Fotó PSP / FIM Pictures
A misanói MotoGP futam után a csapatok maradtak az Adria partján a 2025-ös szezon utolsó hivatalos tesztjére. A figyelem elsősorban az új Yamaha V4-es motorkerékpár teljesítményére irányult.
Fabio Quartararo, Álex Rins és Jack Miller tesztelte a Yamaha V4-es fejlesztését. Quartararo az első körök után kritikusan nyilatkozott a motorról, míg Miller elégedettebb tapasztalatokról számolt be, majd átadta a gépet Rinsnek.
A Ducati számára ez volt az utolsó lehetőség, hogy megoldást találjanak Francesco Bagnaia kanyarbemeneteknél tapasztalt problémáira. A cél az volt, hogy a GP25 motor kezelhetősége és érzése minél inkább hasonlítson a tavalyi GP24-hez, miközben a motor továbbra is a 2025-ös specifikációt használja, néhány alkatrészt azonban a korábbi évből vettek át.
A délelőtti tesztszakasz 9:00 és 12:45 között zajlott, amelyen Álex Marquez futotta a leggyorsabb kört. A délutáni szakasz 14:00 és 18:00 között folytatódott, ahol Pedro Acosta állította fel a nap legjobb idejét, megelőzve Raúl Fernándezt, aki meglepetésre a második helyen végzett.
Néhány versenyző nem tudott részt venni a teszten: Ai Ogura a vasárnapi balesetben szerzett kézsérülése miatt, Joan Mir pedig nyakfájdalom miatt hiányzott.
A következő hivatalos teszt a szezon zárófutama, a valenciai verseny után, november közepén lesz. A MotoGP öt gyári csapata Misanóban marad kedden is, hogy a tesztpilótákkal megkezdjék az új Pirelli abroncsok kipróbálását.
Hely | Versenyző | Csapat / Motor | Idő | Változás helyezésben a 2 etap során |
1 | Pedro Acosta | Red Bull KTM (RC16) | 1:30.374 | = |
2 | Raul Fernandez | Trackhouse Aprilia (RS-GP25) | +0.387 | = |
3 | Franco Morbidelli | Pertamina VR46 Ducati (GP24) | +0.392 | = |
4 | Fabio Di Giannantonio | Pertamina VR46 Ducati (GP25) | +0.548 | +4 |
5 | Fermin Aldeguer | BK8 Gresini Ducati (GP24)* | +0.572 | -1 |
6 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo (GP25) | +0.574 | -1 |
7 | Marc Marquez | Ducati Lenovo (GP25) | +0.591 | -1 |
8 | Alex Marquez | BK8 Gresini Ducati (GP24) | +0.678 | -1 |
9 | Marco Bezzecchi | Aprilia Racing (RS-GP25) | +0.703 | = |
10 | Maverick Viñales | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +0.843 | +5 |
11 | Brad Binder | Red Bull KTM (RC16) | +0.943 | +6 |
12 | Luca Marini | Honda HRC Castrol (RC213V) | +1.022 | -2 |
13 | Enea Bastianini | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +1.152 | -2 |
14 | Jorge Martin | Aprilia Racing (RS-GP25) | +1.181 | +2 |
15 | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +1.204 | -3 |
16 | Fabio Quartararo | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.224 | +2 |
17 | Jack Miller | Pramac Yamaha (YZR-M1) | +1.286 | -4 |
18 | Johann Zarco | Castrol Honda LCR (RC213V) | +1.313 | -4 |
19 | Takaaki Nakagami | Idemitsu Honda LCR (RC213V) | +1.620 | +4 |
20 | Alex Rins | Monster Yamaha (YZR-M1) | +1.727 | +2 |
21 | Daniel Pedrosa | KTM Test Rider (RC16) | +1.857 | -2 |
22 | Somkiat Chantra | Idemitsu Honda LCR (RC213V)* | +2.164 | -2 |
23 | Michele Pirro | Ducati Test Rider (GP25) | +2.239 | -2 |
A MotoGP és a Misano World Circuit Marco Simoncelli pálya hosszú távon számít egymásra. 2031-ig…
Már csak pár hónap és megkezdődik a Forma-1 új korszaka, amelyben a Cadillac érkezésével egy…
A MotoGP-világbajnokság igazi sztárparádét hozott a misanói Marco Simoncelli-pályán. A McLaren F1-es pilótája, Lando Norris…
A Ferrari korábbi elnöke, Luca di Montezemolo azzal vádolta a legendás maranellói márkát, hogy megpróbálja…
Azerbajdzsán utcai pályája egyedi helyszín a Forma-1-ben: hosszú célegyenes, szűk kanyarok a várfal mellett és…
Max Verstappen sikeresen megszerezte a GT3-as autók vezetésére jogosító engedélyét a Nürburgringen, miután teljesítette a…