Ajánló

Interjú a MotoGP legendával, aki először nálunk nyert és a fia a Forma-1-be tart

Egy Forma-1-es versenyhétvége igazi ínyenc falat a motorsport szerelmeseinek, már ami a sztárok felvonulását jelenti. Legyen szó két- vagy négykerékről, biztos, hogy az ember a paddockban van annak környékén járva bele fog botlani régi klasszisokba, legendákba. Így volt ez nálunk is a Hungaroringen, ahol a Formula 2-es paddockban összefutottunk a korábbi MotoGP legendával, az ötszörös világbajnok Mick Doohannel. Aki azonban nem véletlenül bukkan fel a versenyhétvégéken, hanem jó oka van rá, a fia Jack Doohan ugyanis az Alpine akadémia tagja és a Formula 2-es mezőny egyik top versenyzője, aki komoly léptekkel közelít a Forma-1 felé. Mi pedig kapva kaptunk az alkalmon, és néhány kérdéssel faggattuk az ausztrál motoros legendát.

Doohan korának egyik legmeghatározóbb MotoGP versenyzője volt, 1994 és 1998 között zsinórban ötször nyerte meg a világbajnoki címet, e mutatóban pedig csak a legenda Giacomo Agostini áll előtte, aki hétszer nyert zsinórban, de egálban van vele Valentino Rossi, aki sorozatban ötször (majd később még kétszer) volt a kétkereűek uralkodója.

Talán még a legmegszállottabb MotoGP fanok sem biztos, hogy tudják, hogy karrierje csúcsán, 1998-ban kapott egy tesztlehetőséget a korszak akkori legsikeresebb Forma-1-es csapatától, a Williamstől. A teszt nem igazán volt sikeres, mivel összetörte az autót. Első körben erre kérdeztünk rá nála:

„Nem teljesen igaz, mert ez nem teszt volt valójában, hanem inkább egy bemutató. Egy bemutató velem és Jacques Villeneuve-vel, mert akkor mindketten világbajnokok voltunk és ugyanaz az a dohány cég szponzorált minket. A teszten végül megforogtam, de összességében nem mondanám ezt egy sikertelen menetnek, amikor megtettem tíz kört. De mégegyszer mondom, nem volt egy klasszikus értelemben vett tesztelés.

Minden bizonnyal kellemes helyet foglal el hazánk Doohan szívében, hiszen élete első MotoGP sikerét 1990-ben éppen a Hungaroringen ünnepelhette. (A MotoGP összesen kétszer látogatott el a Ringre, 1990-ben és 1992-ben.). Azóta sem tért vissza hazánkba a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnye, noha pályákat szép számmal terveztek erre. Kíváncsiak voltunk az ötszörös bajnok véleményére, hogy szerinte mi lehet az oka, hogy a jelenlegi Hungaroring nem alkalmas MotoGP futamokra.

„Nem vagyok már annyira szorosan benne a sportban, és régóta nem is jártam már a pályán, de amit látok a tévén keresztül az az, hogy a bukóterek nem MotoGP kompatibilisek, sok helyen változtatni kellene rajtuk, hogy újra vendégül láthassák a mezőnyt.” – felelte.

Embed from Getty Images

Nem mehettünk el szó nélkül hazánk új pályájának megemlítése nélkül. Mint ismert, a Balaton Park Circuit kifejezetten a MotoGP számára épült, de vajon Doohan hallott már róla?

„Valamit hallottam róla, de nem sok mindent tudok a pályáról.” – ragált, majd ezután arra voltunk kíváncsiak, hogy ha lehetősége adódna rá, kipróbálná-e a versenypályát. „Nem igazán, jó pár éve teljesen visszavonultam, szóval már nem lenne értelme számomra ilyenekben részt venni.”

Mivel ő maga sikeres volt ezen a pályán, ezért az iránt is érdeklődtünk, hogy tud-e valamilyen tanáccsal szolgálni a fia számára a pályával kapcsolatban.

„Nem, semmivel, mivel ez a pálya teljesen más két keréken, mint négy keréken. A saját versenyét futja, én pedig azért vagyok itt, hogy támogatást és segítséget nyújtsak neki. Teljesen másképp, a saját módján alkalmazkodik a versenypályákhoz.”

Végül pedig azzal zártuk a kérdéseket, hogy hogyan látja a fia esélyét, láthatjuk-e őt már akár jövőre a Forma-1-ben.

„Nehéz erre válaszolni. Először is, nincs olyan sok elérhető ülés, másodszor, azon is sok minden fog múlni, hogy az év végéig egyáltalán milyen lehetőségek fognak jönni.”

Egy viszont biztos, a fia jó úton halad az F1 felé, amire az apuka is minden bizonnyal büszke, hiszen az Alpine akadémia egyik elsőszámú versenyzője, valamint éppen a Hungaroringen szerezte meg az első F2-es főfutam sikerét, amelyet Belgiumban is megismételt. Tavaly Mexikóban pedig először vezethetett F1-es eseményen, miután megkapta az egyik Alpine-t az első szabadedzésre. Jelenleg pedig az F2 pontversenyének negyedik helyán áll.

Hegedűs Dávid

Recent Posts

„Minden versenyzőnek szerencséje volt, különösen nekem” – Bastianini félelmetesnek jellemezte a főfutamos balesetét

Rájárt a rúd Enea Bastianinire a Magyar Nagydíjon. Enea Bastianini számára felejthető volt a Magyar…

2 óra ago

Mansell egykori Williams Honda FW11-esét küldte meg Sato Laguna Secában – videó

A korábbi Forma-1-es pilóta, Takuma Sato körözhetett a legendás Williams Honda FW11-essel az idei Rolex…

3 óra ago

Ecclestone megüzente Verstappennek, hogy hová ne igazoljon sose

A korábbi Forma-1-vezér Bernie Ecclestone figyelmeztette Max Verstappent, hogy 2026 után ne igazoljon a Ferrarihoz.…

4 óra ago

Irány Csehország – folytatódik a kamion EB!

A nyári szünet után Csehországba utazik a kamion Európa-bajnokság mezőnye. Kiss Norbert, a Révész Racing…

5 óra ago

Tagadja a Red Bull-os pletykákat az IndyCar szupersztárja

A nyári szünet egyik fő pletykája volt, hogy a Red Bull állítólag jövőre leigazolná Verstappen…

6 óra ago

”Őrült hétvége volt” – Di Giannantonio becsületből teljesítette a Magyar Nagydíjat a motorcseréje után

Fabio Di Giannantonio élvezte a Balaton Parkot, de sok örömre lehetősége nem volt. Az első…

7 óra ago