Szombaton sor került a történelmi első MotoGP-futamra a debütáló Balaton Parkban. A rajt utáni pillanatok most sem mentek zökkenőmentesen.
Fabio Quartararo túl nagy lendülettel próbált előzni a belső íven az első kanyarkombinációban, ám Enea Bastianinivel összeérve elesett. Nem nehéz itt hibázni, amit több MotoGP és Superbike-pilóta is elmondott már. A pálya rendkívül szűk, így egy apró baki is bukáshoz vezethet. Franco Morbidelli éppen előzte a VR46-os riválist, így csak a kezdetét látta a manővernek: „Sokkal rosszabbra számítottam! Tekintve, hogy Fabio mennyivel gyorsabb volt mindenkinél, az eset végül nagyon jól végződött. Szerencsére nem kerültünk bele.”
Morbidelli – aki maga is okozott már ütközéseket idén – nem akarta keményen bírálni honfitársát, de nem is védte: „Ez Fabio hibája volt, de megértem, hogyan történhetett. Itt nagyon könnyű elmérni a féktávot. Az a zóna, ahol meg kell kezdeni a lassítást, hogy elfordulj a kanyarban, mindössze néhány méter hosszú.”
Az első kanyart aligha lehet más pályákhoz hasonlítani, legfeljebb Austinhoz: „Amíg Magyarországra nem jöttünk, az austini egyes kanyart tartottuk a legszűkebbnek a teljes szezonban. De a Balaton Parki első kanyar sokkal extrémebb – az olyan helyzetek, mint Fabio esése a sprint rajtja után, ennek a következményei.”
Morbidelli ötödik helyről indulva nagy nyertese volt a zűrzavarnak: előbb a második helyre ugrott fel, majd VR46-os csapattársa, Fabio Di Giannantonio mögött a harmadik helyen ért célba. „Ötödik helyről rajtolva jól alakult számunkra a sprint a remek start miatt. Di Giannantoniót és Marc Márquezt láttam végig magam előtt, de támadni nem tudtam őket.”
A futam után a jövőjéről is kérdezték az újságírók, amiről sokat nem árult el, de az biztos, hogy ő már tudja hogyan tovább. „Már van hírem, és szívesen el is mondanám, de a csapat világossá tette, hogy még nem beszélhetek róla!” – mondta sejtelmesen. Minden jel arra utal, hogy Morbidelli jövőre is a VR46 színeiben marad.