A Honda évek óta küszködik a királykategóriában, de Stefan Bradl szerint már nem kell annyit kockáztatniuk a pilótáknak, mint korábban.
Stefan Bradl – aki a Honda tesztpilótája – szerint a japán márka 2025-ös versenymotorját már nem kell „állandó 110%-os kockázattal” vezetni, mint ahogy azt korábban Marc Márquez tette.
A Honda a MotoGP-korszak legrosszabb, 2024-es szezonja után jelentős előrelépést ért el az új motorral. 2025-ben Johann Zarco révén győzelmet arattak az esős Francia Nagydíjon, és száraz pályán is dobogóra álltak Nagy-Britanniában és Japánban.
Négy futammal a szezon vége előtt a Honda 46 pontos előnyben van a Yamahával, és csak 44 ponttal van lemaradva a harmadik helyezett KTM mögött. Ez a korábbi évet tekintve igazi fejlődést mutat.
A 2025-ös RC213V motor számos jelentős fejlesztést kapott – többek között vázat és motort –, amelyek látványosan javították a teljesítményt. Bradl szerint különösen az új motorerő teszi lehetővé, hogy a pilóták ne kényszerüljenek folyamatosan a határon motorozni. „Most már a motor ereje elég ahhoz, hogy a hosszú egyenesekben ne kelljen teljes kockázatot vállalni, és a féktávok is nyugodtabbak lettek. Ez fizikailag is megkönnyebbülést jelent a versenyzőknek.”
Bradl kiemelte továbbá Romano Albesiano technikai igazgatóként történt érkezése óta tapasztalhatóan jobb szervezettséget és hatékonyságot a Hondánál.
A fejlődés hatására a Honda idén a pilótapiac egyik központi szereplőjévé vált. A 2024-es világbajnok Jorge Martín és a KTM tehetsége, Pedro Acosta neve is felmerült a márkával kapcsolatban. A Honda így várhatóan fontos szereplő lesz a 2027-es pilótapiacon.