A Yamaha továbbra is teszteli új V4-es konstrukcióját, ám messze vannak attól, hogy Quartararót megtartsák hosszú távon.
Misanóban a Yamaha tesztpilótája, Augusto Fernández először próbálta ki versenykörülmények között az új V4-es M1-et. A spanyol versenyző a futamokon a 18. és a 14. helyen végzett, ezzel két világbajnoki pontot szerzett. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy utóbbin a mezőny nagy része kiesett.
A második nagy megmérettetés Malajziában következett, ahol Fernández szabadkártyával indult, de enyhén szólva is visszafogottan szerepelt. Az edzéseken utolsó volt, pénteken 2,415 másodperccel maradt el az első helyezettől, szombaton pedig ismét a mezőny végén zárt. A sprintfutamon sikerült megelőznie a Ducati tesztversenyzőjét, Michele Pirrót, de a vasárnapi nagydíjon ismét az utolsó előtti helyen ért célba – csak Miguel Oliveira volt mögötte, aki bukása után folytatta a versenyt.
„Nehéz hétvége volt” – mondta Fernández a vasárnapi sajtótájékoztatón. „Rosszabbul kezdtük a hétvégét, mint ahogy Misanóban befejeztük. Úgy éreztem, elölről kell kezdenünk, hogy találjunk egy alapot. Az egyetlen pozitívum, hogy a hétvége végére visszajutottunk oda, ahol Misano végén tartottunk. Miután mindent elemeztünk, arra jutottunk, hogy ugyanazok a problémák jelentkeztek, mint korábban. Viszont most már van egy világos irány, amerre elindulhatunk a következő teszten és a valenciai hétvégén. Fejlődni akarunk, de ehhez új alkatrészekre vagy megoldásokra van szükség. Az irány megvan, most a mérnökökön a sor, hogy dolgozzanak rajta.”
„Talán lesz valami újdonság Valenciára abban az irányban, amit kijelöltünk” – folytatta. „Biztos vagyok benne, hogy haladni fogunk előre, de ez időbe telik – amiből nincs sok, hiszen a következő versenyre készen kell állnunk. Fel kell gyorsítanunk a fejlesztést. A jó hír, hogy most már tudjuk, merre tartunk.”
Arra a kérdésre, hogy lesz-e elég idő egy versenyképes motor elkészítésére a 2026-os szezon thaiföldi rajtjára, Fernández így válaszolt: „Nem igazán. De őszintén szólva, ezt csak Valencia után tudom megítélni. Most még messze vagyunk. Ha a valenciai teszten az adatok alapján kiderül, hogy jó irányba megyünk, akkor majd meg tudom mondani, készen állunk-e.”
A fejlesztés irányáról is beszélt: „Az egyik fő terület a motor, de mindenekelőtt egy stabil alapra van szükségünk. Ahogy Misanóban és Sepangban is látszott, a motor egyensúlyán kell dolgoznunk.”
A két helyszín között érdemi változtatásokat nem végeztek. „Apró dolgok, csak részletek. Megerősítést nyert, hogy más vázra van szükségünk, több beállítási lehetőséggel.” – mondta a tesztversenyző.
Eközben a Yamaha húzóembere, Fabio Quartararo Sepangban ismét hangsúlyozta, hogy a valenciai teszten éreznie kell, a V4-es M1 „győzelemre esélyes motor”, amely „minden edzésen képes a legjobb három között lenni”. A malajziai eredmények és Fernández nyilatkozatai alapján azonban ettől a céltól még messze van az új Yamaha.






