Fotó: Lukasz Swiderek / PSP / FIM Pictures
Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között oldalunk szerkesztői előtt arról, hogy mekkora a baj a Yamahánál.
Fabio Quartararo ugyan egy hajszállal, egyetlen ezreddel jutott be a Q2-be a Balaton Parkban, de örömre nem sok oka volt. A Yamaha mély válságban van: a Red Bull Ringen mindössze egy pontot szerzett a csapat, a francia világbajnok pedig egyre elkeseredettebben beszél a fejlesztések hiányáról.
A vasárnapi futamon Quartararo jól indult, a nyolcadik helyen fordult, de egy hiba után visszacsúszott a 12. pozícióba. Óvatosan motorozott, hiszen még érezte a szombati sprint következményeit, amikor egy vakmerő manőver miatt hosszú körös büntetést kapott.
„Nem volt túl sok önbizalmam a verseny elején, így két helyet veszítettem. Aztán az első körben sikerült megelőznöm Bagnaiát és Bindert” – magyarázta. Később a gumik kopása miatt nem tudott igazán támadni. „Tudjuk, hogy nulla tapadásunk van a többiekhez képest. Őrült módjára nyomtam, hogy harcoljak Peccóval [Bagnaia – a szerk.], de a köztünk lévő különbség szinte végig állandó maradt. Féktávon erősebb voltam, de kigyorsításnál mindig veszítettem.”
Minden gyártó szerepelt a top5-ben a vasárnapi futamon, de a Yamaha sehol nem volt. Quartararo nyíltan beszélt arról, hogy mi zajlik, vagy inkább mi nem zajlik jelenleg a japán márkánál.
„Minden nap azt kérdezem, miért nincs semmi új ötletünk vagy alkatrészünk. Úgy érzem, ugyanazzal a vázzal és lengőkarral motorozunk a sepangi teszt óta. Ki kell találnunk valamit, meg kell értenünk, mi zajlik, mert elképesztően messze vagyunk, és nincs semmilyen megoldásunk. Most rendkívül nehéz helyzetben vagyunk.” – mondta.
A gyár kettős motorstratégiáját sem kímélte: „Remélem, egy dologra fognak koncentrálni. Ha egyszerre két dolgot kezdesz el csinálni, az a legbiztosabb módja annak, hogy teljesen rosszul süljön el. Remélem, hogy a V4-re koncentrálnak, mert a sor négyeshez semmi új nem érkezik.”
A francia versenyző elmondta, hogy nem lát tisztán Miller helyzetével kapcsolatban, de szerinte kulcsfontosságú lenne, ha a Yamaha megtartaná az ausztrált. Úgy véli, Miller V4-es motorokkal szerzett tapasztalata hatalmas előnyt jelenthetne a csapat számára, különösen annak fényében, hogy Quartararo még sosem ült ilyen gépen, Rins mindössze fél szezont töltött a Hondával, Razgatlıoğlu pedig egyáltalán nem versenyzett a MotoGP-ben.
A Crash.net értesülései szerint a Yamaha a szeptember 12–14. közötti San Marinó-i Nagydíjon, Misanóban veti be először a régóta várt V4-es MotoGP-prototípusát, Augusto Fernández szabadkártyás indulásával. Fabio Quartararo pedig a futamot követő hétfői teszten ülhet először a vadonatúj gépre.
A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…
A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…
A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…
Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…
A Forma-1-ben 2026-ban debütáló Cadillac ma megerősítette, hogy Valtteri Bottas és Sergio Pérez csatlakozik a…
Oscar Piastri, visszagondolt csapattársára és bajnoki riválisára, Lando Norrisra, és úgy véli, hogy "érdekes dinamika”…