Marco Bezzecchi ezúttal nem küzdött technikai gondokkal a futam elején, az élre állt és meg is nyerte az idei utolsó futamot.
Elérkeztünk az idei MotoGP-szezon utolsó hétvégéjéhez, és ismét egy olyan évadot zárunk, amelyben nem volt hiány drámából, fordulatokból és váratlan történetekből. Láttunk egy hatalmas visszatérést Marc Márqueztől, aki a szezon nagy részét dominálta, még ha végül sérülése miatt a szezon utolsó szakaszát kihagyni kényszerült. Tanúi lehettünk fájdalmas sérüléseknek, egy kétszeres világbajnok teljes évados szenvedésének, feltörekvő újoncok berobbanásának és mindannak, amiért ezt a sportot annyira szeretjük. A Moto2-ben egy órával a szezonzáró futam előtt megszületett az új világbajnok Diogo Moreira személyében, aki jövőre a királykategóriában folytatja pályafutását.
A szombati sprinten Álex Márquez ünnepelhetett első helyet, Acosta pedig ismét a második pozícióban zárt. A mezőny minden tagja győzelemmel szerette volna lezárni a szezont, Acosta pedig különösen elszántan hajtott első KTM-es sikerére. Marco Bezzecchi sem maradhat említés nélkül. Erős hétvégét futott, ám a sprintfutam rögtön a rajt után félresiklott számára egy technikai probléma miatt, ami jelentős hátrányba sodorta az olaszt.
A zárófutam
A zárófutam rögtön drámával indult. Morbidelli kaotikus szezonját mi sem jellemezhette volna jobban, mint hogy még a rajt előtt, a rajtrácson esett el, amikor kis híján nekiütközött Aleix Espargarónak. Később érkezett a hír, hogy törést szenvedett kezén, így nem lesz ott a két nap múlva esedékes teszten.
Franky CRASHED before lights out? #ValenciaGP pic.twitter.com/KT9PvBWuKl
— MotoGP™ (@MotoGP) November 16, 2025
Bezzecchi ezúttal remekül kapta el a rajtot, és megtartotta vezető pozícióját Álex Márquez és Di Giannantonio előtt. Fernández maradt a negyedik helyen, mögötte pedig Pedro Acosta próbált felzárkózni.
Francesco Bagnaia évét pedig aligha lehetne jobban szimbolizálni annál, hogy már az első métereken bukással ért véget számára a szezon. Johann Zarco kapott büntetést, a francia tette ki a pályáról a Ducati-pilótát. Bagnaia bukása egyben azt is jelentette, hogy a szezont a tabella ötödik helyén zárta.
More heartbreak for @PeccoBagnaia after contact with Zarco! #ValenciaGP pic.twitter.com/L8mWgxoouS
— MotoGP™ (@MotoGP) November 16, 2025
Miközben az élen Bezzecchi és Álex Márquez elkezdtek elnyúlni a mezőnytől, a harmadik helyre Raúl Fernández zárkózott fel, miután megelőzte Di Giannantóniót, akit röviddel később Acosta is maga mögé utasított. Miután Fernández átverekedte magát olasz riválisán, megkezdte a felzárkózást a vezető kettősre.
Bezzecchi a futam első harmadában nem tudott jelentős előnyt kiépíteni. Márquez szorosan a nyomában haladt, és néhány kör elteltével Fernández is már közvetlenül Márquez mögé zárkózott. A tizenegyedik körben Fernández megtalálta a megfelelő pillanatot az előzésre, és sikerrel verekedte fel magát a második helyre. Ekkorra Bezzecchi már meglépett az élen, 1,4 másodperces előnnyel vezetve. Fernández szépen lassan zárkózott ezután Bezzechire, hényány kör alatt lefelezte a távolságot.
Eközben a tizedik helyért Bastianini és Mir között alakult ki csata, előbbi megtartotta pozícióját, míg Mirt végül Quartararo is visszaelőzte.
Acosta is elkezdett felzárkózni Álex Márquezre. Tíz körrel a leintés előtt Jorge Martín kigurult a boxba, ahol a csapat tapsolva köszönte meg neki a szezont. Bár sérülései miatt a szezonja foghíjas volt, a következő idényben vélhetően többet nyújthatnak majd egymásnak.
An extremely fatigued @88jorgemartin calls it a day after 16 laps #ValenciaGP pic.twitter.com/0iGI2AtY0c
— MotoGP™ (@MotoGP) November 16, 2025
A verseny utolsó harmadában Acosta folyamatosan felzárkózott Álex Márquezhez, de eleinte nem tudott előzni. Egy apró hibát követően kissé lemaradt, ám gyorsan vissza tudott zárkózni, majd a következő manővere már sikerrel járt, és felküzdötte magát a dobogóra. Röviddel ezután Márquez még egy helyet veszített, amikor Di Giannantonio is megelőzte.
Marini hetedik helye
Luca Marini Jack Miller előzésével a hetedik helyre lépett elő, ami fontos mérföldkő volt a Honda számára: ez a pozíció ugyanis koncessziós kategóriaváltást jelent a japán márkának. A C kategóriába való előrelépés több korlátozással jár: a csapatok csak három kijelölt pályán tesztelhetnek, kevesebb gumit használhatnak (220 helyett 260), és a tesztek kizárólag a hivatalos tesztpilótákra vonatkoznak, nem a teljes szezonos versenyzőkre. A szabadkártya-lehetőségeik feleződnek (hat helyett három), a motorok száma 10-ről 8-ra csökken, a motorfejlesztést nem végezhetik szabadon, és az aerodinamikai frissítések száma is korlátozódik: a korábbi kettő helyett már csak egy frissítés engedélyezett.
Az utolsó körök
Az utolsó öt körre fordulva még maradtak izgalmak: Acostát Di Giannantonio hajtotta a dobogóért, miközben Fernández is újra felzárkózott Bezzecchire. Quartararo futama bukással ért véget; a francia csak reménykedhet abban, hogy a V4-es Yamaha a következő szezonban jobban teljesít majd.
Két körrel a leintés előtt megtörtént a helycsere a harmadik pozícióban, Di Giannantonio így feljött a dobogóra. Acosta azonban nem adta fel, és megpróbált visszatámadni. Az utolsó körre fordulva minimális volt a különbség az első és második, valamint a harmadik és negyedik helyezett között. Végül Bezzecchi megtartott az első helyet, miközben Di Giannantonio harmadikként zárt.
Bezzecchi már-már bizarr módon ünnepelt, amikor a motorját „megkérte”, ezzel szimbolikusan megerősítve házasságát az Apriliával.
Happy ever after? ❤️
Bez PROPOSES to his beloved Aprilia #ValenciaGP pic.twitter.com/r27VXdd540
— MotoGP™ (@MotoGP) November 16, 2025
Végeredmény:
Bez is your final Grand Prix winner of 2025! @25RaulFernandez completes a fantastic Aprilia 1-2 as @FabioDiggia49 takes 3rd #ValenciaGP pic.twitter.com/sPgOSzzE1W
— MotoGP™ (@MotoGP) November 16, 2025






