Moto

Elkelt további két hely a pilótapiacon, hamarosan teljes a jövő év

Szeptember elsején a Honda dupla bejelentést tett közzé.

Hivatalossá vált az, amire egy ideje mindenki számított, a Hondánál Luca Marini, és a márka szatelit csapatánál, az LCR-nél Johann Zarco hosszabbított. Marini bejelentése a 2026-os évre szól, amíg Zarcoval a 2027-es évre is megegyeztek.

Valentino Rossi féltestvérének a szezonjának az első fele borzalmasan nehéz volt, hiszen a Honda már jobban teljesít a tavalyi évhez képest, és mire úgy igazán belendült az olasz motoros, durván lesérült. Amíg Marini partvonalon túlról figyelte az eseményeket, addig a MotoGP karrierje veszélybe került. Mivel az akkor szintén sérült Jorge Martín szolgáltatta az eseményeket, hogy szeretett volna elmenekülni az Apriliától a gyári Hondához. Végül mindenki maradt a helyén, Marini a 2026-os évre biztosan.

„Nagyon örülök, hogy bejelenthetem, hogy a Honda HRC-nél maradok. Csak néhány utolsó részletet kellett még kidolgoznunk, de az HRC vezetése és én már jó ideje egyetértünk a jövővel kapcsolatban. Teljes mértékben elköteleztem magam ennek a projektnek, és elszánt vagyok, hogy segítsek a Hondának visszatérni a MotoGP világbajnokság élére. Amióta 2024-ben csatlakoztam a csapathoz, folyamatosan fejlődünk és egyre jobban együttműködünk. Egy olyan gyárral, mint a Hondával dolgozni hatalmas motivációt jelent egy versenyző számára. Eddig jó szezont futottunk, és továbbra is arra koncentrálunk, hogy a valenciai utolsó körig folyamatosan fejlődjünk.” – nyilatkozta Marini a bejelentésben.

Korábban felmerültek olyan pletykák az olasz motorossal kapcsolatban, hogy mégsem olyan jó a tesztpilóta, mint ahogyan azt állítják róla. Erről Taichi Honda, az Honda Racing Corporation ügyvezető igazgatója másképp értékelt:

„Örülünk, hogy még egy évig együtt dolgozhatunk Lucával, aki végig magas szintű professzionalizmust és elkötelezettséget tanúsított. Luca elemző pilótaként és hihetetlenül szorgalmas munkásként szerzett magának hírnevet. Ez minden MotoGP-projekt számára értékes tulajdonság. A visszajelzései világosak, pontosak és nagyon hasznosak a Honda mérnökeinek az idei motor fejlesztésének folytatásához az elmúlt másfél szezonban.”

Marini az idei szezonban a jobbik gyári hondás, a tizenharmadik helyen hetvenkét ponttal, és amelyik futamon elindult, ott pontszerző helyen ért célba.

Zarco esete már fokkal érdekesebb, mert további két évre marad az LCR-nél, így ő az első versenyző, aki szerződéssel rendelkezik a 2027-es technikai szabályok új korszakára. A francia motoros szerződése a korábbi szezonokhoz hasonlóan továbbra is közvetlenül az Hondával lett kötve. Ez biztosítja gyári versenyzői státuszát és garantálja számára a hivatalos gyári csapattal megegyező műszaki specifikációkhoz való hozzáférést, valamint a párhuzamosan biztosított frissítéseket és fejlesztéseket.

A szezon közben szó volt arról, hogy a remek teljesítményének köszönhetően fellép egyet a ranglétrán, de végül sikerült a csapatnál őt meggyőzni a maradásról.

„Nagyon örülök, hogy megerősíthetem, hogy a következő két évben is az LCR-nél maradok. Ez azért fontos, mert nagy céljaink vannak, és 2027-re nézve remek lehetőségek állnak előttünk. Amikor 2023 végén aláírtam a Hondával, nem számítottam arra, hogy ilyen második lendületet veszek, ami energiát ad ahhoz, hogy újabb kétéves szerződést kössünk velük. Lucio Cecchinellóval és a csapattal már elértünk egy győzelmet. Fantasztikus lenne ezt újra megélni, ezért elszántak vagyunk, hogy továbbra is jó eredményeket érjünk el. Az elmúlt két évben a Honda nagy támogatást nyújtott az LCR-nek, és hisszük, hogy kemény munkával tovább tudjuk fejleszteni a motort. Szeretném megköszönni az HRC-nek, az LCR-nek és mindenkinek, aki támogat minket.” – Zarco szavai a bejelentésben.

A LCR csapatfőnöke, Lucio Cecchinello büszke volt a bejelentés során, és örömmel jelentette be Zarcót:

„Johannnal dolgozni egyszerűen fantasztikus. A profizmusa mind a pályán, mind azon kívül kifogástalan. Örülünk, hogy az HRC megújította iránta tanúsított bizalmát a következő két évre. Bízunk benne, hogy hozzájárulásuk a motor fejlesztéséhez 2026-ban és 2027-ben döntő fontosságú lesz abban, hogy a Hondát visszajuttassuk a ranglisták élére. Büszkék vagyunk arra is, hogy az HRC megbízható partnereként Johann menedzselésében továbbra is a Honda család tagjai maradhatunk.”

E két bejelentéssel újabb két kirakós került a helyére, így már csak három hely szabad a MotoGP pilótpiacán. Az egyik éppen a Zarco melletti hely, amire úgy néz ki, egy Moto2-ből érkező pilóta lesz a befutó. Továbbá kérdés a Pramac Yamahánál, hogy ki lesz Toprak Razgatlioglu csapattársa, mivel hiába rendelkezik szerződéssel Miguel Oliveira, Jack Miller jobban teljesít a csapatnál. Az utolsó, ami hasonlóan már magától értetődő, hogy marad a VR46-nál Franco Morbidelli, csak a hivatalos bejelentés várat magára.

Silló Barnabás

Recent Posts

Isack Hadjar zandvoorti dobogójával megelőzte Sebastian Vettelt

Isack Hadjar beírta magt az F1 történelemkönyvébe: a Holland Nagydíjon megszerezte első dobogós helyezését, és…

21 perc ago

Tsunoda ideje fogy – már a határidő is megvan

Helmut Marko világos üzenetet küldött Yuki Tsunodának: a japán pilótának „körülbelül Mexikóig” kell bizonyítania, hogy…

2 óra ago

Jön a Ferrari hazai futama: Itt az Olasz Nagydíj hétvégi programja!

Dupla F1-es versenyhétvége, avagy nincs pihenő, hétvégén máris érkezik a következő versenyhétvége, az Olasz Nagydíj!…

4 óra ago

Kiss Norbi 13. győzelmét aratta, Steffi Halm idei első sikerét ünnepelte Mostban

Vasárnap folytatódott az FIA Kamion Európa-bajnokság az Autodrom Most pályáján, ahol a magyar versenyző, Kiss…

6 óra ago

Red Bull-dilemma: ki üljön be Verstappen mellé az új szabályok korában?

Sokáig tartotta magát az a pletyka, mely szerint Max Verstappen már az idei szezon után…

7 óra ago

F1 Pontverseny: Piastri levegőhöz jutott, többen több pozíciót is javítottak

A Holland Nagydíjon Lando Norris műszaki okokból való kiesése és nullázása csapattársa, Oscar Piastri malmára…

8 óra ago