Fotó: Alpine
Utolsó császárunk és királyunk dédunokája, Habsburg Ferdinánd 2024-től már az Alpine gyári csapatának a tagja a hosszútávú világbajnokságon. A franciák ezen alkalomból szerveztek egy röpke sajtóbeszélgetést.
Személyes a kapcsolatunk, még gokartos időkből, amikor magyar csapat tagja volt, magyar licensszel. Nagy álma a Forma-1 volt, mint megannyi autóversenyzőnek, és jó úton is haladt egy ideig a száguldó cirkusz irányába. A Formula 3 után azonban hirtelen irányváltással a DTM-ben találta magát, majd 2021-ben már LMP2-es kategóriában az FIA WEC-ben. Talán elmondható, hogy ez volt a pályafutása eddigi legeredményesebb éve. Nem csak kategóriagyőzelmet aratott Le Mansban, hanem bajnoka is lett a sorozatnak. Már ekkor elárulta nekem, hogy nagyon megszerette az endurance világát, és célja az, hogy egyszer egy gyári csapatban versenyezhessen, a legmagasabb szinten. Ez jövőre megtörténik az Alpinenak köszönhetően. Addig is vár rá, egy hosszabb téli szünet, mert hivatalosan a csapat csak 2024 februárjára áll össze pontosan, hogy ki melyik autóba ülhet majd.
Ferdinánd amikor csak teheti, kirándul, a világ minden tájára, olykor akár egyedül is, vagy a barátaival. Ilyenkor már az osztrák tévének sem kell kommentálnia a Forma-1 eseményeit, amely gyakorlatilag a második munkájává vált évek óta. Nem is bonyolítottam nagyon, így feltettem a kérdést, hogy mikor láthatjuk újra Magyarországon, akár csak a szabadidejét itt tölteni. Elárulta, hogy idén nyáron is töltött több napot is Budapesten, ami nem túl meglepő, hiszen nagybátyjáék, Habsburg György és családja nem messze laknak a fővárostól, így mondhatjuk, hogy akár rokonlátogatást tartott. Azt ugyanakkor fájlalja, hogy ugyan nagyon szereti a Hungaroringet, a WEC-es autóval biztos nem jön ide versenyezni. Azt is kifejezetten sajnálja, hogy az ELMS sem jár Mogyoródon, pedig többször is benne volt a magyar pálya versenynaptár tervezetekben az elmúlt évek alatt, de végül mindig elvetették. A pletykák szerint azért, mert lakosságot továbbra is zavarja az, ha túl sokáig tart a versenyautók zajongása.
Az online sajtótájékoztatón kiderült, hogy feltehetően a legjobb viszonyt Mick Schumacherrel ápolja, akivel még együtt versenyzett a Formula 3-ban, és most is egy helyről jelentkeztek be. Jövőre viszont már csapattársak lesznek, kérdés csupán annyi, hogy egy Alpine A424-est vezetnek-e, avagy ellenfelek lesznek házon belül.
Jorge Lorenzo, aki 2010 és 2015 között háromszor nyerte meg a MotoGP-világbajnokságot, saját vezetési stílusát…
Jóval hűvösebb idő fogadta a mezőnyt a harmadik szabadedzésen péntekhez képest. Ahol továbbra is erős…
Ahogy Damon Hill a Williams Racingnél Ayrton Senna mögött volt másodhegedűs, úgy ez a film…
Szezonbeli legjobb eredményét érte el Liam Lawson Ausztriában, de úgy véli többet kell nyújtania. Liam…
Jorge Martín egyre közelebb kerül ahhoz, hogy visszatérjen az aktív versenyzéshez. Bár jelenleg még nincs…
Az elmúlt napok legfalkapottabb híre, hogy Max Verstappen jövőre a Mercedes csapatához igazolhat. Ez pedig…