Retró

Ezen a napon: A világ legnagyobb kis versenycsapata a csúcsra ért

Bevallom, a Hesketh Racing a kedvenc retro F1-es csapatom. Azért, mert valahogy teljesen kilógtak a sorból, és emlékezetes csapat volt annak ellenére is, hogy nem ment jól a szekerük.

Tetszik, hogy úgy kimaxolták a marketinget, ahogy ma sem teszik, és messziről virított róluk, egyszerűen élvezik az F1-et és annak miliőjét. Az már más kérdés, hogy anyagi oldalról ez nem volt túl kifizetődő.
Logójuk pedig bizonyára mindenki számára ismert: Egy sárga medve, sisakban. Hát kell ennél egyedibb logó/szimbólum? 😀

Lord Hesketh a ’70-es években a húszas éveiben járt, még nem politizált aktívan. Ellenben nagy autósport rajongóként F3-as csapatot alapított, gyakorlatilag önmaga szórakoztatására, és leigazolta James Huntot, valamint Anthony ‘Bubbles’ Horsley.

Valójában az egész csapatnak nagyobb volt a füstje, mint a lángja, erről is voltak ismertek. Úgy viselkedtek, ahogy talán csak a legmenőbb F1-es csapatok (vagy még azok sem): Luxusszállodákban szállt meg az egész csapat és állandóan pezsgőztek, akármilyen eredményt értek el. Ekkor született meg Hunt emblematikus felvarrója is a következő szöveggel: „Sex – The Breakfast of Champions” (Szex – A bajnokok reggelije).

Később aztán Lord Hesketh emelte a tétet, és a Forma-1-ben indította csapatát, továbbra is alkalmazva Huntot, akinek így lett lehetősége debütálni az F1-ben.

Az esélytelenek nyugalmával, de annál nagyobb felhajtással versenyző csapat, „a világ legnagyobb kis versenycsapata”, bár csak 6 szezonban állt rajthoz, mégis világhírű lett és a mai napig kultja van. Pedig a riválisok előszeretettel nézték le őket. Talán pont az „indokolatlan” luxusuk miatt, hiszen Rolls-Royce-szal érkeztek a versenyekre, jachtot béreltek Monacóban, és még zongorájuk is volt.

Amiért pedig ezt pont ma emlegetem fel, az nem más, mint hogy 1975-ben James Hunt ezen a napon, június 22-én szerezte meg a Hesketh csapat első – és egyben utolsó Forma-1-es futamgyőzelmét, a zandvoorti Holland Nagydíjon.

A csapat számára ez volt a csúcs. Abban az évben még két második helyezést szerzett, de utána sosem kerültek dobogóra.

Ellenben Hunt 1976-ban a McLarenhez igazolt és abban az évben világbajnok is lett.

A csapat hírnevét tükrözi az is, hogy még ma is van működő, hivatalos weboldaluk.

Embed from Getty Images

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Lesérült Fernando Alonso, egy újonc ugrik be helyette

Nem sokkal a Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt az Aston Martin egy rövid közleményben tudatta,…

11 perc ago

Miért ne lehetne jóban Verstappen és Horner a kialakult helyzet ellenére?

Sokan azt gondolják, hogy Verstappennek köze volt Horner elbocsátásához, pedig ők a mai napig tartják…

19 perc ago

A motorsport-közösség együtt gyászolja Sylvain Guintoli kisfiát

A motorsport világa egységesen fejezte ki részvétét, miután a korábbi MotoGP-versenyző, Sylvain Guintoli bejelentette, hogy…

1 óra ago

Forma–1 és MotoGP egy hétvégén? Csábító, de egy rakás buktatóval járhat

A Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta őszintén beszélt arról, hogy a középtávú jövőben felmerült a gondolat:…

2 óra ago

Bekerült a csapatba, de mégsem lesz ott Vierge a 8 órás versenyen

A múlt hétvégén, a Balaton Parkban rendezett Superbike-világbajnoki futamon Iker Lecuona csuklótörést szenvedett, így nem…

3 óra ago

Képgaléria: Ilyen volt a legelső F1-es Magyar Nagydíj!

Idén a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat ünnepeljük, de most tekintsünk vissza a kezdetekre! 1986-ban Bernie…

4 óra ago