Fotó: Tajthi Andrea
Bevallom, a Hesketh Racing a kedvenc retro F1-es csapatom. Azért, mert valahogy teljesen kilógtak a sorból, és emlékezetes csapat volt annak ellenére is, hogy nem ment jól a szekerük.
Tetszik, hogy úgy kimaxolták a marketinget, ahogy ma sem teszik, és messziről virított róluk, egyszerűen élvezik az F1-et és annak miliőjét. Az már más kérdés, hogy anyagi oldalról ez nem volt túl kifizetődő.
Logójuk pedig bizonyára mindenki számára ismert: Egy sárga medve, sisakban. Hát kell ennél egyedibb logó/szimbólum? 😀
Lord Hesketh a ’70-es években a húszas éveiben járt, még nem politizált aktívan. Ellenben nagy autósport rajongóként F3-as csapatot alapított, gyakorlatilag önmaga szórakoztatására, és leigazolta James Huntot, valamint Anthony ‘Bubbles’ Horsley.
Valójában az egész csapatnak nagyobb volt a füstje, mint a lángja, erről is voltak ismertek. Úgy viselkedtek, ahogy talán csak a legmenőbb F1-es csapatok (vagy még azok sem): Luxusszállodákban szállt meg az egész csapat és állandóan pezsgőztek, akármilyen eredményt értek el. Ekkor született meg Hunt emblematikus felvarrója is a következő szöveggel: „Sex – The Breakfast of Champions” (Szex – A bajnokok reggelije).
Az esélytelenek nyugalmával, de annál nagyobb felhajtással versenyző csapat, „a világ legnagyobb kis versenycsapata”, bár csak 6 szezonban állt rajthoz, mégis világhírű lett és a mai napig kultja van. Pedig a riválisok előszeretettel nézték le őket. Talán pont az „indokolatlan” luxusuk miatt, hiszen Rolls-Royce-szal érkeztek a versenyekre, jachtot béreltek Monacóban, és még zongorájuk is volt.
Amiért pedig ezt pont ma emlegetem fel, az nem más, mint hogy 1975-ben James Hunt ezen a napon, június 22-én szerezte meg a Hesketh csapat első – és egyben utolsó Forma-1-es futamgyőzelmét, a zandvoorti Holland Nagydíjon.
A csapat számára ez volt a csúcs. Abban az évben még két második helyezést szerzett, de utána sosem kerültek dobogóra.
Ellenben Hunt 1976-ban a McLarenhez igazolt és abban az évben világbajnok is lett.
A csapat hírnevét tükrözi az is, hogy még ma is van működő, hivatalos weboldaluk.
Nem sokkal a Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt az Aston Martin egy rövid közleményben tudatta,…
Sokan azt gondolják, hogy Verstappennek köze volt Horner elbocsátásához, pedig ők a mai napig tartják…
A motorsport világa egységesen fejezte ki részvétét, miután a korábbi MotoGP-versenyző, Sylvain Guintoli bejelentette, hogy…
A Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta őszintén beszélt arról, hogy a középtávú jövőben felmerült a gondolat:…
A múlt hétvégén, a Balaton Parkban rendezett Superbike-világbajnoki futamon Iker Lecuona csuklótörést szenvedett, így nem…
Idén a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat ünnepeljük, de most tekintsünk vissza a kezdetekre! 1986-ban Bernie…