Moto

Immáron hivatalos, hogy kik fognak versenyezni jövőre a VR46-nál

Újabb bejelentés érkezett a MotoGP világából, most a VR46 erősítette meg a jövő évi felállását.

Szeptember elsején a Hondától jöttek bejelentések, amikor Luca Marini és Johann Zarco maradása lett hivatalos. Egy nappal később pedig szintén várt hír érkezett, miszerint Franco Morbidelli marad jelenlegi csapatánál, a VR46-nál a következő évre.

Morbidelli volt Valentino Rossi első növendéke, aki először feljutott a MotoGP-be. 2018-ban debütált a királykategóriában, friss Moto2-es világbajnokként még Hondával. Ezt követően öt évet a Yamahával töltött, majd tavaly váltott Ducatira a Pramacnál. Az olasz motoros a nyolcadik MotoGP-szezonjánál tart, ahol három győzelmet, hat dobogós helyezést szerzett, köztük a VR46-tal kettőt, Argentínában és Katarban. Jelenleg a hatodik a bajnokságban, hét ponttal megelőzve jelenlegi, és jövendőbeli csapattársát, Fabio Di Giannantoniót.

„Nagyon mélyen szeretem ezt a csapatot. Remekül érzem magam itt. Minden egyes taggal kiváló a kapcsolatom. Örömömre szolgál, hogy jövőre is a Pertamina Enduro VR46 Racing Team színeiben versenyezhetek. Fantasztikus, hogy ilyen különleges hírt jelenthetünk be. Remélem, hogy még sok olyan nagyszerű napot élhetünk át, mint az idei, mert igazán megérdemeljük. Még majdnem másfél évünk lesz arra, hogy továbbra is megmutassuk, milyen nagy potenciál rejlik bennünk. Szeretném megköszönni az egész csapatnak, Valének (Rossi), Ucciónak (Salucci) és Pablónak (Nieto), akik az élen járnak, a partnereknek, a VR46 Academy-nek és az én embereimnek.” – mondta Morbidelli a bejelentésben.

Alessio Salucci, a VR46 csapatfőnöke szintén nagy boldogsággal jelentette be versenyzője hosszabbítását:

„Örömmel erősítjük meg Franco részvételét a következő szezonban is. A kezdetektől fogva beilleszkedett a csapatba, kiváló személyes és szakmai kapcsolatokat épített ki, amelyek fontos eredményekhez vezettek. Franco a kezdetektől fogva a VR46 Academy tagja, és számunkra különleges jelentőségű, hogy a VR46 színeiben versenyez, mert mintha bezárult volna a kör. Idén két dobogós helyezéssel a főfutamokon és további kettővel a sprinteken megmutattuk, mire vagyunk képesek. A szezon utolsó részében és a következőben a célunk, hogy még tovább javuljunk. Tapasztalata hozzáadott értéket jelentett, és a csapat szakértelmével és a Ducati támogatásával együtt örömmel folytatjuk ezt az utat 2026-ban is.”

Ezzel már csak két hely szabad a 2026-os üléseket illetően: a Pramac Yamahánál a Toprak Razgatlioglu melletti hely, és az LCR Hondánál a Johann Zarco csapattársát betöltő szerep. Utóbbinál már elkönyvelhettük, hogy egy fiatal újonc érkezik, de bejelentés még nem érkezett.

Silló Barnabás

Recent Posts

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Biztosan sokan találkoztatok már a különböző közösségi oldalakon mindenféle témákban készített hallgatói kérdőívekkel, amik eredményeit…

1 óra ago

Szórták az F1-es büntetőpontokat is Zandvoortban: Így áll a lista most!

A Forma-1-ben egyre nagyobb hangsúlyt kap a büntetőpont-rendszer, amely a versenyzők pályán tanúsított magatartását hivatott…

3 óra ago

A korábbi világbajnok kiosztotta Antonellit: „Az F1 túl nagy falat neki”

Jacques Villeneuve nem volt elnéző Andrea Kimi Antonellivel. A Holland Nagydíjon Andrea Kimi Antonelli nem…

5 óra ago

Nem a Mercedes erőforrása okozhatta Norris kiesését

Drámai kieséssel ért véget Lando Norris futama Zandvoortban. A brit bajnokaspiráns autója a hajrában elfüstölt,…

7 óra ago

Brad Pitt elárulta, mit utált legjobban az F1-filmre készülve

Hosszú ideig forgatták az F1-filmet, melynek főszerepét a most 61 éves Brad Pitt alakította. Nem…

9 óra ago

Alonso egykori brazil Forma-1-es csapattársát letartóztatták

Fernando Alonso első F1-es csapattársát, Tarso Marquest, Brazíliában letartóztatták "luxusautó illegális birtoklása” miatt. A 49…

10 óra ago