Fotó: Yamaha Motor Racing
Elhozta a San Marinó-i Nagydíjra az új, V4-es motorját a Yamaha, amit a márka tesztversenyzője, Augusto Fernández fog hajtani.
A Yamaha 2026-ban tervez átállni a sornégyes motorról a V4-esre, aminek a folyamatát szorgalmazza a csapat. A hangvillások V4-es versenymotorja már több hónapja tesztelés alatt áll. Az eddigi pályára gurulások zárt körűben zajlottak, így ez volt az első alkalom, hogy a nyilvánosság előtt is bemutatták. A Yamaha szupersztárja, Fabio Quartararo már hétfőn kipróbálta a motort egy teszten Barcelonában, és várhatóan hétfőn, a következő misanói tesztelésén újra ráül. Éles körülmények között először Augusto Fernández fogja pályára vinni, már most Misanóban. A Yamaha csütörtökön azt is megerősítette, hogy Fernández 2026-ban és 2027-ben a márka tesztpilótája marad.
A Yamaha másik tesztversenyzője, Andrea Dovizioso örömmel beszélt a motor potenciáljáról, aki nagyon pozitív ezzel kapcsolatban:
„A malajziai első teszt óta nagyon pozitív érzéseim vannak a projekttel kapcsolatban. A V4-es prototípust azonnal megszerettem. Minden futammal javult az érzés, és mindig nagy potenciált éreztem benne.”
Kazuhiro Masuda, a Yamaha motorsport-fejlesztési részlegének az általános igazgatója megerősítette, hogy további futamokon láthatjuk majd az új motort még idén:
„Jelenleg örömmel jelenthetem, hogy a fejlesztés üteme megfelel az elvárásainknak. Ha minden jól megy a hétvégén és hétfőn, a következő lépések között szerepelnek további tesztek Sepangban és Valenciában.”
Az új gép a Yamaha MotoGP-motorjának teljes átalakítását jelenti. Az egymás mellé sorolt négyhengeres motorról V4-es elrendezésre való áttérés miatt a motor méreteinek alapvető áttervezésére volt szükség. Az iwataiak továbbra is az egyetlen gyártó a MotoGP-ben, amely soros négyhengeres motort használ, de az elmúlt években arra a következtetésre jutottak, hogy ez a koncepció elérte a maximális teljesítményt.
Ugyan 2027-ben új időszámítás kezdődik a MotoGP-ben, szabályváltozás lesz, ahol átállnak a kisebb, 850 köbcentis motorokra. Ennek ellenére a Yamaha továbbra is folytatta a 1000 köbcentis V4-es motor fejlesztését. Az új motor teljes debütálása 2026-ban lesz, hiszen a MotoGP szabályzata nem teszi lehetővé, hogy a gyártó versenyzői, Quartararo és Álex Rins a szezon vége felé átálljon a V4-es motorra. Nem csak Quartararo és Rins, hanem a Pramacnál maradó Jack Miller, és a MotoGP-ben debütáló Toprak Razgatlioglu is már az új motorral fog versenyezni jövőre.
A Ferrari állítólag két fontos munkatársat is veszít a hajtásegység-üzemeltetéséből, és úgy tűnik, mindketten az…
A Red Bull korábbi csapatfőnöke, Christian Horner felvette a kapcsolatot az Olasz Nagydíj alatt Martin…
Franco Morbidelli komolyabb büntetéseket kaphat a megmozdulásai után. Nem csak a jó teljesítményével kerül a…
Max Verstappen meglepetést okozott az egész F1-es közösségnek azzal, hogy vasárnap az Olasz Nagydíjon végig…
Lewis Hamiltont sokan kedvelik közvetlen személyisége miatt, népszerűsége pedig messze túlmutat a rajongókon: a fiatal…
Valentino Rossi és a 46-os rajtszámú WRT BMW csapata igazi hullámvasutat élt át a texasi…