofális hétvégéje után már 227 ponttal van lemaradva.

Végeredmény:

Börcsök Réka

Recent Posts

Beaulieu Nemzeti Motormúzeum: ahol az F1, a filmek és a történelem találkoznak

Nem tudom, miért annyira kiemelkedő az angol múzeumok színvonala, de akárhová megyek abban az országban,…

2 óra ago

Marc Márquez a Bezzecchi ütközésről: „Nem számítottam rá, hogy ennyire lassú lesz”

Marc Márquez ismét tökéletes hétvégét tudhat maga mögött. Ezúttal a Balaton Parkban tudott két alkalommal…

3 óra ago

Az egykori F1-es Ferrari-versenyző jött, látott és bajnok lett a hétvégén!

Az egykori Forma-1-es versenyző, Rubens Barrichello megnyerte a NASCAR Brazil Series bajnokságot, miután győzelmet aratott…

4 óra ago

Vége van a nyárnak, hűvös szelek járnak, képeken az F1-es versenyzők nyaralása!

Lassan véget ér a Forma-1-es nyári szünet, sőt nem csak a Forma-1-es. Ennek apropóján, még…

5 óra ago

Sokkban az F1: a csapatok az egyik legfontosabb elem tervezésével bajban vannak 2026-ra

A Forma-1-ben mindenki már 2026-ra készül, amely az elmúlt évtized egyik legnagyobb szabályváltozásával jár. Még…

8 óra ago

Veszélyes lehet a pálya Bastianini szerint, aki két bukásban is benne volt szombaton

Nem gondolja rossz pályának a Balaton Parkot Enea Bastianini, de az első körben nem biztos,…

10 óra ago