Fotó: Lukasz Swiderek / PSP
Jövőre nem láthatjuk őket a pályán.
A San Marinói Nagydíj csütörtökjén a MotoGP bejelentette, hogy jövőre szüneteltetik a MotoE szériát. A MotoE 2019-ben debütált, mint egy teljesen elektromos támogató széria néhány MotoGP-futamon, leginkább Európában. A célja az volt, hogy ezzel is elősegítsék a bajnokság környezetbarát imázsát és előmozdítsák a tisztább technológiák elterjedését.
A MotoE azonban nem tudott jelentős népszerűségre szert tenni, tönnek között az elektromos hajtás miatt, amit sokan még mindig nem tartanak elfogadónak. Akadt még egy probléma, hogy a MotoGP az elmúlt években átvette a jelenlegi iparági trendet, és jelenleg a motorok 40%-ban nem fosszilis üzemanyagot használnak, amely arány 2027-től 100%-ra nő. Ennek eredményeként a Nemzetközi Motor Szövetség (FIM) és a Dorna megállapodtak abban, hogy a sorozatot az év végén szüneteltetik.
„A MotoE hihetetlen akciókat, bajnokokat és győzteseket hozott, értékes szerepet játszva a MotoGP küldetésében, amely az innováció, a félelemmentesség és az új dolgok megkísérlésének fontosságát hangsúlyozza.” – kezdte Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója.
„Mivel folyamatosan törekszünk az innovációra a pályán és azon kívül is, ugyanolyan bátran kell hallgatnunk rajongóinkra és az új közönségre, akikkel kapcsolatot szeretnénk teremteni, és figyelemmel kell kísérnünk a piaci fejleményeket. Ennek eredményeként a FIM-mel közösen úgy döntöttünk, hogy a MotoE-t a szezon végén szüneteltetjük. Szeretnénk köszönetet mondani minden versenyzőnek és csapatnak, a Ducatinak, a Michelinnek, partnereinknek és minden munkatársunknak, akik 2019-es indulása óta a MotoE-t valósággá tették. Köszönjük, hogy velünk tartottak ezen az értékes úton.”
A hét szezont megélt sorozat bővelkedett az eseményekben. Az első évben, az akkor még világkupaként jelenlévő szériát Matteo Ferrari húzta be. Jordi Torres nyerte a következő két szezont, míg Dominque Aegerter 2022-ben szerezte meg a bajnoki címet. 2023-tól a MotoE világbajnoki státuszt kapott, és előbb Mattia Casadei, majd Hector Garzo nyerte a címet 2023-ban és 2024-ben. A MotoE-ben először egy gyártó vitte a motorokat, az Energica 2023-ig, majd a Ducati vette át a stafétát. A MotoGP-ből ismerős csapatok is szerepeltek ott, ilyen volt a Gresini és az LCR.
Az idei szezonban már a magyarok szívverését is jobban megdobogtatta a bajnokság, hiszen egy magyar fiú, Varga Tibor is elindul a futamokon. Varga jelenleg a tizenharmadik a bajnokságban, negyvenhat ponttal.
Az, hogy ki lesz az ideiglenesnek vélt szünet előtti utolsó szezon győzte, még izgalmas csatákat hoz. Ugyanis, a korábbi győztes Casadei pontazonossággal vezeti a tabellát Lorenzo Baldasaarrival. Őket mindössze tíz pont lemaradással követi Alessandro Zaccone, és még a hetedik helyen álló Andrea Mantovani huszonhárom egységnyi hátránnyal áll.
Visszatekintünk kicsit július végére, mikor hazánkba látogatott a Forma-1 mezőnye. Mindenki F1 lázban égett, még…
David Coulthard, a volt F1-es pilóta kritizálta a McLarent, amiért beavatkozott a versenyzői teljesítményébe az…
Fernando Alonso szerint Adrian Newey idei érkezése az Aston Martinhoz újra bizalmat adott neki a…
1976. szeptember 12-én Niki Lauda, a regnáló világbajnok, csodával határos módon visszatért a rajtrácsra mindössze…
13 győzelem idén, nyolc első rajthely. Kiss Norbert, a Révész Racing pilótája magabiztosan vezeti a…
A Ferrari a Forma-1 történetének legrégebbi és legsikeresebb csapata, így nem meglepő, hogy a legtöbb…