Moto

A mérnök szerint a MotoGP öngyilkosságot követ el

A MotoGP 2027-ben gyökeresen megváltozik. Többekben felmerültek kételyek ezzel kapcsolatban, van, aki nem is félt ezt kimondani.

A MotoGP 2027-ben új korszakba lép: a 2012 óta használt 1000 köbcentis motorokat 850 köbcentisek váltják. Emellett eltűnnek a rajt- és magasságállító rendszerek, az aerodinamikai megoldásokat pedig jelentősen visszavágják. A cél a szabályalkotók szerint a biztonság növelése a sebességek csökkentésével, valamint a mezőny közelebb hozása egymáshoz.

Már most akadnak azonban kételyek, hogy mindez valóban eléri-e a kívánt hatást. A költségek kordában tartása érdekében a 2027-es motorok pályatesztjeit jövő évig korlátozták, a jelenlegi gépeknél pedig fejlesztési befagyasztás van érvényben – kivéve a Hondát és a Yamahát.

Az új előírások költségvonzatáról a San Marinó-i Nagydíj hétvégéjén az Aprilia járműfejlesztésért felelős főmérnöke, motogpbeszélt, aki szerint a változtatás rendkívül megterhelő lesz a gyártóknak.

„Költség szempontból ez az egész motoros átalakítás öngyilkosság, az én véleményem szerint” – fogalmazott. – „Úgy gondolom, ugyanazt az eredményt sokkal egyszerűbben is el lehetett volna érni. Például a gumik 2027-től úgyis változnak, Michelinről Pirellire váltunk.”

De Luca szerint az új erőforrások teljesen új motorkonstrukciót követelnek meg: „Az elején biztosan nem lesz olcsóbb. Egy teljesen új motort kell építeni. Át kell gondolni mindent, mert a legmagasabb szintű versenyzésben egy kisebb, könnyebb motort máshogy kell elhelyezni. Más lesz a kipufogó, teljesen új a hűtőrendszer, az airbox, minden. Nem lehet egyszerűen beletenni az új blokkot a mostani vázba. Ez így egy vesztésre álló játék.”

Az Aprilia mérnöke szerint a gyártók gyakorlatilag a nulláról indulnak, mert csak nagyon kevés elemet lehet átmenteni a mostani gépekből. „Gazdasági szempontból ez óriási kihívás számunkra” – tette hozzá.

Börcsök Réka

Recent Posts

F1 pontverseny Baku után: sokan javítottak, újra háromszereplős a vb-harc?

Azerbajdzsáni győzelmével Max Verstappen sok pontot hozott az élen álló két mclarenes riválisán. Jelenleg 69…

34 perc ago

F2: Beganovic berobbant, Crawford harmadszor nyert főfutamot

Dino Beganovic megállíthatatlan volt a bakui szombati Sprinten, és a második rajtkockából indulva megszerezte első…

3 óra ago

Verstappen csapta le Piastri „labdáját” és sima győzelmet aratott

Max Verstappen nyerte a 2025-ös Azerbajdzsáni Nagydíjat, másodikként George Russell futott be, míg a harmadik…

6 óra ago

Kapásból Kapás Boglárka üzenetével köszöntjük a hétszeres Kamion Európa-bajnok Kiss Norbit

Idén Telegdy-Kapás Boglárkát érte az a megtiszteltetés, hogy üdvözölje Kiss Norbert immáron hétszeres Európa-bajnok kamionversenyzőnket, hiszen…

6 óra ago

Bucsi Attila csatlakozik a MOTAM-hoz – a cél Le Mans

Sajtóközlemény: A 18 esztendős Bucsi Attilával bővül a brit F4-ben versenyző Molnár Martint is menedzselő…

7 óra ago

Stella szerint még komolyan kell számolni Verstappennel a bajnokságban

Noha a McLaren hatalmas fölényben van az idei bajnokságban mind egyéniben, mind csapatban, mégis Andrea…

8 óra ago